آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ظریف پشت ابوطالبی ایستاد



اخبار,اخبار سیاسی,سفیر جدید ایران در سازمان ملل

 

اخبار سیاسی - ظریف پشت ابوطالبی ایستاد

ظریف گفت: سازوکارهای بین المللی برای پیگیری چنین موردی مشخص است و ما حسب مورد تصمیم می گیریم از چه روشی در این زمینه استفاده کنیم. دولت آمریکا هم به خوبی اطلاع دارد این رفتار از نظر ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از انتخاب حمید ابوطالبی برای تصدی نمایندگی ایران در سازمان ملل دفاع کرد و گفت: اجازه نمی دهیم گروهی تندرو دستور کار حضور ایران در سازمان ملل را تعیین کنند.

وزیر امور خارجه عصر چهارشنبه پس از نشست پایانی مذاکرات وین ۳ در جمع خبرنگاران ایرانی و در پاسخ به سوالی درباره مخالفت برخی محافل در آمریکا با سفیر جدید ایران در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها می دانند که این رفتار برای ما قابل قبول نخواهد بود.

ظریف گفت: سازوکارهای بین المللی برای پیگیری چنین موردی مشخص است و ما حسب مورد تصمیم می گیریم از چه روشی در این زمینه استفاده کنیم. دولت آمریکا هم به خوبی اطلاع دارد این رفتار از نظر جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه که خود پیش از این به مدت هشت سال نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود ، از ابوطالبی به عنوان «یکی از مجرب ترین، منطقی ترین و با سابقه ترین دیپلمات های ایران» و مناسب برای نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نام برد و گفت: او سابقه سفارت در ایتالیا، بلژیک و استرالیا را دارد و پیش از این بارها به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سفر کرده و در جلسات سازمان ملل حضور داشته است.
اخبار سیاسی - ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------