آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش رئیس قوه قضائیه به سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, رئیس قوه قضاییه

 آیت الله آملی لاریجانی:

صددرصد کذب است که می گویند رییس قوه هزار میلیارد را به حساب شخصی خود ریخته/ به رییس محلس می گویم به رییس قوه قضاییه در مجلس تهمت زدند و سکوت کردید البته من به دفاع شماها نیازی ندارم/ به دروغ گفتند رهبری دیگر رییس قوه را به محضرشان نمی پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم/ به دروغ گفتند که رهبری می خواهند آیت الله جنتی را به عنوان رییس قوه انتخاب کنند که رهبری خنده شان گرفت که این دروغ ها را از کجا می آورند؟

من از رییس‌جمهور سئوالم این است که نامه به من نوشتند و به میدان آمدند و این دادستان شجاع را متخلف احراز کردند که برخلاف اصول قانون اساسی عمل کرده؛ خب باید رسیدگی کنیم که چنین نامه ای را نوشتند و ما هم رسیدگی می کنیم. آیا اینکه برای حفظ حقوق اساسی مردم این اقدام را کرده اند 

رئیس قوه قضاییه با گلایه از رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه گفت: لغو سخنرانی یک نماینده برای رئیس جمهور مسئله است اما در برابر شایعه علیه رئیس دستگاه قضا دفاعی نمی‌کنند از آن طرف در مجلس به رئیس قوه قضاییه تهمت می‌زنند و رئیس مجلس سکوت می‌کند.

 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امروز آنچه را که سبب توفیق بسیج می دانیم ایمان، بصیرت و مجاهدت بوده است و دشمنان این سه مهم را نشانه گرفته اند.

 

وی افزود: صدها کانال ماهواره ای به زبان فارسی راه انداخته اند، فیلم های مستهجن تهیه می کنند و جوانانی را که باید در مسیر باشند به انحراف می کشانند.

 

آملی لاریجانی گفت: دشمنان همین را نشانه گرفته اند و جهاد در راه خدا را.

 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در زمان اصلاحات جهاد را خشونت تعبیر می کردند و برای مبارزه با خشونت کنفرانس می گذاشتند و در فتنه ٨٨ غرب با تمام توان به میدان آمد و به مردم گفت ما از شما حمایت می کنیم.

 

وی تصریح کرد: عده ای از افراد داخلی شان را تحریک کردند تا به رهبری توهین کنند و جالب است که یک دختر فراری را شهید معرفی کردند و سران فتنه در مراسم این دختر حاضر شدند.

 

آملی لاریجانی گفت: در مورد دستگاه قضایی هجمه ها را می بینید و اخیرا در هجمه به دستگاه قضایی و رئیس قوه بحث حساب های قوه قضاییه را مطرح می کنند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: گفتند رییس قوه قضاییه هزار میلیارد از اموال بیت المال را به حساب شخصی خود ریخته است و چیزی که کذب محض است و اثبات دروغ بودن آن راحت است و اسنادش موجود است.

 

وی تصریح کرد: با اجازه رهبری در سال ها قبل نه دوره من فقط اموال قوه به نام قوه قضاییه شده و شورای پول و اعتبار تصویب کرده و اذن رهبری داشته است.

 

آملی لاریجانی به موضوع مشهد اشاره کرد و گفت: دادستان مشهد بر حسب تشخیص خود و برخی اطلاعات که نهادها به او داده بودند تصمیمی گرفت نمی خواهم قضاوت کنم آیا حق بوده یا باطل.

 

وی افزود: اما من از رییس جمهور که تمام قد به میدان آمد و قبل رسیدگی حکم خود را داد تعجب می‌کنم کاش عجله نمی کردید تا رسیدگی شود.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: آیا اینکه گفتید برای حفظ حقوق اساسی مردم این کار را کردید آیا برای رییس قوه قضاییه صدق نمی‌کند. رئیس قوه قضاییه از مردم نیست؟

 

آملی لاریجانی گفت: لغو سخنرانی یک نماینده یک مساله است اما شایعه علیه رییس قوه را مسئول نبودید دفاع کنید؟ برای سخنرانی یک نماینده اظهار نگرانی کردید اما اینکه نماینده لیست امید که به نحوی به شما هم مرتبط است رییس قوه را متهم کرده آنوقت شما وظیفه ندارید این مایه شرمساری نیست؟

 

وی تصریح کرد: این گلایه را از رییس مجلس هم دارم اما ایشان منصفانه تر گفته است. عرض من به رییس محلس این است به رییس قوه قضاییه در مجلس تهمت زدند و سکوت کردید البته من به دفاع شماها نیازی ندارم.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: به دنیال همین بحث ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رییس قوه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رییس قوه را به محضرشان نمی پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم.

 

وی افزود: به دروغ گفتند که رهبری می خواهند آیت الله جنتی را به عنوان رییس قوه انتخاب کنند که رهبری خنده شان گرفت که این دروغ ها را از کجا می آورند؟

 

آملی لاریجانی گفت: اگر امروز برخی بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را می بیند سخت در اشتباه هستند بسیج با قدرت ایستاده از خدا بخواهیم نور حق را در قلب همه مسلمین بتاباند.

 

رئیس قوه قضاییه افزود: راه حق را تشخیص دهید که ما را به این حواشی متهم نکنند از مسئولان عالی قضایی و سردار سلیمانی هم تشکر می‌کنم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------