اصلاح‌طلبان دركميته صلاحيت شوراها



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , اصلاح‌طلبان

 پيروزي‌هاي فراكسيون اميد ادامه دارد. هنوز شيريني پيروزي نمايندگان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در راي اعتماد به وزراي پيشنهادي از كام‌شان بيرون نرفته كه اميدي‌ها يك بار ديگر پيروز انتخابات نمايندگان حاضر در هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا شدند. نمايندگان نزديك به جبهه پايداري هيچ كدام نتوانستند راي مجلس براي حضور در اين هيات را به خود جلب كنند آن هم در شرايطي كه تنها هفت ماه تا انتخابات شوراهاي شهر باقي مانده است. رقابت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان با نمايندگان اصولگراي مجلس بر سر انتخاب ۳ نفر از اعضاي كميسيون شوراها و امور داخلي و ۲ نفر از كميسيون اصل نودم قانون اساسي براي عضويت در هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها بود. 

 

پرواضح است كه نتيجه اين انتخابات براي اصلاح‌طلبان مهم بود. چه آنكه طبق قانون انتخابات شوراها نظارت بر اين انتخابات نه بر عهده شوراي نگهبان كه بر عهده هياتي متشكل از نمايندگان مجلس است. به بيان ديگر وظايف بررسي صلاحيت كانديداها و همين طور نظارت بر صحت و تاييد انتخابات شوراهاي شهر و روستا بر خلاف سه انتخابات رياست‌جمهوري، خبرگان و مجلس كه بر عهده شوراي نگهبان است، در اين انتخابات بر عهده هياتي است كه توسط نمايندگان مجلس انتخاب مي‌شوند.

 

اميدي‌ها كه هر بار بهتر از قبل توان لابي‌گري خودشان را به رخ مي‌كشند اين‌بار هم توانستند هر سه گزينه مورد نظر خودشان را به اين هيات بفرستند تا دورنماي اميدوارانه‌تري براي انتخابات شوراها ترسيم كنند. اصولگرايان معتدل هم اگرچه پنج گزينه براي اين انتخابات معرفي كرده بودند اما تنها دو نفر از آنها موفق شدند به هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها راه پيدا كنند. به اين ترتيب از مجموع ۲۲۹ راي ماخوذه، محمدجواد كوليوند (اصولگراي معتدل) با ۱۳۶ راي، قاسم ميرزايي‌نيكو (اصلاح‌طلب) با ۱۱۸ راي و محمد محمودي شاه‌نشين (اصلاح‌طلب) ۱۰۱ راي به عنوان سه عضو كميسيون شوراها در اين هيات نظارت و همچنين بهرام پارسايي (اصلاح‌طلب) با ۱۱۴ راي و فرهاد تجري (اصولگراي معتدل) با ۱۰۳ راي به عنوان دو نماينده كميسيون اصل نودم قانون اساسي در هيات نظارت مركزي بر امر انتخابات شوراهاي اسلامي كشور انتخاب شدند.

 

 اما در آن سوي ماجرا هم اصولگرايان نزديك به جبهه پايداري همچون مجتبي ذوالنور نتوانستند راي لازم را براي حضور در هيات نظارت بر انتخابات شوراها به دست بياورند. محمود بهمني، محمد آشوري، مقصودي و امير خجسته هم از ديگر كانديداهاي اين انتخابات بودند كه راي لازم را به دست نياوردند.

 

  اخبار  سیاسی  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------