آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

شكايت از وزير نفت پشت ميله‌هاي زندان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بابك زنجاني

بابك زنجاني ممنوع الملاقات شد!‍ اين خبري بود كه روز گذشته وكيل او اعلام كرد. رسول كوهپايه‌زاده با اعلام اينكه دو ماه است موكلم را نديده‌ام، اظهار داشت: «بعد از عمل جراحي، وضعيت جسماني موكل خوب است، اما بيش از ۳۴ ماه يعني حدود سه سال از بازداشت موكلم مي‌گذرد و قطعا وضعيت روحي خوبي ندارد. بارها به دادستاني مراجعه كرده و علت را جويا شدم كه متاسفانه پاسخي نداده‌اند.»

 

او توضيح داد: «مادر بابك زنجاني هفته‌اي يك بار با وي ملاقات دارد.» وي افزود: «بنده هفته‌اي چند بار به ديوان عالي مي‌روم و پيگير پرونده هستم. دليل طولاني شدن رسيدگي به اين پرونده طبيعي است، زيرا اين پرونده سنگين و حساسيت بالايي دارد. به نظر من ديوان عالي مرجعي است كه با اطمينان و اتقان راي را صادر مي‌كند و فكر نمي‌كنم كه بخواهد دقت را فداي سرعت كند. اين مدت زمان طولاني طبيعي است.

 

كوهپايه‌زاده خاطرنشان كرد: حال موكلم مساعد است. عمل جراحي كرده، ولي به مرخصي نيامده است. كوهپايه‌زاده در ادامه با بيان اينكه ۹ دي ماه امسال، سه سال مي‌شود كه موكلم در بازداشت انفرادي به سر مي‌برد، گفت: به‌رغم اينكه قرار بازداشت موقت بابك زنجاني بايد ۹ دي ماه سال گذشته به وثيقه تبديل و آزاد مي‌شد، ولي اين اتفاق نيفتاد. طبق ماده ۲۴۲ قانون آيين‌ دادرسي كيفري بيش از ۱۰ ماه است كه موكلم خلاف صراحت قانوني در بازداشت موقت است و بنده به عنوان وكيل وي بارها به مراجع ذيصلاح و مرتبط شفاها و كتبا اين موضوع را اعلام كرده‌ام.

 

وي افزود: همان قانوني كه به بازپرس اجازه داده كه براي موكلم قرار بازداشت موقت را صادر كند و همان قانوني كه صلاحيت انشاي راي را مي‌دهد و همان‌طور قانوني كه اجازه مي‌دهد موكلم محكوم شود يا نشود، همان قانون مي‌گويد كه هيچ متهمي نبايد بيش از دو سال در بازداشت باشد، اما متاسفانه اين مهم رعايت نشده است. هيچ مصلحتي بالاتر از اجراي قانون نيست و ما تا زماني مشروعيت داريم كه در راستاي قانون حركت كنيم. قوه قضائيه بايد آمر به قانون باشد كه متاسفانه در اينجا نقض صريح قانوني صورت گرفته است. كوهپايه‌زاده افزود: ما با دوستان شركت نفت در ارتباطيم، به‌رغم اينكه آنها شكايت كرده‌اند و اين موضوع در حال رسيدگي است و در مرحله تحقيقات مقدماتي است، از بيان جزئيات بيشتر معذورم. اميدوارم كه به زودي به نتيجه برسد و در آن صورت است كه بنده در اين زمينه اطلاع‌رساني خواهم كرد. طبيعي است كه قوه قضائيه با درايت و با حفظ استقلال عمل مي‌كند.

 

البته ناگفته نماند شركت نفت قدرتمند است و چهار وكيل دارد، ولي اين امر مانع استقلال دستگاه قضائي نمي‌شود. وي با انتقاد از اينكه بيش از دو ماه است كه با موكلش ملاقات نداشته و به‌رغم درخواست‌هايي كه داشته موفق به ديدن وي نشده است، گفت: بابك زنجاني متهم است و براي متهم و حتي محكوم، قانون حقوقي را قائل شده است و نبايد حقوقشان ضايع شود. اين امر در حالي كه در حال برقراري ارتباط با شركاي بابك زنجاني در خارج از كشور براي انتقال اموال هستيم، درست نيست و بابك زنجاني هفته‌اي سه بار با شركاي خود در خارج تماس مي‌گرفت كه در حال حاضر از اين امر محروم شده است. كوهپايه‌زاده در پايان گفت: من همه را به اجراي قانون توصيه مي‌كنم. ما دنبال تسريع در به نتيجه رسيدن پرونده نيستيم، بلكه دنبال صدور راي عادلانه هستيم.

 

شكايت بابك زنجاني از وزير نفت 

رسول كوهپايه‌زاده همچنين اظهار داشت: موكل از زندان عليه وزير نفت تحت عنوان افترا و نشر اكاذيب شكايت كرده است. وي ادامه داد: اين شكايت به صحبت‌هاي وزير نفت برمي‌گردد كه ۲۳ مهر سال گذشته گفته بود، زنجاني در رسانه‌ها پول خرج مي‌كند تا به نفع او مطلب بنويسند. اين موضوع به لحاظ قانوني مصداق افترا و نشر اكاذيب است. وكيل بابك زنجاني گفت: پيگير شكايت موكلم هستم، اما به‌‌رغم مراجعه متعدد به دادستاني هنوز شعبه‌اي كه اين شكايت به آن ارجاع شده، مشخص نيست. قاعدتا در اين شكايت مرجع ذيصلاح دادسراي كاركنان دولت است و طبق قانون اساسي همه افراد در برابر قانون يكسان هستند و دستگاه قضائي بين افراد تفاوت قائل نمي‌شود. منتظر هستيم اين شكايت هرچه زودتر در مجراي خود قرار بگيرد و تشريفات قانوني طي شود.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------