آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

نجفی : امروز دیگر پیراهن عثمان کارایی خود را از دست داده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نجفی

یک فعال سیاسی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی دولت گفت: اثر جمعی که در این جریان رخ داد، این بود که برخی با پیراهن عثمان هر کسی را که مورد علاقه‌شان نبود از صحنه خارج می‌کردند، اما امروز دیگر پیراهن عثمان کارایی خود را از دست داده است.

 به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در مراسم آغاز به کار کانون جوانان حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان ضمن تبریک رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رییس جمهور، گفت: امیدواریم این حرکت مجلس، نقطه عطفی در خدمت بیشتر و گسترده‌تر دولت به مردم باشد.

 

وی افزود: باید از این فرصت استفاده شود و دولت با روحیه ای بالاتر نسبت به خدمت‌رسانی به مردم، کارها را ادامه دهد. معتقدم این رای مثبت از سوی نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی، اولین دوئل سیاسی جدی نمایندگان مجلس، گروه‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس، با دولت تدبیر و امید بود.

 

وی ادامه داد: اثر جمعی که در این جریان رخ داد، این بود که برخی با پیراهن عثمان هر کسی را که مورد علاقه شان نبود از صحنه خارج می کردند، و اما امروز دیگر پیراهن عثمان کارایی خود را از دست داده است. در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی مردم سعی کردند که یک گرایش و رویکرد جدیدی را انتخاب کنند به این امید که تغییری در فضای سیاسی کشور در ارتباط مجلس و دولت فراهم شود و در واقع مردم احساس می‌کنند که تصمیم درستی گرفتند و اولین ثمره آن را چیدند.

 

این فعال سیاسی به حضور به موقع مردم در تمامی صحنه‌های حساس نظام اشاره و اظهار کرد: هر زمان که مردم به موقع در صحنه حضور پیدا می‌کنند، نتایج مثبت و دلنشینی برای‌شان خواهد داشت.

 

وی به اهمیت نقش جوانان و لزوم میدان دادن بیشتر به آن‌ها اشاره و تصریح کرد: در دولت و در حاشیه دولت تدبیر و امید در این خصوص مباحثی و طرح‌هایی مطرح شده است، اما به دلیل مشکلات مالی دولت، این طرح ها از پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده اند.

 

وی درباره تفکیک سازمان ورزش و جوانان اظهار کرد: شان رییس‌جمهور می‌باشد که آن‌چه مربوط به جوانان می‌باشد، زیر نظر ایشان قرار گیرد، اما این طرح موافقان و مخالفانی دارد و موضوع جوانان یک مساله فرا دستگاهی می‌باشد.

 

نجفی با تاکید بر فعالیت‌های حزبی، خاطرنشان کرد: زمانی که برنامه سوم توسعه را در دوران ریاست جمهوری دکتر خاتمی تنظیم می‌کردیم، در بخش توسعه سیاسی ماده ای تحت عنوان تکالیف مجلس و دولت اهتمام به احزاب و فعالیت سیاسی در چهارچوب های تعریف شده قانونی، گنجانده بودیم که به دلایلی این ماده حذف گردید.

 

وی با بیان این‌که «کار حزبی از جهات مختلف به نفع کشور است» اظهار کرد: بالاخره جوان باید در ابتدا در مکانی آموزش داده شود تا بتواند به مدیری کارآمد تبدیل شود و اکر جوان باهوش و با استعداد باشد اما آموزش و تجربه لازم را کسب نکند، مدیر کارآمدی نخواهد شد. یکی از جنبه‌های مهم تربیت نیروی انسانی، آزمودن جوانان برای حضور در صحنه های سیاسی، اجتماعی و ... در سیستم ها و نظامات مدیریتی احزاب است؛ لذا در کشورهایی که احزاب قوی دارند، کارهای اداره کشور و مسایل مدیریتی خیلی ساده‌تر انجام می‌گیرد که در این راستا ما هم‌اکنون در ابتدای راه می‌باشیم و تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید با سیستمی در عین مردم سالاری، به احزابی قوی همراه با جایگاه حاکمیتی دست پیدا کنیم.

 

وی با طرح این سوال که «در نظام جمهوری اسلامی قدرت را برای چه می‌خواهیم؟ » اظهار کرد: متاسفانه پس از 38 سال هنوز در بسیاری از مولفه‌ها، جزء کشورهای عقب مانده می‌باشیم، و از این موضوع رنج می‌بریم این در حالی است که ما کشوری با قابلیت توسعه هستیم و در مباحث توسعه هر آن‌چه که شاخص و عامل مثبت محسوب می‌شود، کشور ایران در وضعیت خوبی می‌باشد، حال جای سوال دارد که با این شرایط کشور و با توجه به تلاش‌هایی که در 38 سال گذشته صورت گرفته است، چرا ایران در زمره کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود.؟

 

این فعال سیاسی هم‌چنین با طرح این پرسش که «آیا به آن مطلوب و ایده‌آل‌هایی که اول انقلاب برای جامعه اسلامی و حکومت اسلامی در نظر گرفته شده بود، دست یافته‌ایم؟» تصریح کرد: به طور مثال برخی از شعارهای اوایل انقلاب مبتنی بر وعده الهی بود، حال باید پرسید که اخلاقیات امروز جامعه ما در بین مسئولین، مردم، سیاسیون و ... همان اخلاقیات مورد انتظار است؟ و چرا اعتماد بین مردم به این میزان فروریخته است؟

 

وی به مسایل اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، 2 میلیون و 700 هزار بیکار درجامعه وجود دارد،  حال از برخی سوال داریم که در جامعه اسلامی با این میزان بیکار، نباید دغدغه خود را روی این مساله گذاشته و مسایل سیاسی و جناحی را کنار بگذاریم؟

 

وی به حوزه نفتی کشور اشاره و اظهار کرد: منابع نفتی کشور 165 میلیارد بشکه نفت است که می‌توانستیم براساس تکنولوژی های روز دنیا ضریب برداشت نفت را تا حد 5 درصد افزایش دهیم اما در شرایط تحریم هیچ تکنولوژی به ما داده نمی شد وآمریکا با قلدری ایران را تحریم و ما را از حقمان دور کردند و متاسفانه برخی آن‌ها را کاغذ پاره ای عنوان کردند.

