آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: آمادگی لازم برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا را داریم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک سند حقوقی و بین‌المللی است و نقض آن توسط آمریکا، این کشور را نزد جامعه جهانی بی‌اعتبار می‌کند.

 به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در واکنش به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در مورد تمدید قانون تحریم های ایران (ایسا)، اظهارداشت: از آنجا که دولت از ابتدا به رفتارهای آمریکا اعتماد نداشته است، تحرکات هیات حاکمه این کشور اعم از دولت و کنگره را در قبال جمهوری اسلامی ایران به دقت رصد می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم را برای مواجهه با بدعهدی‌های واشنگتن انجام داده است. ما هم آمادگی لازم برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا را داریم.

 

وی تاکید کرد: از نظر حقوقی برجام یک سند حقوقی چند جانبه است که با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد به یک سند بین‌المللی تبدیل شده است. علاوه بر ایران و آمریکا، اتحادیه اروپا، چین و روسیه نیز از طرف‌های اصلی این سند حقوقی بین المللی هستند.

 

 امیری با اشاره به ضرورت واکنش قاطع و کارشناسی کشورمان به اقدامات اخیر آمریکا، گفت: قاعدتا باید اتحادیه اروپا، چین و روسیه و حتی سازمان ملل متحد به عنوان تصویب و تایید کننده برجام نیز واکنش قاطعی را در قبال کارشکنی ها و بدعهدی های آمریکا نشان دهند.

 

وی گفت: نقض برجام توسط آمریکا ، علاوه بر بی‌اعتبار کردن خود در عرصه بین المللی، به اعتبار و حیثیت اتحادیه اروپا، چین و روسیه نیز که برجام را تایید کرده اند، لطمه می‌زند و مطمئنا هیچ‌کس حاضر نیست این موضوع را تحمل کند. از نظر حقوقی و کارشناسی حداقل واکنش علیه نقض برجام در عرصه بین المللی، اعتراض همه طرف‌های دخیل در برنامه جامع اقدام مشترک به آمریکاست تا دولتمردان و قانونگذاران این کشور را وادار کند که به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

 

وی اظهارداشت: مصوبه اخیر کنگره آمریکا، باید فرآیندهایی را طی کند که از جمله آنها امضا یا وتوی رئیس جمهوری آن کشور است ولی در هر صورت این موضوعات مربوط به خود آمریکاست و مهم برای ما این است که دولتمردان آمریکا از هرحزبی که باشند برای پا بر جا ماندن برجام باید از هرگونه اقدامی که ناقض آن باشد، پرهیز کنند.

 

 امیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت گزینه‌های مختلفی را که برای تامین منافع ملی خود در چنین شرایطی در نظر گرفته است، اجرا می‌کند و مطمئنا در این فرآیند این آمریکاست که بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هر اتفاقی برای برجام بیفتد، رژیم تحریم‌ها فروپاشیده و قابل بازگشت نیست و آمریکا هیچ گونه اعتباری برای ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران نخواهد داشت.

 

وی در مورد طرح‌های مختلفی که در روزهای اخیر از سوی نمایندگان مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا مطرح شده است، اظهارداشت: دولت و مجلس در برخورد با عهدشکنی‌های آمریکا متحد و هم نظر هستند و پس از بررسی‌های دقیق جنبه‌های مختلف رفتارهای آمریکا، تصمیمات لازم را در برخورد با آمریکا اتخاذ خواهند کرد.

 

معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: دیپلمات‌های ما از ابتدا هم با مدنظر قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به  آمریکا اعتماد کرد، وارد مذاکرات شدند و به همین دلیل اکنون هم ضمن اجرای تعهدات خود آمادگی لازم در زمینه‌های فنی، حقوقی و سیاسی برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا را داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------