آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

چرا آیت‌ا... هاشمی نگران انتخابات آمریکا نشد؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آیت‌ا... هاشمی

چرا آیت‌ا... هاشمی نگران انتخابات آمریکا نشد؟

ترامپ هم حریف ظریف نمی‌شود!

رئیس وقت سازمان CIA در دوران ریگان درباره هاشمی نوشته بود او سیاستمداری است که در قالب‌های ما نمی‌گنجد. نه می‌شود محافظه‌کارش خواند و نه رادیکال ش نامید. هاشمی سیاستمداری «مصلحت گر» است که هر بن بستی را در مقابل «منافع ملّتش»می‌گشاید.

 به گزارش سایت آیت ا... هاشمی، در حاشیه نگاری از دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: ‌مهمانان همه می‌خواهند به نوعی نظر آقای هاشمی را بدانند.آیت ا... هاشمی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفتند، فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود. ما کار خودمان را می‌کنیم. البته اضافه هم کردند که ترامپ قلدری خطرناک است. ولی به جد تاکید داشتند که ما کار خودمان را می‌کنیم. وقتی آقای هاشمی می‌گوید فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود این حرفی از روی ۴ دهه تجربه اجرایی است. آقای هاشمی هم کارتر را دیده هم ریگان را. هم کلینتون را و هم بوش را. آقای هاشمی خوب می‌داند با عقلانیت هم می‌شود ریگان را از صدام جدا کرد و هم کلینتون را در اجرای تحریم‌های «داماتو» تنها گذاشت. آقای هاشمی اگر می‌گوید ما کار خودمان را می‌کنیم.

 

یعنی انتخاب ترامپ یا کلینتون هیچکدام نگرانی ندارد. معلوم است آقای هاشمی با چنین اطمینان خاطر بگوید ما کار خودمان را می‌کنیم. این یعنی مردم بدانند ترامپ هم حریف ظریف نمی‌شود! به خاطرات رئیس وقت سازمان CIA نگاهی بیندازید در دوران ریگان. که درباره هاشمی نوشته بود او سیاستمداری است که در قالب‌های ما نمی‌گنجد. نه می‌شود محافظه‌کارش خواند و نه رادیکال ش نامید. هاشمی سیاستمداری «مصلحت گرا» است که هر بن بستی را در مقابل «منافع ملّتش» می‌گشاید. ظریف امروز میراث‌دار همان راه است.

 

نوبت سخنان آیت‌ا... می‌رسد. آقای هاشمی اول از همه از نقش جوانان می‌گوید. در آینده کشور و انقلاب. جوانانی که با رأی خود در سال‌های ۹۲ و ۹۴، مسیر اشتباه گذشته را اصلاح کردند. آقای هاشمی چشم امیدش به همین بچه‌هاست. حرف بعدی آقای هاشمی تحلیل اوضاع ۱۰ سال گذشته کشور است. از کله شقی‌هایی که منجر به تحریم‌های بزرگ شد و از عقلانیتی که آنها را از سر راه انقلاب و مردم برداشت.آیت‌ا... هاشمی باز هم از برجام می‌گوید؛ از برجامی که ایران را به گروه ۸ کشور صنعت گداخت هسته‌ای (ایتر) پیوند داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------