آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

برخي «انتخاب معاون‌رئيس‌جمهور» را با «ستاد انتخاباتي» اشتباه گرفتند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئيس اتاق بازرگاني

باید کسی در راس سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد که سیاست های تدوین شده این سازمان را به شکل مطلوب به نقطه پایانی برساند.

 درحالي این روزها برخي حاميان گزينه‌هاي سكان‌داري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با فضاسازي كاذب سعي در انحراف در مسير انتخاب گزينه اصلح براي اين سازمان هستند كه كارشناسان و اقتصاددانان اين حوزه معتقدند براي پيشرفت و ادامه حركت توسعه در اين سازمان، مدير آينده به‌دور از سياسي‌بازي انتخاب شود.

 

به گزارش انتخاب، اين روزها گماني‌زني‌ها بر سر چند گزينه براي سكان‌داري رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بيش از ساير فراد به گوش مي‌رسد، اما بايد توجه داشت كه گزینه‌هایی مطرح هستند، وظیفه سنگینی برعهده دارند چراكه بايد دفاع از عملکرد دولت یازدهم در پایان ماموریت چهارساله خود در این عرصه بر عهده خواهند داشت درحالي كه تنها كمتر از يك‌ُسال تا پايان دولت يازدهم وقت باقي مانده است.

 

درحالي كه اين روزها برخي گزينه‌هاي سكانداري سازمان ميراث‌فرهنگي در تكاپوي فضاسازي‌هاي كاذب در مسير انتخاب گزينه اصلح هستند و حق قانوني رئيس‌جمهور را در تعيين معاون خود ناديد گرفته و آن را به ستاد انتخاباتي تشبيه‌ كردند، كارشناسان حوزه گردشگري، فعالان اقتصادي و دانشگاهيان معتقدند كه بايد روند پيشرفت سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري بر مبناي برنامه‌ها و سياست‌هاي 3 سال گذشته «مسعود سلطاني‌فر» ادامه يابد.

 

غلامرضا شافعي رئیس اتاق بازرگانی ایران در اين رابطه، تدوین برنامه‌هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی و توجه به این مقوله را تنها بخشی از حرکت‌های موفقیت آمیز و مثمرثمر سلطانی‌فر در اين سازمان مي‌داند و تاكيد مي‌كند: باید کسی در راس سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد که سیاست های تدوین شده این سازمان را به شکل مطلوب به نقطه پایانی برساند.

 

رئيس اتاق بازرگاني ايران همچنين از برجام با عنوان «دریچه واقعیت» یاد مي‌كند و مي‌گويد: برجام در حقیقت دریچه واقعیت را به روی مردم جهان گشود، به این معنی که مردم آمدند و دیدند ایران کشوری امن، پویا و زنده بوده و این برای تمامی جهانیان مشخص و محرز شد و ورود گردشگران خارجی به کشور در حقیقت تبلیغات مسموم دشمنان ما را باطل و بی اثر کرد.

 

محمدتقی رهنمایی نيز با تاكيد براينكه مدیری که سکان سازمان میراث فرهنگی را بدست می گیرد باید به تمامی مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جایگاه این سه حوزه در ایران وقوف کامل داشته باشد، مي‌گويد: این سازمان از سال‌های بعد انقلاب مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار گرفته درحالیکه تحول در این سازمان به «عزم ملی» احتیاج دارد.

 

عضو انجمن علمي گردشگري ايران تاكيد مي‌كند: با توجه به شناختی که من از سلطانی‌فر دارم، وی قبل از تصدی در پست خود حرکت‌های مثمرثمر و مثبتی را شروع کرده بود مانند برنامه جامع گردشگری، البته در مورد میراث فرهنگی نمی توان خیلی انتظار داشت به این دلیل که بخش خصوصی نمی‌تواند در حوزه میراث فرهنگی، مرمت و بازسازی آثار ورود پیدا کند.

