آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

برخی اتاق‌های فکر با تعریف‌ خودسرانه از امنیت ملی نمایندگان را دچار محدودیت می‌کنند/رهبری مخالف بستن دهان‌هاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عضو شورای مرکزی فراکسیون امید

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اتاق‌های فکری که در اقدام‌های خودسرانه‌ای که با تعریف خاص از امنیت ملی و آزادی‌های اساسی، نمایندگان مجلس را در محدودیت قرار می‌دهند، در تعریف‌های خود تجدیدنظر کنند و در راهی که به ضرر منافع ملی و به زیان آبرو و حیثیت نظام است، بازنگری کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به واکنش‌های حمایتی و انتقادی نمایندگان از علی مطهری در جریان لغو سخنرانی این نماینده مجلس در مشهد، اعلام کرد: روز گذشته در صحن مجلس برخی از دوستان اصولگرا، به‌ویژه نمایندگان اصولگرای استان خراسان رضوی درباره این مسئله بحث می‌کردند که قاضی یا دادستان مستقل است و لازم نیست بر اساس رای شورای تامین عمل کند و همچنین در واکنش به نامه مطهری به رییس‌جمهور درباره نقش امام جمعه مشهد در این اتفاق از آقای علم‌الهدی حمایت می‌کردند.

 

او گفت: باتوجه تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تمکین همگان از قانون، به نظر می‌رسد نفس این حرکت و لغو سخنرانی نایب رییس مجلس در مشهد زیبنده نظام نیست؛ ما همواره درخصوص این‌که نظام مردم‌سالاری دینی مبتنی بر قانون و اخلاق هستیم و در چنین شرایطی این‌‌که یک نهاد قضایی بی‌توجه به افکار عمومی، اینگونه عمل کنند، شایسته نیست و این اقدام زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیز نیست.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس دهم خاطرنشان کرد: شایسته است که همگی به قانون تمکین کنیم و در این مسئله نیز باید با نگاهی جامع مانع از تکرار آن شویم.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتهامی که ازسوی نماینده شاهین‌شهر علیه مطهری وارد شد و از جریان منافقین به‌عنوان پشت پرده برگزاری سخنرانی مشهد یاد کرد، گفت: متاسفانه برخی از دوستان به هر کسی که مخالف باشند، برچسب نفاق می‌زنند؛ در صورتی که در ما در جامعه‌ای اسلامی و تکثرگرا زندگی می‌کنیم و بنابر قانون اساسی نمایندگان حق دارند درباره تمامی امور داخلی و خارجی اظهارنظر کنند.

 

او همچنین با اشاره به اظهارنظر اخیر آیت‌الله موحدی کرمانی که با انتقاد از مطهری بر لزوم «بستن دهان‌ها در برابر مقام معظم رهبری و برای رضای خدا» تاکید کرده بود، گفت: این درست نیست که فکر کنیم همه باید مثل یکدیگر فکر کنند. آیت‌الله موحدی کرمانی به‌عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفتند که مطهری باید نظراتش را با مقام مظعم رهبری تطبیق کند و این درحالی است که چنین نحوه برخوردی را هم رهبری نمی‌پسندند.

 

میرزایی مجلس دهم با اشاره به اظهارنظر چندسال پیش رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جریان سفر چندسال پیش به کرمانشاه، صراحتاً اعلام کردند که حتی اگر کسی نقدی به نظر ایشان داشته باشد، آزاد است که نظر خود را بیان کند و این‌که قرار باشد همه یکسان بیاندیشند، تعریف درستی از مردم‌سالاری دینی نیست.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاکید رییس مجلس به رایزنی با رییس قوه قضاییه از چند روز پیش از اربعین و این‌که آیا اشاره غیرمستقیم لاریجانی به فشارهایی که از چندی پیش وجود داشته، برخی گمانه‌زنی‌های مطهری را تایید نمی‌کند، گفت: محفل‌های سیاسی-امنیتی باید در مسیر خود تجدیدنظر کنند؛ چرا که چنین برخوردهایی با فردی مثل علی مطهری که افکارش مشخص است و بارها ازسوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده، زیبنده نظام نیست.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس دهم اضافه کرد: نکته جالب دیگر این است که اصولگرایان بارها و بارها نتایج این اقدام‌های ساختارشکنانه و خلاف قانون خود را در جریان انتخابات‌های مختلف دیده‌اند. دیدید که باوجود حملات فراوانی که به آیت‌الله هاشمی شد، نتیجه انتخابات چیزی خلاف خواست این افراد بود و وقت آن رسیده که این افراد با درس گرفتن از گذشته، به قانون تمکین کنند.

 

میرزایی در پایان تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اتاق‌های فکری که در اقدام‌های خودسرانه‌ای که با تعریف خاص از امنیت ملی و  آزادی‌های اساسی، نمایندگان مجلس را در محدودیت قرار می‌دهند، در تعریف‌های خود تجدیدنظر کنند و در راهی که به ضرر منافع ملی و به زیان آبرو و حیثیت نظام است، بازنگری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------