آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

آسوشیتدپرس: ایران خواهان حضور قدرتمند در عرصه دریایی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,تسلیحات دریایی

آسوشیتدپرس در گزارشی به احتمال ایجاد پایگاه‌های دریایی ایران در مناطق راهبردی غرب آسیا پرداخت.

به گزارش باشگاه خبر نگاران  ؛ در پی اعلام سردار سرلشگر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران مبنی بر احتمال ایجاد پایگاه دریایی در سوریه و یمن، خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این زمینه نوشت: مقام‌های نظامی ایران برای نخستین بار از احتمال برپایی پایگاه‌های دریایی در کشوری دیگر در منطقه صحبت کردند.

 

آسوشیتدپرس نوشت در حال حاضر هیچ کشوری در خاورمیانه، در یک کشور دیگر این منطقه، پایگاه دریایی رسمی ندارد.

 

این خبرگزاری نوشت: ایران به طور مرتب کشتی‌های جنگی خود را برای نبرد با دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام می ‌کند. این کشور همچنین رزمایش‌های دریایی را در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می کند. کشتی‌های جنگی ایرانی به طور مرتب از بنادر دریایی کشورهای دوست چون شهر دوربان در آفریقای جنوبی، دیدار می ‌کنند.

 

آسوشیتدپرس افزود: فرمانده کل قوای ایران نیز بارها حمایت از افزایش قدرت نیروی دریایی ایران را اعلام کرده و خواهان «تقابل قدرتمند با دشمنان» در عرصه دریایی شده است.  به عقیده رهبر ایران، آینده قدرت مبتنی بر حضور قدرتمند در دریاهاست.

 

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به تنوع تسلیحات دریایی ایران تصریح کرد ایران ده‌ها کشتی جنگی و زیر دریایی ‌سبک و کیلو کلاس در اختیار دارد و البته مجهز به صدها قایق تندرویی است که به ادعای این خبرگزاری، چهار فروند از آن‌ها اوائل سال جاری میلادی موجب آزار یک کشتی جنگی آمریکایی شدند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، اظهار داشت: در مسأله حضور در دریاهای دور و مقابله با دزدان دریایی کارهای بزرگی شده است و بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاه‌هایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم و یا پایگاه‌هایی در جزایر و یا به صورت شناور باشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------