آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

حسین کنعانی مقدم : رقیبی برای روحانی نمی بینم/ لاریجانی برای جلب ائتلاف به نفع روحانی در انتخابات ۹۶ تلاش می کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حسین کنعانی مقدم

حسین کنعانی مقدم :

رقیبی برای روحانی نمی بینم/ لاریجانی برای جلب ائتلاف به نفع روحانی در انتخابات ۹۶ تلاش می کند/ قالیباف با گفتمان اصولگرایی نميتواند رای خوبی بیاورد، باید گفتمان جدیدی معرفی کنیم/ تاریخ مصرف شعارهای اصولگرایان گذشته / اصولگرایان می دانند اگر اجماع نکنند، باید شکست را تجربه کنند/ می توان در کابینه بحث سهم خواهی را دنبال کرد

عضو شورای مرکزی جبهه ايستادگي در خصوص رویه احتمالی جریان آیت الله مصباح در انتخابات پیش رو گفت : هر کس در یک ائتلاف سیاسی بخواهد ساز خودش را بزند ، نمیتواند خودش را اصولگرا بداند و باید اسم دیگری روی خودش بگذارد.

  حسین کنعانی مقدم عضو شورای مرکزی جبهه ايستادگي در گفت و گوی تلفنی با  انتخاب در خصوص استراتژی جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت : راهبرد این جریان وحدت و معرفی یک کاندیدای واحد است . 

 

او در ارتباط با امکان پذیری ائتلاف بین جریان های اصولگرایی گفت: در مورد کاندیدای ریاست جمهوری قطعا روی یک نامزد انتخاباتی اجماع خواهد شد، حتی در صورت ثبت نام چندین کاندیدا نیز بعد از دریافت تاییدیه از شورای نگهبان در نهایت باید به نفع یک نفر کنار بروند . تجربه انتخابات مجلس نشان داد این ظرفیت در میان اصولگرایان برای اجماع وجود دارد چون میدانند در غیر این صورت باید شکست را تجربه کنند . 

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اذعان بر تفاوت میان ماهیت انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در نحوه سهم خواهی جریان های مختلف گفت : تجربه تلخ گذشته، اصولگرایان را به این نتیجه رساند که وقتی از یک نفر حمایت میکنند، می توان در کابینه  بحث سهم خواهی را دنبال و سازماندهی کرد، و این اتفاق، قبل از این که فرد بر مسند ریاست جمهوری بنشیند به اجماع خواهد رسید. 

 

کنعانی مقدم در خصوص تجریه سال 92 و عدم کناره گیری دو کاندیدای اصولگرایی به نفع کاندیدای سوم خاطر نشان کرد : اصولگرایان از تجربه های تلخ باید درس بگیرند و به نظر میرسد این بار ، این درس را گرفته اند و مجددا دچار چنین اشتباه استراتژیکی نخواهند شد.  

جریانی که ساز خود را بزند، اصولگرا نیست

 

او ضمن تایید احتمال جمع شدن جریانات مختلف اصولگرایی اعم از جامعه روحانیت ، جبهه پیروان ، تشکل مصباح ، جبهه پایداری و دیگر جریانات اصولگرایی برای تصمیم گیری در یک کنگره سراسری گفت : اینها قبلا هم دور هم جمع شده اند و به توافقات خوبی دست پیدا کرده اند و این بار مفصل تر عمل خواهند کرد. 

 

کنعانی مقدم در خصوص سهمیه بندی احتمالی جریانات اصولگرا در یک ائتلاف و اینکه در انتخابات مجلس کفه ترازو به نفع جریان پایداری سنگین بود خاطر نشان کرد : در بحث شوراها با توجه به قدرت نفوذ گروه های مختلف در شهرستان ها این احتمال وجود دارد که لیست ها از ترکیبات متفاوتی به نفع هر یک از جریانات غالب در شهرستان ها داشته باشند اما در بحث ریاست جمهوری به نظر میرسد همه باید دور یک میز جمع شوند و گزینه روی میز گزینه ای باشد که همه قبول داشته باشند. این که برخی فکر میکنند زیر میز میشود بازی کرد دوره اش گذشته . 

 

او در خصوص رویه احتمالی  جریان آیت الله مصباح گفت هر کس در یک ائتلاف سیاسی بخواهد ساز خودش را بزند ، نمیتواند خودش را اصولگرا بداند و باید اسم دیگری روی خودش بگذارد. 

 

تاریخ مصرف شعارهای دوستان ما گذشته

 

کنعانی مقدم در ادامه گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب»، در خصوص حضور احتمالی جلیلی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اینکه از سوی برخی جریانات اصولگرایی ورود کاندیداهایی که شانسشان را پیشتر امتحان کرده و شکست خورده اند منع شده اند، گفت : طبیعتا هرکس از سد شورای نگهبان عبور کند اين فرصت را دارد که تبلیغات کند و حرفهایش را در تلویزیون بزند، اما باید این را بداند که اگر حول یک محور ائتلاف نکند همه شکست خورده اند و دیگر بحث این نیست که قالیباف شکست خورده یا جلیلی، بلکه جریان اصولگرایی است که شکست خورده . 