 

رهنمایی در ادامه با تاكيد براينكه مدیر باید اقتدار، اختیار و امکانات داشته باشد و دولت و دیگر سازمان ها همسو با سازمان میراث فرهنگی حرکت کنند، خاطرنشان مي‌كند:‌ امیدواریم هر کسی در راس سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت این سازمان را از سیاسی‌بازی مبرا کند.

 

اما علی رحیم‌پور درباره رياست آينده سازمان ميراث‌فرهنگي با تاكيد بر اين نكته كه انتخاب معاونين و روساى سازمان‌ها براساس قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران جزو اختيارات اصلى رئيس‌جمهور بوده و كسى نمى‌تواند فرد يا اشخاصى را به وی توصيه و يا تحميل كند، مي‌گويد: اصلاح امور در سازمان ميراث‌فرهنگى، صنايع‌دستى وگردشگرى بايد به‌دست صالحان و اشخاص حرفه‌اى با سوابق اجرايى مشخص و معين باشد نه افراد و اشخاص ناآگاه، فرصت‌طلب و بدون سابقه اجرايى در كشور.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه مي‌دهد: انديشمندان و صاحب‌نظران سه حوزه ميراث فرهنگى، صنايع‌دستى و گردشگرى و صاحبان مشاغل و تشكل‌هاى صنفى مربوطه اين حق را دارند كه به شخص رئيس‌جمهور و مشاوران وی خواسته‌ها، كاستى‌ها و نواقص موجود در سازمان را منعكس كرده و از وی بخواهند كه در انتخاب مسئول آتى سازمان نظرات و ملاحظات آنان را ملحوظ كند نه اينكه افرادى را به‌صورت غيرحرفه‌اى و خارج از چارچوب و رؤيه موجود و براساس طومارنویسی به نظام اجرائى كشور تحميل كنند.

 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران هم ضمن تاكيد براينكه سلطاني‌فر در سازمان ميرا‌ث‌فرهنگي از كارنامه درخشان و رضايت‌بخشي برخوردار است، به فضاي پسابرجام در حوزه صنعت گردشگري اشاره مي‌كند و معتقد است: هنوز در ابتدای راه پس از برجام هستیم اما این راه یک راه روشن در مسیر توسعه گردشگری و رونق اقتصادی حاصل از جذب توریست است.

 

 احمد اصغری با اشاره به اين مطلب كه زمینه خوبی برای جذب گردشگر در تمامی حوزه‌های سیاحتی، زیارتی و پزشکی فراهم شده و امیدواریم با تدبیر مدیران این روند رو به رشد باشد، درباره رياست آينده اين سازمان معتقد به ضرورت استفاده از يك نیروی داخلی در طول عمر باقيمانده دولت يازدهم است.

 

محسن حاجی‌سعید كارشناس حوزه گردشگري نيز در اين رابطه با اشاره به اين مطلب كه فضایی که بعد از برجام در حوزه گردشگری رخ داد، مثبت بوده و بازتاب سخنان سلطانی‌فر بعد از برجام در بزرگترین رسانه‌های جهانی گویای این بود که ایران به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری معرفی شد، مي‌افزايد: افزایش ورود گردشگران و پویایی چرخه گردشگری حاصل تلاش وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و نباید از تلاش وزارت خارجه هم غافل شد.

 

اين كارشناس حوزه گردشگري درباره سكان‌دار آينده سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اين نكته كه اگر فردی از بیرون سازمان سکاندار شود فقط در چند ماه باقیمانده باید برنامه ها را صرفا جمع کند اما فردی که از درون مجموعه باشد شاید بتواند به شکل عالی تر مقاصد سازمان را به سرانجام برساند، تاكيد مي‌كند:‌ امیدواریم فردی سکانداری سازمان را بدست بگیرد که هم توان جذب سرمایه از دولت و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و حمایت از آن‌ها را داشته باشد، باید سكاندار آينده توانایی زمینه‌سازی برندسازی را داشته و بتواند از داشته‌ها حفاظت و صیانت کند. همچنين تعامل و حمایت از تشکل‌های گردشگری نیز موضوعی است که نباید مغفول بماند. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------