آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

سخنگوی وزارت خارجه: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران زمان‌بر است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه موضوع ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران بحث جدیدی نیست، اظهار کرد: بررسی این موضوع مانند برخی دیگر از موضوعاتی که بین ایران و اتحادیه اروپا مطرح است زمان‌بر است و نمی توان زمانی را برای تحقق این موضوع پیش‌بینی کرد.

 بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دور دوم مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در سطح معاونان در بروکسل برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از این گفت‌وگوها همانطور که از قبل مطرح شده موضوعات مختلفی جهت رایزنی و گفت‌وگو در دستور کار طرفین خواهد بود که از جمله می‌توان به روابط دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا و همچنین بررسی چالش‌ها و معضلاتی که بر سر راه گسترش سریع‌تر روابط وجود دارد و همچنین چگونگی حل و فصل آنها اشاره کرد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه قرار است در مورد طیف وسیعی از موضوعات با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کنیم، تصریح کرد: ایران و اتحادیه اروپا از روابط دیرینه‌ای برخوردار هستند که البته این روابط بعضا به دلیل عدم شناخت کافی مسئولان وقت در برخی از پست‌ها و ارگان‌های اتحادیه اروپا با فراز و نشیب‌های زیادی همراه و گاهی مواجه بوده است. گرچه نهایتا رویکرد مثبتی برای گسترش روابط و همکاری ها به وجود آمده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه در مورد ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران و اخباری که اخیرا در این راستا منتشر شده است، گفت: این موضوع بحث جدیدی نیست. موضوعات زیادی در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا برای بررسی است که این موضوع نیز شامل آن می شود.

 

وی در همین راستا گفت: به نتیجه رسیدن در مورد برخی از مسائل در خود اتحادیه اروپا زمان‌بر بوده است و این در مورد نوع رابطه ما با اتحادیه اروپا در ارتباط با برخی از موضوعات نیز صدق می‌کند.

 

قاسمی با بیان اینکه موضوع تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در تهران از گذشته مطرح بوده و گاهی فراموش شده و در مواقعی به صورتی جدی تر به آن پرداخته شده است، خاطر نشان کرد: نمایندگی ایران در بروکسل از گذشته ای دور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا نیز به ایفای وظیفه پرداخته و از دیگر سو در مقاطع مختلف به طور معمول سفارتخانه های عضو این اتحادیه در تهران در صورت لزوم مسائل این اتحادیه را دنبال کرده اند. گرچه خود این اتحادیه در برخی از نقاط دارای نمایندگی است.

 

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران موضوعی است که به مانند مسائل دیگر می‌توان در ارتباط با آن رایزنی کرد، ادامه داد: ولی همانطور که گفتم بررسی و تصمیم‌گیری در مورد برخی از مسائل با توجه به سود و زیانی که ممکن است به همراه داشته باشند زمان بر است و موضوع ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیز شامل این موضوع است و قابل پیش بینی نیست که چه زمانی این امر محقق خواهد شد و نمی‌توان برای آن ظرف زمانی مشخص کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------