 

رقیبی برای روحانی نمی بینم/ لاریجانی برای جلب ائتلاف به نفع روحانی در انتخابات ۹۶ تلاش می کند/ قالیباف با گفتمان اصولگرایی صرف نميتواند رای خوبی بیاورد، باید گفتمان جدیدی معرفی کنیم/ اصولگرایان می دانند اگر اجماع نکنند، باید شکست را تجربه کنند/ می توان در کابینه بحث سهم خواهی را دنبال کرد

 

او ادامه داد : هر نامزدی اگر بتواند تغییر فازی را در انتخابات 86 ایجاد کند به طوری که آرای 70 درصدی خاکستری را به سمت خودش جذب کند برنده انتخابات است، خواه روحانی باشد یا قالیباف یا حتی یک آدم ناشناس اما باید توجه داشت که چه شعارهایی داده شده است. 

 

کنعانی مقدم در خصوص تاریخ مصرف گذشتگی کاندیداتوری قالیباف و جلیلی به عنوان کسانی که سابقه شکست دارند گفت : شعارهایی که دوستان در دوران قبل دادند تاریخ مصرفش گذشته و باید طرحی نو در انداخت . 

 

رقیبی برای روحانی نمی بینم

 

او در خصوص اظهارات سخنگوی جبهه پیروان خط امام درباره حضور روحانی در لیست سی نفره کاندیداهای بالقوه اصولگرایی گفت : صحبتهای انتخابات حساس و مهم است و در هر مقطعی شرایط خاص خودش را دارد. ما باید ببینیم این جریاناتی که مدعی نامزد پروری برای انتخابات آینده هستند یا به دنبال رقیب تراشی برای روحانی در این دوره هستند چه وزنی دارند. نظرسنجی ها باید رسمی تر و شفاف تر و از مراکز معتبرتر باشد. در نتیجه هر گروهی که بخواهد نامزدی را برای انتخابات معرفی کند باید وزن خودش را بداند اگر میداند که وزنی ندارد بهتر است همراهی کند با دیگران.

 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود : در این شرایط من گفتمان جدید و رقیبی برای روحانی نمی بینم. 

 

لاریجانی در  انتخابات برای جلب ائتلاف به نفع روحانی تلاش می کند

 

او با اشاره به مشی مستقل علی لاریجانی در جریان اصولگرایان اذعان داشت : لاریجانی با توجه به نزدیکی و حمایت هایش از دولت روحانی طبیعی است که در این دوره انتخابات نیز برای جلب ائتلاف به نفع روحانی تلاش کند و نتیجتا تمايلش به روحانی بیشتر است.

 

رقیبی برای روحانی نمی بینم/ لاریجانی برای جلب ائتلاف به نفع روحانی در انتخابات ۹۶ تلاش می کند/ قالیباف با گفتمان اصولگرایی صرف نميتواند رای خوبی بیاورد، باید گفتمان جدیدی معرفی کنیم/ اصولگرایان می دانند اگر اجماع نکنند، باید شکست را تجربه کنند/ می توان در کابینه بحث سهم خواهی را دنبال کرد

 

کنعانی مقدم افزود : همین که لاریجانی کاندیدا نمیشود مهمترین پوئنی است که به روحانی داده.

 

او در خصوص حضور احتمالی قالیباف در انتخابات آینده اضافه کرد : اگر پیرامون نامزدی ائتلاف شود و آن نامزد نتواند آرای خاکستری را جلب کند قطعا میتواند دز رقابت های انتخاباتی شرکت کند ولی پیروز صحنه نخواهد بود. امروز وضعیت به گونه ای نیست که فکر کنیم با جریان حزبی و گروهی میتوانیم آرایی را جذب کنیم و پیروزی را تصمين کنیم. پیروزی در انتخابات منوط به شکل گیری گفتمان جدیدی است که آرای خاکستری را به سمت خودش جلب کند. قالیباف با گفتمان اصولگرایی صرف نميتواند رای خوبی بیاورد. 

 

به رسایی اعتمادی ندارم

 

او افزود: حرفهایی که قبلا قالیباف زده تاریخ مصرفش گذشته. او باید بحثی را مطرح کند که حتی هواداران روحانی را به سمت خود جلب کند. 

 

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به مصاحبه اخیر حمید رسایی در خصوص توصیه رهبری به قالياف در سال 88 از ورود به انتخابات گفت : من ترجیح میدهم نقل قول از مقام معظم رهبری را از زبان خودشان بشنوم نا از زبان کسانی که اعتمادی با حرفهایشان نیست . من اعتمادی به آقای رسایی ندارم و در صحت صحبتهای رسایی شک دارم. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------