آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

ولایتی: همه اتفاق نظر داریم که مصوبه جدید نقض برجام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ولایتی

در دیداری که اخیرا با نماینده پوتین در تهران داشتم او هم معتقد بود که دی‌میستورا خارج از وظایفش اقدام کرد و حلب باید هرچه زودتر آزاد شود.

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه اتفاق نظر داریم که مصوبه جدید نقض برجام است واگر قطعی شود و رییس جمهور آمریکا امضا کند قطعا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و مقتضی و روشن خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا،  علی اکبر ولایتی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری کنفرانس امنیتی تهران خاطرنشان کرد:  امروز  سرعت وقوع تحولات در منطقه بسیار زیاد است و شاهد تاثیر آن در جهان هستیم.

 

وی ادامه داد: سرعت تحولات در منطقه غرب آسیا به قدری زیاد است که زمان برای تبیین و تحلیل تحولات بسیار کم است.

 

ولایتی تاکید کرد: وضعیت بی سابقه در تاریخ معاصر به ویژه در منطقه و عراق ، سوریه ، لبنان ، شمال آفریقا و یمن شرایط خاصی ایجاد کرده است و ایجاب می کند که همکاری‌های موثری را با کشورهایی که با ما همسو هستند ، داشته باشیم.

 

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امنیت منطقه  باید به دست کشورهای منطقه برقرار شود،  افزود: کشورهایی که ارتباط راهبردی با منطقه دارند مثل ایران سوریه، لبنان و عراق نشان دادند برخلاف خواست حاکمان عربستان سعودی، ایران به دولت‌های قانونی عراق و سوریه کمک کرد تا با تروریست‌ها مقابله کنند.

 

ولایتی با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی تهران و اهداف آن گفت: این کنفرانس ۲۱ آذر ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ در محل سالن اجلاس سران، درب شمالی و با اهدافی از جمله شناخت منطقه و ارائه تحلیل دقیق از آن ، تولید و تقویت ادبیات فکر و ایده، مشارکت در تصمیم سازی، موجه سازی، اجماع سازی و آینده پژوهی نظم امنیتی غرب آسیا برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این نشست به احتمال زیاد با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود و تحولات سوریه، عراق، یمن و لبنان جزء محورهای گفت و گو  خواهد بود.

 

ولایتی با انتقاد از عملکرد دی‌میستورا به عنوان نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: متاسفانه او کاری را که سازمان ملل به او محول کرده بود را درست انجام نداده و راهکارهایی ارائه می کرد که در صورت عملی شدن باعث تجزیه سوریه می شد و می توان گفت دی‌میستورا بیشتر از آنکه نماینده سازمان ملل باشد نماینده آمریکا بود.

 

وی ادامه داد: در دیداری که اخیرا با نماینده پوتین در تهران داشتم او هم معتقد بود که دی‌میستورا خارج از وظایفش اقدام کرد و حلب باید هرچه زودتر آزاد شود.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که احتمال افزایش آب سنگین در قبال نقض برجام گفت: اینکه در قبال تصمیم آمریکا چه واکنشی نشان می دهیم در کمیته نظارت بر برجام تصمیم گرفته می شود و نمی توان پیش بینی کرد.

 

ولایتی ادامه داد: همه اتفاق نظر داریم که مصوبه جدید نقض برجام است.

 

وی گفت: اگر این قطعی شود و رییس جمهور آمریکا امضا کند قطعا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و مقتضی و روشن خواهد داد.

 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام در پاسخ به سئوالی در مورد دلیل حضور فرستاده ویژه پوتین در تهران  گفت: وی ملاقاتی با رییس جمهور ایران داشت و بعد از آن جلسه ملاقاتی داشتیم که مباحث مختلفی بررسی شد. عمده آن در مورد سوریه بود.

 

وی ادامه داد: درباره حفظ  تمامیت ارضی سوریه با روسیه اشتراک نظر داشته و با هرگونه پیشنهاد برای تجزیه سوریه مخالفیم‌. دو کشور مصمم  هستند که به دولت سوریه تا آزادی حلب کمک کرده و تلاش کنند تروریست ها و به خصوص النصره را از بین ببرند. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------