آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

دولت به وزرا جدی‌تر نیاز دارد/ روحانی نیازهای اصلاح‌طلبان را برآورده کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمدعلی ابطحی

رئیس دفتر رئیس جمهور دوره اصلاحات سرمایه گذاری روحانی برای جذب اصولگرایان چندان از لحاظ سیاسی مفید نیست میزان رای روحانی بستگی به میزان برآورده شدن مطالبات اصلاح طلبان دارد.

 محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات دیده می‌شوند، اما اصلاح‌طلبی روندی در جامعه است که همیشه هوادار دارد و اگر فشار شدید جریان‌های مخالف نباشد عملا همیشه حضور گسترده دارد.

 

جریان اصلاحات  می‌خواهد  وارد عصر جدیدی در انتخابات شود

 

او با بیان اینکه جریان اصلاحات  می‌خواهد  وارد عصر جدیدی در انتخابات شود بنابراین بیشتر دیده میشود، تصریح کرد: تصور میکنم  سازمان‌دهی‌هایی مانند شورای عالی سیاست گذاری  به خصوص در آینده کشور و عمدتا در انتخابات شورای شهر مهم و تاثیرگذار است.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه در انتخابات نیاز به روابط جمعی بیشتر احساس میشود، گفت: تجربه‌های خوبی در این زمینه انجام شده که  در ریاست جمهوری ۹۲  با اتحاد و ائتلافی که شکل گرفت در حقیت تاثیرگذار اصلی  بود که در انتخابات مجلس نیز ظهور و بروز داشت.

 

ترکیب هیات دولت مناسب مجلس نهم است نه مجلس کنونی

 

او بیان کرد: فضای سال ۹۲ فضایی امنیتی بود  که باز کردن آن نیاز به پروسه چند ساله داشت. البته علاوه بر اینکه این فضا شکسته شد، پیروز شدن در انتخابات و به دست آوردن اکثریت مجلس نتیجه فعالیت جمعی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان بود که البته نتیجه و تاثیرگذاری آن را در رای اعتماد  مجلس دیدیم، ضمن اینکه تاثیر اصلی آن به دور آینده ریاست جمهوری بازمیگردد.

 

ابطحی متذکر شد: ترکیب هیات دولت با استقرار مجلس نهم قابل قبول بود، اما برای مجلسی که الان تشکیل شده فکر نمیکنم وزرا مقبول جامعه باشد و باید انتظار داشته باشیم  وزرای قوی تری انتخاب شوند. دولت به وزرا جدی‌تری نیاز دارد.

 

روحانی به نیاز اصلاح طلبان بی توجه نباشد

 

عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی درست است که اصلاح طلبان باید پشت آقای روحانی باشند  اما این به این معنا نیست که آقای روحانی به نیاز اصلاح طلبان بی توجه باشد.

 

رییس دفتر رییس جمهور دوره اصلاحات  گفت: ممکن است اصلاح طلبان پشت سر آقای روحانی باشند که  هستند، اما میزان رای روحانی بستگی به  میزان  برآورده شدن مطالبات است و در این  چند ماه آینده نیاز است آقای روحانی  نگاهی به نیازهای جامعه  اصلاح طلبان داشته باشد و آنها را برآورده  کند.  

 

او با یادآوری مطالبات اصلاح طلبان از دولت گفت: عناوینی که روحانی در  دوران تبلیغات ریاست جمهوری  بیان کردند و اذعان دارند که عملیاتی نشده است، بهترین  معیار برای مطالبات است که سبب ایجاد احساس نیاز مخاطب اصلاح طلب یا علاقمند به اصلاح طلبی میشود.

 

سرمایه گذاری انتخاباتی روحانی روی جریان اصولگرا، از لحاظ سیاسی مفید نیست

 

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: در صورتی که روحانی کاندیدا باشد انتخابات۹۶ چالشی نخواهد بود لذا احتمالا آقای روحانی به راحتی به عنوان رییس جمهور بعدی انتخاب میشوند اما رییس جمهور نیاز دارد رای بیشتری به دست بیاورد. این نکته را هم بگویم که سرمایه گذاری بر همه جریان اصولگرا که البته ممکن است درصدی از عقلای آنها هم  جذب روحانی شوند، چندان از لحاظ سیاسی مفید  نیست.

 

ابطحی با اشاره به فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات شوراها بیان کرد: تلاشهای  خوبی در حال انجام  برای هماهنگ کردن کاندیداهای شوراها در شهرستانها در حال انجام شدن است، البته در روستاها  تقسیم بندیهای سیاسی چندان تاثیرگذار و تعیین کننده نیست، بلکه  بلکه مسائل محلی در آن دخیل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------