آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

رئیس جمهور: هماهنگی و همکاری بیشتر دولت و مجلس به نفع مردم است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس جمهور

رئیس جمهور با تشکر از همکاری خوب دولت و مجلس، گفت: تردیدی ندارم که هماهنگی و همکاری بیشتر دولت و مجلس به نفع مردم بزرگوار ایران است.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت، اظهار کرد: دولت یازدهم در آغاز فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو برود که شاید بتوان نام آنها را بحران نامید.

 

وی در ادامه افزود: دولت در آغاز کار با تورم 40، رشد منفی، عدم اشتغال خالص یعنی نزدیک به صفر، تحریم‌های شدید سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت مواجه بود. اگر بگویم دولت در بخش سیاست خارجی و اقتصاد با معضلات شبه بحران مواجه بوده، سخنی به مبالغه نگفته‌ام. به همین دلیل دولت ناچار بود در اولین‌ قدم‌های فعالیت خود به بحث سیاست خارجی و اقتصاد بیش از سایر بخش‌ها توجه کند. ضمن اینکه دولت معتقد است زیربنایی‌ترین مسأله فرهنگ است اما به دلیل شرایط خاص مقطع آغاز به کار دولت، توجهات به آن بود که ما از معضل پیچیده سیاست خارجی و اقتصادی عبور کنیم.

 

رئیس جمهور در ادامه افزود: ملت بزرگ ایران با حضورش در انتخابات سال 92 با صدای بلند مسیر و راه اعتدال را برگزید و این فریاد را بار دیگر در اسفند 94 تکرار کرد. در واقع مردم نشان دادند که چگونه باید مسائل ملی و نیازهای آنها حل و فصل شود.

 

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به اینکه دولت در زمینه اقتصاد کلان قدم‌های روشنی برداشته است و آمار و شاخص‌ها به خوبی گواه این مسأله است،‌ تصریح کرد: دولت تورم را یک رقمی کرد و رشد اقتصادی را به 4.4 درصد رساند و هدف‌گذاری دولت تا پایان سال دستیابی به رشد 5 درصدی است. در زمینه اشتغال ما بسیار عقب هستیم زیرا 1 میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند و بیش از 700 هزار نفر هم آمار اشتغال داشته‌ایم اما برای رسیدن به نقطه مطلوب یعنی ایجاد اشتغال برای 1 میلیون و 200 هزار نفر، حداقل 500 هزار نفر فاصله داریم.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: در زمینه اشتغال ما باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم. همه تلاش دولت هم ایجاد اشتغال بیشتر  از طریق تحرک لازم در بنگاه‌های کوچک و متوسط است. ستاد اقتصاد مقاومتی همین مسیر را دنبال می‌کند. گرچه ما تا رشد 8 درصدی فاصله داریم اما آمارها و شاخص‌ها به ما می‌گوید که مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم.

 

روحانی با بیان اینکه هدف ما در اقتصاد ایجاد آرامش،‌ اعتماد و امید به آینده بود،‌ گفت: آمارهای بانک مرکزی به ما می‌گوید امید مردم به آینده اقتصاد کشور بیشتر شده است یعنی مسیر درستی انتخاب شده است. رشد اقتصادی سه ماه اخیر ما و شرایط روابط خارجی ما به ما می‌گوید ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: یکی از نتایج مذاکرات گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است. ما اکنون در میزان فروش نفت انتخاب ارز برای فروش نفت و همچنین فروش نفت به سایر کشورهای آزادی انتخاب داریم و صادرات نفت خام ما در ماه اخیر از 2 میلیون بشکه هم فراتر رفته است. اکنون دیگر نمی‌توانند به ما بگویند فقط به چند کشور نفت بفروشید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------