آخرین اخبار سیاسی

فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چه اتفاقی رخ داده که مقوله حجاب که برای دهه‌ها به نوعی از موارد مورد مناقشه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود حالا در دوران حاکمیت یکدست به شکلی…

واکنش آقای مشاور به پخش مشروح مذاکرات جلسه ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در سال 92



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 روزنامه شرق از پاسخ مثبت سخنگوی شورای نگهبان به خواسته مشاور هاشمی نوشت.

 

«عباسعلي کدخدايي»، سخنگوي شوراي نگهبان، روز گذشته در حاشيه نمايشگاه مطبوعات، در يک نشست خبري گفت: «ما حاضريم تمام مذاکرات شوراي نگهبان و نه فقط مذاکرات جلسه بررسي صلاحيت آقاي هاشمي‌رفسنجاني، را در صورتي که به حرمت کسي خدشه وارد نشود، منتشر کنيم». هاشمي‌رفسنجاني هفته گذشته براي چندمين بار از نقش وزير وقت اطلاعات در ردصلاحيت خودش و حضور در جلسه شوراي نگهبان، سخن گفته بود.

 

«حيدر مصلحي»، وزير وقت اطلاعات و سخنگوي شوراي نگهبان، به اين سخنان واکنش نشان دادند و آن را تکذيب کردند. با وجود همه اينها، «غلامعلي رجايي»، مشاور هاشمي‌رفسنجاني، چند روز پيش خطاب به سخنگوي شوراي نگهبان خواسته بود براي رفع شبهه، مشروح آن جلسه منتشر شود.

 

برخلاف انتظار، اين خواسته رجايي با استقبال سخنگوي شوراي نگهبان مواجه شده است؛ اما با يک اِن‌قلت. سخنگوي شوراي نگهبان تأکيد کرده که نه‌تنها صورت‌جلسه بررسي صلاحيت هاشمي‌رفسنجاني، بلکه مي‌توان مشروح همه مذاکرات شوراي نگهبان را منتشر کرد؛ با اين شرط که به حرمت کسي خدشه وارد نشود. حالا اين سؤال مطرح است که آيا انتشار مشروح آن جلسه، باعث مخدوش‌شدن حرمت هاشمي مي‌شود؟ يا به شبهه‌زدايي کمک خواهد کرد؟

 

غلامعلي رجايي، مشاور هاشمي‌رفسنجاني به «شرق» گفت: آقاي كدخدايي هفتم ارديبهشت ٩٣ پيشنهاد داد: «فيلم مذاكرات اعضاي شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت كانديداهاي رياست‌جمهوري يازدهم منتشر شود تا همه مردم از اين جلسه و محتواي آن باخبر شوند». بعد هم اضافه كرده بود: «ما مي‌خواهيم فرصتي داشته باشيم كه اين فيلم پخش شود». درحالي‌كه الان گفته است اگر قانون اجازه دهد يا حرمت افراد مخدوش نشود. به نظر مي‌رسد گفته‌های ايشان متفاوت است.

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روزهاي گذشته در ديدار جمعي از تاريخ‌نويسان گفته بود: «در زمان انتخابات ۹۲، وزير وقت اطلاعات در زمان بررسي صلاحيت‌ها، به شوراي نگهبان رفته و گفته بود با اين اقبالي که روز‌به‌روز به هاشمي مي‌شود، با رأي بي‌سابقه‌اي مي‌آيد و همه رشته‌هاي ۱۰ساله ما را پنبه مي‌کند». وزير اطلاعات دولت دهم و سخنگوي شوراي نگهبان به سخنان چند روز قبل هاشمي‌رفسنجاني واکنش نشان دادند. حيدر مصلحي بدون اشاره مستقيم به سخنان هاشمي، ادعاها درباره اظهارنظرهاي منتسب به او در روزهاي اخير را تکذيب کرده و گفته بود: «بنده کوچک‌تر از آن هستم که در مقام شوراي نگهبان اظهارنظر کنم؛ اما اگر نظام در قضاياي فتنه ٨٨ با برخي از خواص مماشات کرده است، نبايد از آن سوءاستفاده شود. رأس فتنه افرادي هستند که امروز با طرح چنين ادعاهايي، قصد به‌بيراهه‌کشاندن افکار را براي جلوگيري از پاسخ‌گويي درباره فساد فرزندانشان دارند و فتنه‌هايي را در پيش گرفته‌اند».

 

«عباسعلي کدخدايي» هم در واکنش به هاشمي، گفته بود: «اين ماجرا هرگز به شکلي که مطرح شده، نيست. مراجع چهارگانه هميشه در بحث انتخابات به شوراي نگهبان کمک مي‌کنند و نظر مي‌دهند؛ ما نيز طبق قانون از نظرات آنها استفاده مي‌کنيم».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------