آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جابری انصاری: میزان سطح مستشاری حضور ایران در سوریه منوط به رضایت دولت‌هاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جابری انصاری

معتقدیم مبارزه با تروریسم نباید از مسیر تضعیف دولت های مرکزی انجام شود . لذا ما هم در عراق هم سوریه بر اساس درخواست دولت های قانونی موجود در کشور در حدی که آنها کمک خواسته اند حضور پیدا کردیم که نوعا کمک مستشاری بوده است

 حسین جابری انصاری، با اشاره به تحولات اخیر لبنان و تاثیر آن در روابط ایران و لبنان بعد از انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور لبنان گفت: انتخاب رییس جمهور لبنان بعد از مدتها اختلاف بین جریان های سیاسی لبنان گام مثبت در مسیر درست و منشا خیر برای کل منطقه میتواند باشد.

 

به گزارش ایلنا ، جابری انصاری گفت: ما معتقدیم مبارزه با تروریسم نباید از مسیر تضعیف دولت های مرکزی انجام شود . لذا ما هم در عراق هم سوریه بر اساس درخواست دولت های قانونی موجود در کشور در حدی که آنها کمک خواسته اند حضور پیدا کردیم که نوعا کمک مستشاری بوده است. بیشتر یا کمتر منوط به درخواست دولت های مرکزی این دو کشور و موافقت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

برخی از فعالان سیاسی لبنان و منطقه در پی اعمال افشار به لبنان از بیرون بودند

 

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجی افزود: ایران از ابتدا این اعتقاد را داشت که راه حل این مشکل از طریق توافق بین گروه‌های عمده لبنان اتفاق می افتد. برخی از فعالان سیاسی لبنان و منطقه به دنبال اعمال فشار از بیرون به بازیگران لبنان بودند در حالیکه ما معتقد بودیم راه حل توافق در اختیار خود لبنانی‌هاست و خوشحالیم که بعد از مدتها این توافق حاصل شده است.

 

لبنان موفق‌ترین تجربه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را در دوران معاصر بوده است

 

جابری انصاری ضمن اشاره به سفر وزیر امور خارجه به لبنان و دیدار با همه مسئولان و روسای سه گانه و از شخصیت‌های برجسته لبنان متذکر شد: نگاه ما به لبنان به عنوان کشوری است که موفق‌ترین تجربه مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را در دوران معاصر از خود نشان داده است.

 

لبنان نماد همزیستی مسالمت‌آمیز جریان‌های سیاسی و مذاهب مختلف است

 

او افزود: لبنان کشوری است که نماد همزیستی مسالمت‌آمیز بین جریان‌های سیاسی و اجتماعی و طوایف و مذاهب مختلف است. لبنان کشوری است که می‌تواند نمادی از توافق و نمادی از آرامش و نمادی از همزیستی و نمادی از حل مشکلات به جای درگیری از ظریق گفت‌وگوهای جدی و بر مبنای توافق‌های سیاسی باشد و نگاه ما به لبنان نگاه متوازنی است و به دنبال روابط خوب با همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی لبنان و همین‌طور دولت لبنان بودیم.

 

مبارزه موثر علیه تروریسم یکی از اولویت‌های جهان باشد

 

جابری انصاری خاطرنشان کرد: همواره امیدواریم با تحول مثبتی که در لبنان اتفاق افتاده و گره انتخاب رییس جمهور باز شده، امکان فعال‌سازی هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران با همه جریان‌های عمده سیاسی و اجتماعی لبنان و همین طور دولت لبنان و ملت لبنان فراهم شود.

 

معاون عربی وزارت خارجه در خصوص ادعای برخی رسانه‌های غربی درباره حضور ایران در سوریه و گمانه‌زنی آنها مبنی بر حضور کشورمان در سطحی بیش از سطح کاشناسی در این کشور گفت: ما شاهد رشد جریان افراط‌گرایی و تروریسم بوده‌ایم که امنیت و صلح و ثبات در منطقه و کل جهان را تهدید می‌کند. در شرایط بحرانی منطقه معتقدیم که مبارزه و رویارویی موثر علیه تروریسم یکی از اولویت‌های منطقه و جهان باید باشد.

 

مبارزه با تروریسم نباید از مسیر تضعیف دولت‌های مرکزی انجام شود

 

او افزود: با این وجود معتقدیم مبارزه با تروریسم  نباید از مسیر تضعیف دولت‌های مرکزی انجام شود بلکه در چارچوب توافق و هماهنگی با دولت‌های مرکزی در کشورهای دستخوش تحول اتفاق می‌افتد لذا ما هم در عراق هم سوریه بر اساس درخواست دولت‌های قانونی موجود در کشور در حدی که آنها کمک خواسته‌اند حضور پیدا کردیم.

 

افزایش یا کاهش سطح مستشاری حضور ایران در سوریه منوط به رضایت دولت‌هاست

 

جابری انصاری تاکید کرد: خواسته این کشورها نوعا کمک مستشاری بوده که جمهوری اسلامی ایران کمک نیز کمک کرده است. هرگونه نقش‌آفرینی بیشتر یا کمتر منوط به درخواست دولت‌های مرکزی این دو کشور و موافقت جمهوری اسلامی ایران بوده اما آنچه در سیاست ما ثابت است این است که ما معتقدیم ادامه تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، صلح منطقه و بین‌المللی را تهدید می‌کند و می‌باید در برابر این موج افراط‌گرایی اقدامی صورت بگیرد اما از طریق تقویت دولت‌های مرکزی و در تعامل و همکاری با دولت‌های مرکزی، که این منوط به توافق بین کشورهاست. اگر بین دولت سوریه یا دولت عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیازهای موجود توافقی صورت بگیرد، کمک‌های مستشاری می‌تواند افزایش یا کاهش بیابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------