آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سابقه رفتار سیاسی فرمانده جدید بسیج /واکنش به حادثه سنگ‌پرانی به علی مطهری در شیراز



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 روزنامه شرق بدنبال انتصای سردار غیب پرور به فرماندهی بسیج، بخشی از کنش ها و واکنشهای سیاسی او را منتشر کرد.

 

مهر ماه ١٣٨٨ بود که سردار «محمدرضا نقدی» با حکم مقام معظم رهبری جایگزین حجت‌الاسلام «حسین طائب» شده بود. حجت‌الاسلام «طائب» که از تیر ١٣٨٧ تا مهر ١٣٨٨ فرماندهی بسیج را برعهده داشت، پس از آن رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شد.یک سال پیش یعنی آذر ماه ١٣٩٤، سردار «غیب‌پرور» با حکم فرمانده کل سپاه، جایگزین شهید «حسین همدانی» در قرارگاه امام حسین (ع) در سمت جانشینی فرمانده کل سپاه در این قرارگاه شد.

 

به گفته سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه «قرارگاه امام حسین(ع)، وظیفه آماده‌کردن تیپ‌ها و لشکرهای مردم‌پایه و بسیج‌محور را در کل کشور بر عهده دارد و راه‌اندازی گردان‌های امام حسین(ع) بسیج با مأموریت دفاعی و نظامی از دیگر وظایف این قرارگاه است». مدتی پس از انتصاب سردار «غیب‌پرور» در قرارگاه امام حسین(ع)، شبکه «العربیه» در خبری از شهادت او در سوریه خبر داد که این شایعه تکذیب شد.او تا مرداد ١٣٩٥ هم‌زمان با مسئولیت در قرارگاه امام حسین(ع)، فرمانده سپاه «فجر» استان فارس هم بود. نهایتا مرداد ماه امسال با حکم فرمانده کل سپاه، سردار «غیب‌پرور» پس از ١١ سال جای خود را به سردار «هاشم غیاثی» در سپاه فجر داد.حالا سردار «غلامحسین غیب‌پرور» جایگزین سردار «نقدی» شده که مرداد امسال برای مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه «فجر» به شیراز رفته بود.

 

پیش از این سردار «حسین نجات» معاون فرهنگی سپاه پاسداران بود.در زمان مسئولیت سردار «غیب‌پرور» در سپاه «فجر» فارس، اين استان شاهد برخي رخدادهاي خبرساز بود. از جمله حمله به «علی مطهری» در شیراز که اسفند ١٣٩٣ رخ داد؛ ١٨ اسفند ٩٣ وقتی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه شیراز پس از خروج از فرودگاه شیراز، مورد حمله عده‌ای قرار گرفت، آنها تاکسی حامل مطهری را با سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی مورد هدف قرار دادند. با پیگیری‌ شکایت مطهری، پرونده تعدادی از مهاجمان برای رسیدگی به «دادسرای نظامی» رفت. سردار غیب‌پرور که در آن زمان فرمانده سپاه فجر استان فارس بود، در واکنش به حمله به «مطهری» گفته بود: «ما با این‌گونه برخوردهای سخیف مثل سنگ‌پراکنی مخالفیم و شدیدا محکوم می‌کنیم و مردم بصیر و ولایت‌مدار سناریوی پشت پرده این‌گونه اتفاقات را به‌خوبی می‌دانند».

 

خواستند فلان اتاق بسیج دانشجویی را بگیرند ایستادگی کردیم

او همچنین پیش از انتخابات اسفند سال گذشته هم اظهاراتی داشت؛ آن‌طور که «فارس» گزارش داده، سردار «غیب‌پرور» شهریور ماه ١٣٩٣ در کسوت فرمانده سپاه فجر گفته بود: «اکنون اصلاح‌طلبان کمرشان را محکم بسته‌اند برای انتخابات مجلس و خبرگان که برای پیروزی در این دو، ابتدا به سراغ دانشگاه می‌آیند و خواهید دید که چه جلسات و تجمع‌هایی خواهند گذاشت».او افزوده بود: «چه کسی تضمین می‌دهد که فتنه ٨٨ تکرار نمی‌شود و بچه‌های بسیج دانشجویی قرار نیست عنصر خنثی باشند؛ بلکه قرار است در دانشگاه فعالیت کنند، چندی‌پیش به من اطلاع دادند که فلان اتاق را می‌خواهند از بچه‌های بسیج دانشجویی بگیرند؛ اما در برابر این تصمیم، محکم ایستادیم؛ چراکه با این تحرکات که شاید به چشم نیاید، می‌خواهند حضور بچه‌ها را کم‌رنگ‌تر و تحقیرشان کنند».

 

مردم به طرفداران و ساکتین فتنه رأی نخواهند داد

او همچنین در اظهاراتی دیگر، گفته بود: «برای انتخاب نماینده تراز انقلاب اسلامی باید به شاخصه‌های مهمی نظیر پایبندی و التزام عملی به اصل ولایت‌ فقیه، نحوه موضع‌گیری در مقابل فتنه ٨٨، ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکا و نفوذناپذیری در مقابل دشمن، توجه داشته باشیم». این سخنان را خبرگزاری «فارس» هشت روز پیش از انتخابات هفتم اسفند منتشر کرده بود.او در ادامه افزوده بود: «ملت بابصیرت ایران اسلامی به طرفداران فتنه و ساکتین در مقابل آن رأی نخواهند داد، حتی اگر کاندیدای خبرگان رهبری باشند».

 

مردم به امثال مرحوم «نجابت» رأی دهند

او سخنان دیگری هم درباره انتخابات داشت؛ از جمله دعوت مردم به رأی‌دادن به افرادی مانند مرحوم «نجابت». آبان ١٣٩٤ او به «تسنیم» گفته بود: «مردم اگر می‌خواهند در انتخابات پیش‌رو بهترین‌ها را انتخاب کنند، باید ببینند چه کسانی به امثال مرحوم «نجابت» نزدیک‌تر هستند و آنان را انتخاب کنند... مرحوم نجابت یک لحظه در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه کوتاه نیامد». مرحوم «احمد نجابت» دو دوره نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی بود، او كه آبان سال گذشته درگذشت، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بود.

 

مخالفان خوشحال نباشند

سردار «غیب‌پرور» که ١١ سال فرمانده سپاه فجر استان «فارس» بود، سرانجام مرداد سال جاري از این سمت خداحافظی کرد؛ او که گویا تصور می‌کرده خیلی‌ها از رفتنش از فرماندهی سپاه «فجر» خوشحال مي‌‌شوند، پاسخ آنها را در مراسم تودیع و معارفه‌اش داده بود: «خیلی‌ها خوشحال هستند که غیب‌پرور می‌رود؛ اما مخالفان خوشحال نباشند، فردی انقلابی‌تر از غیب‌پرور آمده است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------