آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

استعفای داماد حدادعادل به‌دلیل دوتابعيتي



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حدادعادل

 «دامادها» از اعضاي خانواده محسوب مي‌شوند و در اكثر مواقع خانواده‌ها درخواست مردي براي همسري دخترشان را مي‌پذيرند كه داراي حداقل اشتراكات از نظر فرهنگي با آنها باشد؛ چرا كه تضاد فرهنگي در اكثر موارد نتيجه خوبي نداشته است. سياسيون هم همين‌گونه هستند و معمولا به خواستگاري پاسخ مثبت مي‌دهند كه داراي گرايش سياسي يكسان با خودشان باشد البته در مواردي مشاهده شده كه خانواده داماد از نظر گرايش سياسي در طيف رقيب خانواده عروس هستند و زندگي آن زوج بدون اختلافات عميق برقرار بوده است.

 

مانند صادق زيباكلام اصلاح‌طلب كه دخترش همسر زهير پسر احمد توكلي اصولگراست و سال‌هاست در كنار هم زندگي خوبي دارند. زهير به آرمان گفته است كه صادق زيباكلام در مقام پدرهمسرش هيچ‌گاه عقايد احمد توكلي را به نقد نكشيده است و در وصف پدرهمسرش تاكيد مي‌كند كه «آقاي زيباكلام پشت در پشت بچه تهران قديم است و خصلت‌‌هاي جوانمردي بسيار زيبايي دارد كه تا از نزديك با ايشان تماس نداشته باشيد، متوجه نمي‌شويد. به نظر من دينداري بدون جوانمردي خطرش از بي‌ديني بيشتر است.

 

اگر چه آقاي زيباكلام را وقتي كه از نزديك بشناسيد متوجه خواهيد شد كه تقيدشان به نماز و روزه ازبرخي مدعيان قوي‌تر است. مثلا در شب يلدا حاضر به حضور در هيچ جمعي نشد و گفتند به احترام ماه محرم در مراسم شب يلدا شركت نمي‌كنم. در حالي كه خود من كه ادعايم به آسمان مي‌رسد در ۲ ‌ميهماني حاضر شدم.» اظهارات پسر توكلي نشان مي‌دهد كه روابط او با صادق زيباكلام در حوزه فرهنگي و خانوادگي تعريف شده است كه شايد دليل آن را بتوان دور بودن ازتنش‌هاي سياسي دانست. اين‌گونه ازدواج‌ها در سياسيون قديمي هم بوده كه آنها نيز روابط خانوادگي را ارجح بر سياست دانسته و زندگي خوبي دارند. اما ماجرا زماني جالب مي‌شود كه يك اصولگراي دو آتشه با يك فرد ايراني متولد آمریکا فامیل می‌شود.

 

معرفي روح‌ا... رحماني

چندي قبل هدي حداد عادل درباره ازدواجش با يكي از كارمندان شركت مايكروسافت گفت: در زماني كه در خارج از كشور بودم با وي آشنا شدم و به خاطر علاقه‌اي كه ايشان به ايران و فرهنگ آن و امت اسلامي داشته حاضر شد تا رنج مهاجرت و غربت را به جان بخرد و به ايران بيايد و در اينجا زندگي كند. جالب آنجاست كه هدي حدادعادل در يك برنامه تلويزيوني كه همراه پدرش در آن حضور داشت، اين‌چنين درباره همسرش صحبت كرد، اما پدر او يعني غلامعلي حدادعادل در آن برنامه درباره همسر هدي سكوت كرد و ترجيح داد به سخن گفتن از داماد بزرگش بپردازد.