 

نجفی برجام را یک فرصت برای کشور دانست و اظهار کرد: عده‌ای تلاش کردند تا برجام را به عنوان یک تهدید مطرح کنند و اجازه ندهند که کسی از این فرصت استفاده کند، به این دلیل که ممکن است در انتخابات بعدی رای نیاورند.

 

وی به حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها اشاره و اظهار کرد: همچنین هزاران زن سرپرست خانواده داریم که 50 درصد آن‌ها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نمی‌باشند و درآمد ندارند، و جای سوال است که آیا در جامعه اسلامی، این مهم، امری قابل قبول است؟

 

وی کار حزبی را مطلوب دانست و اظهار کرد: احزاب اشتراکات و نقاط اختلافی زیادی دارند و هر حزبی باید ماهیت خود را حفظ نماید، اما خط کشی‌های حزبی اصالت ندارد. در خیلی از جاها برای منافع مردم و دولت باید این خط کشی‌ها را دور ریخت و باید وحدت و همکاری کرد و حتی در برخی مواقع اگر حزبی احساس نمود که در حقش اجحاف می شود، به نفع مردم این اجحاف را بپذیرد.

 

این فعال سیاسی تشکیل شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان‌ها را امری موثر دانست و تصریح کرد: ما در یک دنیایی از فتنه داخلی و خارجی احاطه شدیم و در این راستا عده‌ای با فتنه‌های داخلی؛ تیشه به ریشه نظام جمهوری اسلامی، اعتماد مردم، امید مردم، آرامش مردم و .. می‌زنند و خودشان نیز نمی‌فهمند.  اما نظر بین‌المللی نیز می بینیم که چقدر توطئه برعلیه ایران وجود دارد. به گونه‌ای که نتانیاهو در همه سخنرانی‌های خود تاکید بر عدم توافق برجام و پس از آن بر تاکید بر عدم اجرایی شدن آن دارد. ضمن آنکه عربستان سعودی 8 میلیارد دلار در آمریکا و سایر کشورها خرج نموده تا برجام به نتیجه نرسد و همچنین تمام امکانات دیپلماسی عربستان صرف عدم همکاری سایر کشورها با ایران می‌باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که «اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر مساله امروز کشور نمی‌باشد و نباید به آن زیاد بها داد»، اشاره و اظهار کرد: پدیده میمونی بود که در انتخابات مجلس جریان اصلاح طلب و ائتلاف یک همکاری خوبی در مسایل مجلس و انتخابات داشتند و تصور می‌کنم که آن نقطه مثبت را نباید نادیده بگیریم و فردی که اصولگراست و اکنون حاضر است که در چهارچوب منافع ملی در نگاهی که ما به توسعه داریم همکاری کند، حتما باید پذیرفته شود. اصالت ندهیم که فلان مدیر مهر اصلاح طلبی دارد یا خیر؟ بلکه کارآمدی باید مدنظر قرار گیرد و نیازمند خدمتگزار واقعی داریم و خیلی جاها خالی است که باید فردی که شایستگی و کارآمدی دارد آنجا را پر نماید.

 

وی با تاکید بر اینکه این‌که «در شرایط کنونی اتحاد، همدلی و اعتدال از عالی‌ترین سطح تا پایین ترین سطح، لازمه پیشرفت کشور است»، اظهار کرد: اکنون نیاز نیست که خط‌کشی‌های سیاسی زیاد پرنگ شود. اصلاح‌طلبان باید مواضع اصولی خود را حفظ کنند و انصافا نیز در این سه سال ضمن آنکه در حمایت از دکتر روحانی کم نگذاشته،حتی  در برخی موارد انتقاداتی نیز به ایشان نیز کرده‌اند.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که «دوره ای نیست که بخواهیم سراغ خط کشی‌های سیاسی برویم» گفت: چتر فعالیت برای توسعه کشور از مبرم ترین مسایل می باشد به گونه‌ای که به شاخص‌های توسعه هرچه سریعتر دست یابیم.

 

وی با اشاره به این‌که « 70 درصد از جوانان دانشگاهی کشور گرایش سیاسی ندارند و این امر سبب خواهد شد که جامعه در آینده، جامعه پیشتاز و متعالی نباشد»، افزود: باید بپذیریم برخی از ناهنجاری‌های در کشور به مرحله بحرانی رسیده است و  ناهنجاری‌ها و بحران‌های اجتماعی بخشی از واقعیت‌های جامعه می‌باشند اما وجود دارند.

 

وی با بیان این‌که «باید همه ارکان جامعه دست در دست یکدیگر دهند تا این شرایط دشوار طی شود» اظهار کرد: برخی از توطئه‌های کشور خارجی و برخی از بی‌انصافی‌ها به کار دولت است اما با این حال عملکرد دولت خوب بوده است اما انتظار می رفت در بخشی از حوزه ها بهتر عمل می‌کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------