آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

جهانگیری: مدیران جوان کشور توقع دارند وارد حوزه‌ی مدیریتی کلان و ملی شوند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم جهت حضور بخش و سرمایه گذار خارجی در حوزه‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ دولت این آمادگی را دارد تا از برنامه‌هایی که در این سازمان تدوین می‌شود حمایت جدی انجام دهد.

 به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یک شنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان این که امروز در رابطه با مدیریت کشور با واقعیت‌های مهمی روبرو هستیم که باید به طور خلاقانه و منعطف با آنها روبرو شویم اظهار کرد: چشم انداز مدیریت اجرایی و دولتی نسبت به گذشته با تغییرات چشم گیری مواجه شده است و در همین راستا دیگر صرفا نمی‌توان بر تجربیات مدیران گذشته اکتفا کرد بلکه نیازمند مدیرانی با درک و دانش و اراده ای محکم و انگیزه‌ای جدی در صحنه‌های مدیریتی کشور هستیم.

 

وی حضور زنان و فرصتهای حضور زنان در جامعه را یکی دیگر از واقعیات امروز عرصه مدیریت کشور برشمرد و گفت: ارتقاء سطح مدیریت زنان در مدیریت کشور واقعیتی جدی و انتظاری به جا و طبیعی است و جامعه ایران باید بپذیرد که در جاهایی که زنان مدیریت را قبول کرده‌اند موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

 

وی  تاکید کرد: باید واقعیت حضور و توانایی زنان در عرصه‌ی مدیریتی کشور را پذیرفت و شرایط را برای حضور بیشتر آنها از عرصه‌ی مدیریتی که هم مفید و هم لازم است فراهم کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور حضور جوانان در عرصه‌های مدیریت میانی و پایینی کشور را یکی دیگر از واقعیت‌های عرصه‌ی مدیریت روز کشور دانست و گفت: این که جامعه جوان و مدیران سطوح پایین انتظار حضور در سطوح بالای مدیریتی بر اساس عملکرد و توانایی و دانش خود را دارند. یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم این است که هنگامی که مسئولیت نهاد یا وزارت‌خانه‌ای خالی می‌شود همه ذهن‌ها برای جایگزینی این مسئولیت به سمت افرادی محدود و وزرا و معاونان سابق می‌شود این در حالی است که مدیران جوان کشور توقع دارند وارد حوزه‌ی مدیریتی کلان و ملی شوند.

 

جهانگیری با اشاره به انتصاب زهرا احمدی‌پور به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حضور دکتر احمدی‌پور در این سازمان بر اساس سه واقعیت و معیار روز مدیریتی کشور بوده است؛ چرا که ایشان هم  زن هستند و انگیزه کاشت و دانشی مناسب در زمینه‌ی مدیریتی دارند و هم این که ایشان  از مدیران سطوح میانی کشور بوده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمانی سه ضلعی است تاکید کرد: مباحث مربوط به این سازمان درهر دو بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشدگری باید مانند یک مثلث متساوی‌الاضلاع مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت هر دو بخش این سازمان خاطر نشان کرد:‌ هیچ گاه نمی‌توان در شرایط جدید، سرمایه‌ی گردشگری و سهم آن در اشتغال و فعالیت را نادیده گرفت. همچنین با توجه به فرهنگ و تمدن غنی و عظیم ایرانی هیچگاه نمی‌توان از اهمیت نبخش میراث فرهنگی چشم پوشی کرد یا این که در ساختار صنعتی و فرهنگی کشور نسبت به صنایع دستی بی توجه بود.

 

وی اظهار کرد:‌ این سازمان با  وجود همه مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بوده است،  امروز توانسته در هر سه بخش توفیقاتی بزرگ کسب کند.

 

جهانگیری با اشاره به تشکیل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری  در دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:‌ هنگامی که مجلس بر دولت آقای خاتمی این سازمان را تشکیل داد، مهمترین اقدامی که صورت گرفت این بود که سه بخش از سه دستگاه مختلف جدا شدند و ذیل یک سازمان قرار گرفتند و این سازمان نیز برای پیشبرد اهداف به طور جدی‌تر به نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور منتقل شد.

 

وی با بیان اینکه در ایران در زمینه ادغام سازمان‌ها و نهادهای مختلف دو تجربه متفاوت وجود دارد اظهار کرد:‌ در این زمینه یکی از تجربیات موجود ادغام دو سازمان در یک نهاد  آن هم بدون هر گونه ارتباط با یکدیگر است. در این موارد مشاهده می‌کنیم که در گذشته گاهی اوقات پس از ادغام دو سازمان هر کدام کار خود را انجام می‌دادند و هیچ کدام تاثیر و ارتباطی با یکدیگر نداشتند و به نوعی با یکدیگر چسبیده شده بودند.

 

اما تجربه مهم ادغام ها زمانی بوده که پس از ادغام تاثیرات بخش‌های مختلف بر یکدیگر افزایش یافت و این بخش‌ها با تاثیر پذیری از یکدیگر و سرعت پیشرفت این بخش‌ها با تاثیر پذیری از این بخش‌ها بالا رفته است. در همین راستا امیدوار هستیم که در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نیز این اتفاق‌ها صورت بگیرد.

 

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که ایران در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشدگری دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگ است گفت: یکی از مهمترین پیامهای ستاد مقاومتی این است که با شناسایی ظرفیت‌های درونی از آنها در جهت پیشرفت و رشد کشور استفاده کنید.

 

به گزارش ایسنا، جهانگیری در این مراسم با تقدیر از  اقدامات انجام شده در سازمان میراث فرهنگی و صنایع و گردشگری در دوران حضور سلطانی‌فر اظهار کرد:‌ آقای سلطانی‌فر زحمات بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای را در این سازمان انجام داده و کارهای ماندگاری به جای گذاشتند و برای من بسیار خوشحال کننده استکه در این سه ساله توفیقات بسیاری برای کشور شده است. امیدوارم که ایشان در ماموریت جدید خو د در وزارت ورزش بتواند کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام دد.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین از احمد پور به دلیل پذیرش مسئولیت و شروع فعالیت در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تقدیر کرد و از همه‌ی کارکنان مدیران و متخصصان این سازمان  در سراسر کشور خواست تا با همکاری  با آن که با پذیرش مسئولیت و همکاری؛ احمدی‌پور را در جهت مدیریت بهتر این سازمان همراهی کند.

 

وی در پایان تاکید بر این که باید در دولت شرایطی فراهم کنیم که زیر ساختهای توسعه‌ای در زمینه های مختلف میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری فراهم شود و بخش خصوصی  و سرمایه گذار خارجی احساس کند که می‌تواند ورود کند، خاطر نشان کرد:‌ دولت این آمادگی  را دارد تا از برنامه‌هایی که در این سازمان تدوین می‌شود حمایت جدی انجام دهد.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم اسحاق جهانگیری با اهدا هدیه‌ای از مسعود سلطانی‌فرد رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تقدیر کرد و حکم رسمی معاونت رئیس جمهور و ریاست این سازمان را به زهرا احمدی‌پور  داد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------