 

متولد آمريكا هستم

روح‌ا... رحماني كه مديريت برنامه‌هاي سابق ميكروسافت و آمازون را بر عهده داشته، چندي قبل در گفت‌وگویي كه با تسنيم داشت، چنين گفت:«من متولد آمريكا و بزرگ‌شده اين كشور هستم. دوران مهد كودك تا دكترا و نهايتا كارم در بخش صنعت را هم در همين كشور سپري كردم.» البته پدر و مادر او ايراني و اهل مشهد هستند اما خودش از تولد تا آن زمان كه با هدي ازدواج كرد، آمريكايي تلقي مي‌شد. نكته جالب آنجاست كه رحماني گفته است:«در آمريكا يك چيزي رايج هست و آن اينكه اگر در يك شركت به حداقل موفقيتي دست يابيد، تمامي شركت‌هاي ديگر به شما زنگ مي‌زنند و مي‌خواهند شما را به استخدام خودشان درآورند. من در اواخر فعاليت‌هايم در آمريكا دعوت از گوگل، فيس‌بوك و لينكدين داشتم و چند شركت ديگر هم بودند كه دعوت به مصاحبه كردند. خوبي اين پيشنهادات اين است كه وقتي زياد مي‌شوند، خودتان مي‌توانيد انتخاب كنيد.»

 

او در حالي از پيشنهاد فيس بوك به خودش صحبت كرده كه غلامعلي حداد عادل تاكيد دارد «براي حفظ آرامش فرهنگي در جامعه نبايد ماهواره و اينترنت رها شده و فيس بوك و توئيتر آزاد شوند.» و جالب اينكه روح‌ا... رحمانی درباره حضورش در ايران برخلاف آنچه هدي حدادعادل «علاقه به ايران و فرهنگ ايراني» عنوان كرده بود، مي‌گويد:«خواستم به ايران بيايم، چون فرصت‌هاي فوق‌العاده‌اي در اين كشور نهفته است و از اين طريق به بشر خدمت كنم. تفاوت بزرگي بين كارهايي كه در ايران انجام مي‌دهم و در آمريكا مي‌كردم، هست و آن اينكه وقتي در آمريكا بودم محصول مي‌ساختم اما در ايران كشور مي‌سازم. يكي از كارهايي كه در ايران مي‌كنم اين است كه هيات علمي دانشگاه تهران هستم و با دانشجويان در حوزه كارآفريني كار مي‌كنم؛ با دانشجويان كار مي‌كنم تا بعد از اتمام تحصيلات‌شان منتظر استخدام نباشند و بتوانند بروند كسب‌و‌كار و شركت خود را بزنند.»

 

استعفا براي دو تابعيتي بودن

اين روزها كه بحث مسئولان دو تابعيتي گرم است و نسبت به فعاليت آنها مباحثي مطرح شد، وزير اطلاعات در ۱۱ آبان ماه خبر داد كه «با استعفاي دو هفته پيش تنها مدير دو تابعيتي، اكنون در ميان مسئولان كشور در رده‌هاي مختلف هيچ مدير دو تابعيتي نداريم.» ديروز اين خبر منتشر شد: «داماد غلامعلي حدادعادل به دليل دو تابعيتي بودن از فعاليت در وزارت ارتباطات استعفا داد.»

 

روح‌ا... رحماني مدير برنامه‌هاي سابق مايكروسافت و آمازون بعد از دو ماه فعاليت در وزارت ارتباطات به دليل قانون مديريت خدمات كشوري، از مديركلي دفتر امور نوآوري و حمايت از سرمايه‌گذاري اين وزارتخانه استعفا كرد. اين استعفا به دليل دوتابعيتي بودن رحماني انجام شد. روح‌ا... رحماني، داماد غلامعلي حدادعادل است.» البته وزير اطلاعات از اين موضوع هم انتقاد كردكه«طوري مساله دو تابعيتي مطرح مي‌شود كه انگار هر فردي كه دو تابعيتي است، فاسد، بيگانه، وطن فروش يا جاسوس است.» با توجه به استعفاي روح‌ا... رحماني از منصب دولتي و بازخواني اهداف حضورش در ايران اكنون بايد منتظر ماند كه آيا او به آمريكا باز خواهد گشت يا خير.

 

  اخبار  سیاسی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------