آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

یک منبع دیپلماتیک: ایران مازاد آب سنگین خود را منتقل کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آب سنگین

یک منبع دیپلماتیک با استناد به یک گزارش محرمانه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران 11 تن از ذخیره آب سنگین خود را به خارج از کشور منتقل کرده است.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این منبع دیپلماتیک که اشاره‌ای به نام وی نشده است، با استناد به گزارشی محرمانه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران برای پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) 11 متریک تن از آب سنگین خود را از کشور خارج کرده و به محدوده تعیین شده در این توافق رسیده است.

 

این منبع آگاه در ادامه گفت که گزارش آژانس در حکم تأیید بیانیه‌ای از سوی ایران است که ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد آب سنگین مازاد خود را به عمان منتقل کند اما در این گزارش هیچ اشاره‌ای به مقصد آب سنگین انتقالی ایران نشده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که موظف به نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش در برجام است، ماه گذشته در گزارش خود از اجرای توافق هسته‌ای اعلام کرد که ذخیره آب سنگین ایران کمی از محدوده 130 تعیین شده در برجام فراتر رفته است.

 

این منبع دیپلماتیک با ادعای اینکه به گزارش پنج پاراگرافی آژانس به کشورهای عضو دست یافته است، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز شش دسامبر راستی آزمایی کرده است که 11 متریک تن آب سنگین مازاد ایران به بیرون از این کشور انتقال یافته است. ایران نیز به آژانس اطلاع داده که محموله آب سنگین در 19 نوامبر خاک این کشور را ترک کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------