آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

حال اصولگرايان خوب است اما باورنكن!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصولگرايان

اصرارپنهان باهنر به حمايت از روحاني

 به نظر مي‌رسد حال و روز اعضاي اردوگاه اصولگرايان دراين روزها مطلوب نيست. آنان به هر سمت نگاه مي‌كنند شخصيتي را پيدا نمي‌كنند به عنوان اینكه بتوانند رقيب حسن روحاني وارد گود انتخابات ۹۶ كنند، چرا كه از يك سو شخصيت‌هايي كه توانايي بالاتري نسبت به ساير اصولگرايان دارند اعتبار خود را براي رقابت باروحاني كه مورد حمايت اصلاح‌طلبان و ميانه‌روهاست، هزينه نخواهند كرد و از سوي ديگر هنوز خاطره ۸ سال رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد به عنوان گزينه اصولگرايان در اذهان هست و به نظر نمي‌رسد تمايلي به تكرار آن سال‌ها در ميان قاطبه ايرانيان باشد.

 

بنابراين رويكرد مثبتي به كانديدايي نشان داده نخواهد شد كه به عنوان گزينه انتخاباتي اين طيف معرفي مي‌شود. با در نظر داشتن انتخابات ۹۲ و پس از آن انتخابات مجلس دهم كه اصولگرايان كرسي‌هاي تهران را به اصلاح‌طلبان واگذار كردند، ناكامي در انتخابات۹۶ به منزله منزوي شدن كامل اعضاي اردوگاه اصولگرايي خواهد شد.

 

اصرار باهنر به حمايت از روحاني

 در چنين شرايطي آنها به هر ريسماني براي نجات خود چنگ مي‌زنند، مانند باهنر كه در اواخر آبان ماه در پاسخ به سوالي مبني براينكه اگر اصولگرايان كانديدايي در سطح روحاني نداشته باشند از روحاني حمايت مي‌كنند، گفت:«اين اگر از آن دسته اگرهايي است كه اتفاق نمي‌افتد و اگر يك زماني يك جناح به اين جمع‌بندي برسد كه مجموع كارآمدي و محبوبيت روحاني از همه بيشتر است، ديگر معنايي ندارد كه كانديدايي را معرفي كند.»

 

حتي در اين مسير اظهارات ديگر اصولگرايان مخالف روحاني را رد مي‌كنند، مانند همين باهنر در ماه گذشته كه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه حدادعادل گفته بود تا پايان ماه صفر كانديداي نهايي اصولگرا معرفي مي‌شود، گفت:«فكر مي‌كنم اين موضوع جزو ايده‌آل‌هاي ماست و تصور مي‌كنم كه اين اتفاق نمي‌افتد.» اين نشان مي‌دهد كه آنان به‌خوبي واقف هستند روحاني با حمايت گسترده‌اي در انتخابات ۹۶ مواجه مي‌شود. بنابراين براي بقاي سياسي خود ناچارهستند كه حتي بدون هماهنگي با ساير اصولگرايان بر طبل حمايت از روحاني بكوبند.

 

حمايت موتلفه از ميرسليم

از سوي ديگر موتلفه بر طبلي جداگانه از اصولگرايان مي‌كوبد و آن‌طور كه عنوان كرده قصد دارد كانديدايي جدا از ساير اصولگرايان معرفي كند كه شايد دليلش ناكامي‌هاي پياپي اين جريان سياسي و لطماتي باشد كه به موتلفه به عنوان يكي از قديمي‌ترين احزاب اصولگرا وارد آمده است. ديروز سخنگوي جبهه پيروان از اعلام كانديداهاي حزب موتلفه به شوراي مركزي جبهه پيروان خبر داد و گفت: اصولگرايان در نهايت به محوريت و نظر نهايي جامعه روحانيت مبارز تمكين خواهند كرد. سيد كمال‌الدين سجادي با اشاره به مطرح بودن افرادي همچون حبيبي، بادامچيان و ميرسليم از سوي حزب موتلفه براي انتخابات گفت: حزب موتلفه هشت نامزد را براي انتخابات رياست‌جمهوري معرفي كرده است. گفتني است پيش از اين موتلفه از معرفي هشت نامزد براي انتخابات رياست‌جمهوري خبر داده بود.

 

طرح آل‌اسحاق، واكنش به بي‌محلي روحاني؟

اما همه اصولگرايان مانند باهنر نيستند و برخي ديگر بودند كه انتظار داشتند براي كنار رفتن از جمع كانديداهاي انتخابات سال ۹۲ امتيازي در دولت يازدهم به آنها تعلق گيرد، اما روحاني مرد اعطاي اين امتيازها نبود و پيروزي او درسال ۹۲، حتي اگر افرادي مانندآل اسحاق كناره‌گيري نمي‌كردند، مسجل بود. اكنون كه اصولگرايان به دنبال راهكاري براي حذف نشدن از عرصه سياست با وجود آگاهي از احتمال بالاي پيروزي روحاني سال ۹۶ هستند، برخي مانندآل اسحاق به ارائه راهكارهايي مي‌پردازند كه نشان از گلايه‌ها دارد. اين فعال سياسي اصولگرا به يكي از نشريات گفته است:«بهتر است كه مجموعه‌اي ١١نفره متشكل از تمامي جريان‌هاي سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و معتدل كه توانايي‌هاي حرفه‌اي كافي داشته باشند و نسبت به اصول انقلاب و اقتضائات جمهوري اسلامي پايبند باشند، به عنوان تيم مديريتي قوه مجريه تعيين شوند و در معرض راي مردم قرار بگيرند. نهايتا اين افراد از بين خودشان يك نفر را به عنوان هد (head) و راس گروه انتخاب و با هم كار كنند. درواقع رئيس‌جمهور به اضافه معاونانش در ايام انتخابات معرفي شوند. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين تيم ١١ نفره بايد توانايي آنها در جلب اعتماد مردم باشد.»

 

احمدي‌نژادي‌هاي جوان حامي جليلي

برخی در اين آشفته‌بازار اصولگرايي بر كانديداتوري جليلي تاكيد دارند و آنها همان طيفي هستند كه در ۸ سال دولت احمدي‌نژاد از حمايت او فروگذاري نكردند و پس از آن هم تا قبل نهي رئيس‌جمهور سابق از كانديداتوري بر طبل حمايت از احمدي‌نژاد مي‌كوبيدند. جليلي كه بارها و بارها در ايام مناظرات انتخاباتي از سوي حسن روحاني به خاطر دوران مذاكراتش مورد نقد قرار گرفته بود، بعد از روي كار آمدن روحاني تبديل به منتقد دلواپس دولت شد. ديگر آن مرد آرام روزهاي مذاكرات نبود و تريبون‌هايش گاه جنجالي مي‌شد. مواضع يك سال اخير او در انتقادات بي‌پروا از مذاكرات هسته‌اي و مشي دولت در سياست خارجي سبب شده است كه بسياري او را كانديداي بالقوه براي انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ بدانند. به عقيده تحليلگران جليلي اگرچه شايد نتواند حمايت همه اصولگرايان را كسب كند ولي پايداري‌ها هنوز هم مي‌توانند از حاميان پروپاقرص او در انتخابات باشند.

 

قاليباف در مخمصه املاك

صد البته آقاي شهردار هم نيم نگاهي به پاستور دارد و تصاوير زيادي از او در رسانه‌ها منتشر مي‌شود؛ هر چند موضوعاتي مانند پرونده املاك فعلا او را در مخمصه‌اي قرار داده كه عبور از آن مشخص نيست تا چه زماني ادامه داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------