آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

روایت باهنر از طرفداران متعصب احمدی‌نژاد /نحوه انتخاب نمایندگان مجلس تغییر کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محمد رضا باهنر

 محمد رضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری کمتر از دیگر اصولگرایان نگران است. او معتقد است در نهایت همه نحله‌های اصولگرایی به وحدت خواهند رسید و می‌توانند رقیبی خطرناک برای روحانی معرفی کنند. با این حال به دولت نیز نمره قبولی می‌دهد و احتمال بالای تداوم ریاست‌جمهوری روحانی را دور از نظر نگه نمی‌دارد.

 

بخش هایی از اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

 

*در مجلس كنوني دقيقا سه «دسته» فعاليت مي‌كنند، گروه اول متعهد به جريان اصلاح‌طلبي هستند، دسته دوم خود را متعهد به اصولگرايان مي‌دانند و گروه سوم را «وغيره‌ها» تشكيل مي‌دهند. اين گروه سوم به اقتضاي مسائل و اتفاقات موضع‌گيري مي‌كنند و يك مسير و جهت به عنوان حزب سوم را دنبال نمي‌كنند.

 

*يك خلأ قانوني در امر برگزاري انتخابات مجلس وجود دارد كه مرتفع شدن آن مي‌تواند به نفع همه جريان‌ها شود. در برگزاري انتخابات مجلس، نتيجه نهايي به صورت مطلق محاسبه مي‌شود، در حالي كه در بيشتر كشورها به صورت تناسبي افراد انتخاب و به پارلمان راه پيدا مي‌كنند. در انتخابات اسفندماه گذشته اصولگرايان در تهران ٤٠ درصد از آرا را كسب كردند و اصلاح‌طلبان (ليست اميد) ٦٠ درصد راي آوردند. در بسياري از كشورها در چنين موقعيتي به تناسب آرا، افراد از احزاب موجود وارد مجالس قانونگذاري مي‌شوند، اما در ايران چون محاسبه به صورت مطلق انجام مي‌شود اتفاقي شبيه مجلس دهم رخ مي‌دهد كه ليست اميد «سي» بر «صفر» پيروز مي‌شود، دقيقا مانند اتفاقي كه در مجلس نهم رخ داد و اكثريت قاطع تهران را نمايندگان اصولگرا تشكيل دادند.

 

* پايداري هم ساز جداگانه از اصولگرايان نمي‌زند.

 

*از يك منظر ديگر بايد توجه داشته باشيم كه دكتر روحاني فعلا دوره اول خود را مي‌گذرانند و تجربه كنوني كشور ما هميشه روساي جمهور دو دوره‌اي را نشان مي‌دهد.  اگر ايشان بخواهند دوباره رييس‌جمهور شوند، بايد به «رويش»هاي راي خود بيشتر فكر كنند. زيرا «ريزش»هايي نيز براي آراي آقاي روحاني وجود دارد كه مي‌تواند ايشان را در مسير راي آوري دچار مشكل كند.

 

*در عرصه رقابت رفتن آقاي احمدي‌نژاد را مي‌توان اين‌گونه بررسي كرد؛ اگر احمدي‌نژاد مي‌ماند، قطعا ميان اصولگرايان شكاف ايجاد مي‌شد، زيرا همين الان هم برخي طرفدار «جدي» و «تعصبي» آقاي احمدي‌نژاد هستند،

 

  اخبار  سیاسی  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------