آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

شرط قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات ریاست جمهوری

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از کسی شنیدم که آقای قالیباف این طور مطرح کرده که اگر اصولگرایان بر سر او اتفاق نظر داشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری 96 کاندیدا می‌شود.

 حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت:‌ عزم جریان اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت این است که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به کاندیدایی واحد برسند و امروز نیز تلاش می‌کنند فاصله ها را بین جریان اصولگرایی کم کنند.

 

وی ادامه داد: اصولگرایان هنوز بر سر مصادیق به توافق نرسیده‌اند چون افراد مختلفی مطرح هستند که باید مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا بتوان  به اجماعی رسید.

 

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در حال حاضر جریان‌های اصولگرایی مانند حزب موتلفه، ایثارگران و رهپویان که افراد شاخصی دارند گزینه های خود را مطرح می‌کنند. اما هنوز همه کنار هم  ننشستند تا برای کاندیدایی واحد به جمع بندی برسند اما تلاش این است که برای این دوره انتخابات کاندیدایی واحد از سوی اصولگرایان معرفی شود چرا که در انتخابات 92 آن‌ها از اینکه نهایتا چند نفر اصولگرا در رقابت باقی ماندند، ضربه خوردند و خاطره خوشی از این موضوع ندارند.

 

سبحانی نیا همچنین گفت:‌ امکان توافق بر سر یک کاندیدا وجود دارد و از محالات نیست و اگر منیت‌ها و خودخواهی‌ها را کنار بگذارند و روی اصول کلی خود تاکید کنند امکان رسیدن به یک نظر واحد وجود دارد.

 

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: من شنیده‌ام که آقای قالیباف مطرح کردند در صورتی وارد عرصه می‌شوم که مجموعه اصولگرایان برای کاندیداتوری‌ام اتفاق نظر داشته باشند و ایشان می‌خواهند وفاق جمعی برای کاندیداتوری‌اش وجود داشته باشد که البته منطقی هم همین است.

 

وی افزود: اگر مثل دور گذشته کاندیداهای اصولگرایی  متعدد باشند فایده ای ندارد و آرا پراکنده می‌شود لذا باید منتظر باشیم. البته به نظر می رسد رای نیاوردن آقای قالیباف در دو دوره نیز به دلیل همین نبود اتفاق نظر بوده است.

 

سبحانی نیا با بیان اینکه گزینه های دیگری نیز به جز قالیباف برای کاندیداتوری از سوی اصولگرایان مطرح هستند، ادامه داد: اصل موضوع این است که اصولگرایان باید به نتیجه برسند کدام گزینه مقبولیت بیشتری برای حضور در انتخابات را دارد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: یکی از شانس های رئیس جمهور هر دوره این است که رای تقریبا 50 درصدی در دور دوم دارد. ‌این یک واقعیت است و رقابت با او سخت‌تر است اما گویا اصولگرایان می‌خواهند این ریسک را انجام دهند و به احتمال قوی گزینه اصولگرایان و حمایت آن‌ها در این انتخابات از آقای روحانی نخواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------