آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

وزیر دفاع : خرید جنگنده «سوخو30» از روسیه در دستور کار است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی  ,وزیر دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اظهارات مقامات روسی مبنی بر گفت‌وگوی ایران و روسیه برای قرارداد نظامی 10 میلیارد دلاری، اظهار کرد: ما برای تأمین نیازهای دفاعی خود با هر مرجعی به جز آمریکا و اسرائیل که قادر به تأمین نیازها و همراهی و همپایی با صنایع دفاع باشد حتماً مذاکره خواهیم کرد.

 به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه گردهمایی بزرگ 5 هزار نفر از بسیجیان وزارت دفاع در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره تمایل حضور روس‌ها در پایگاه نوژه همدان، اظهار کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهایی که آنها اعلام می‌کنند، قطعاً با دوستان روس خود  همکاری‌هایی داریم و متناسب با الزامات شرایط میدانی اقداماتی را انجام می‌دهیم، حال اگر اقتضاء این باشد که بخواهیم برای پشتیبانی از عملیات در میدان، همکاری‌های مجددی با روسیه در نوژه داشته باشیم چنین اقدامی را انجام می‌دهیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر بازگشت تروریست‌ها به موصل با تأکید بر اینکه ایران به دنبال ریشه‌کن کردن جریانات تروریستی منطقه است و قطعاً از دولت‌های عراق و سوریه در این زمینه حمایت می‌کند، اظهار کرد: اینکه آیا به طور مطلق بگوییم این مناطق پاکسازی خواهد شد، بستگی به این دارد که چقدر زمینه حضور تروریست‌ها در متن مردم وجود داشته باشد. با این وجود ما فکر می‌کنیم که پس از این عملیات‌هایی که صورت گرفته تروریست‌ها انسجام، تشکل و رهبری لازم جهت انجام عملیاتی تأثیرگذار را از دست خواهند داد.

 

وی در واکنش به بمب‌گذاری اخیر تروریست‌های داعش در حله عراق و کشته شدن تعدادی از زائران ایرانی در جریان این اقدام تروریستی با تأکید بر اینکه از دولت عراق می‌خواهیم که عوامل این جریان تروریستی را پیدا و آنها را سرکوب کنند، گفت: اینکه ما بخواهیم در این قضیه ورود مستقیم پیدا کنیم قاعدتاً منتفی است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره نوسازی تجهیزات نیروی هوایی با بیان اینکه خرید جنگنده «سوخو30» از روسیه در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد، اظهار کرد: هر نوع همکاری با طرف فروشنده باید مستلزم در اختیار قرار گرفتن بازار، فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد. ما در جریان مذاکره با روسیه نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم و و آنها نیز آن را پذیرفته‌اند.

 

دهقان درباره اینکه آیا ایران از چین خرید نظامی خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: در جریان سفر اخیر وزیر دفاع چین توافقنامه‌ای به عنوان توافق بین دولتی امضا شد و طی آن همکاری‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کردیم و قطعاً متناسب با آن نیز جلو می‌رویم و در مواردی خاص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

وی در ادامه در تحیلی  از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر انتخاب ترامپ بر امنیت منطقه با بیان اینکه هر کسی که در آمریکا به قدرت برسد  به دنبال منافع خود در منطقه است، اظهار کرد: ممکن است آمریکا رئیس جمهور خود را تغییر دهد یا برخی اولویت‌های خود را جابجا کند اما در اصل موضوع تغییری نمی‌کند. به همین دلیل برای ما اینکه کلینتون رأی می‌آورد یا ترامپ رأی آورده هیچ تفاوتی نمی‌کند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تأکید کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که ما در هیچ شرایطی از مواضع و اصول اولیه و پایدار انقلاب خود عدول نمی‌کنیم و در مقابل هیچ فشاری تسلیم نمی‌شویم. کسی که باید برای رویارویی با چنین میدانی برای خود فکر و تعیین تکلیف کند آنها هستند، زیرا حرکت، روش و تکلیف ما روشن و اقدامات ما صریح و از پیش اعلام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------