آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

معاون اجرایی رئیس جمهور: هدف اصلی از مذاکرات، شکستن فضای خصمانه‌ علیه ایران بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,معاون اجرایی رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهار نظرها و زیر سوال بردن اصل مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: هدف اصلی از این مذاکرات شکستن فضای خصمانه‌ای بود که علیه ایران شکل گرفته بود.

 به گزارش ایسنا محمد شریعتمداری در اجلاس فرمانداران، معاونین سیاسی فرمانداری‌ها و بخشداران استان تهران گفت: ابتکار مناسبی توسط استاندار تهران به وجود آمده و در مدت‌های مشخصی تکرار می‌شود که فرمانداران و بخشداران سطح استان تهران می‌توانند مشکلات و دغدغه‌های محلی و منطقه‌ای و حتی دغدغه‌های ملی خود را به یکی از مسئولین بلندپایه دولت منتقل کنند. این جلسه نیز با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا علاوه بر بیان نظرات فرمانداران در این موضوع که باید پروژه‌های نیمه کاره در فرصت باقیمانده از عمر دولت یازدهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: جایگاه فرمانداران و بخشداران جایگاه بسیار ارزشمندی است که اگر با شناخت و باور لازم امور توسط این افراد اداره شود منشأ خیر و برکات بسیاری برای مردم خواهد بود. بی تردید فرمانداران بازوهای اجرایی سیاست‌های منطقه‌ای از طرف مجموعه نظام هستند و در حقیقت تنها نماینده دولت مجموعه دولت محسوب نمی‌شود.

 

وی به فرصت 160 روزه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تا پایان کار دولت یازدهم تنها حدود 200 روز فرصت داریم. اگر از این فرصت به درستی استفاده نکنیم و کارهای نیمه کاره باقی بماند قطعا کارنامه موفقی نخواهیم داشت، اما می‌توانیم با استفاده از این فرصت و جمع بندی فعالیت‌ها و تعیین اولویت برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در قالب مدیریت جهادی کارنامه موفقی بر جای بگذاریم.

 

وی تاکید کرد: باید نگاه به امور نگاه خدمت خالصانه به مردم باشد. در چنین شرایطی فرصت 160 روزه به میزان 160 سال بهره خواهد داشت. باید اولویت‌های کاری خود را مشخص کنیم تا بتوانیم به درستی پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی دولت یازدهم گفت: در سفرهای استانی با حجم عظیمی از پروژه‌های نیمه کاره مواجه بودیم. قریب به 75 هزار پروژه کوچک و بزرگ در سطح کشور وجود داشت که اگر این دولت نیز وعده‌های جدیدی می‌داد شاید به لحاظ تبلیغاتی موثر بود اما خداوند از این موضوع راضی نبود چرا که با چنین اقدامی امروز پروژه‌های نیمه کاره چندین برابر می‌شد.

 

وی افزود: خوشبختانه دولت یازدهم با اولویت بندی آن دسته از پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که در زندگی مردم نقش و اثر بیشتری داشت و پروژه‌هایی که در عمر این دولت امکان اتمام آنها وجود داشت توانست گام موثری در این حوزه بردارد. بی تردید اگر عزم و اراده و همت کافی باشد و از نزدیک سر صحنه حضور داشته باشیم. کار با موفقیت پیش خواهد رفت.

 

شریعتمداری با تاکید بر پرهیز از حواشی و انجام عمل خالصانه گفت: عده‌ای در داخل و خارج تلاش دارند ما را از اهداف اصلی خود باز نگهدارند. بی تردید مدیران منطقه‌ای باید همسو با سیاست‌ها و نگاه‌های دولت ضمن پرهیز از حواشی اقدام و عمل خالصانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دولت تدبیر و امید در آغاز مسئولیتش افزود: پیشرفت علمی کشور روند رو به رشدی دارد. البته مقام معظم رهبری از شتاب این روند انتقادهایی کردند چرا که شتاب این پیشرفت‌ها کم است باید با تلاش گسترده‌تر این شتاب را افزایش دهیم. منکر پیشرفت‌های علمی در دوره‌های گذشته نیستیم اما مشکلات فرعی و بدهی بسیاری برای دولت ایجاد شده بود که در شروع کار دولت یازدهم شرایط دشواری را ایجاد کرده بود.

 

وی تاکید کرد افزایش اتکاء دولت به نفت در دوره‌های گذشته غیر قابل قبول بود. قطعا کنترل تورم از طریق واردات در دوره‌های گذشته مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود که شرایط دولت یازدهم را بسیار سخت کرده بود. در حقیقت تا از صندلی‌ها بلند نشده بودند عمق فاجعه را متوجه نبودیم. در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید توانست برگشت ایران به بازارهای نفتی را در دوره کوتاهی پس از برجام محقق کند.

 

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها و زیر سوال بردن اصل مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: هدف اصلی از این مذاکرات شکستن فضای خصمانه‌ای بود که علیه ایران شکل گرفته بود.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده فرمودند، اینها سازشکار نیستند بلکه فرزندان انقلابند که برای نشان دادن افکار ایران به دنیا وارد مذاکره شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: اجماع ظالمانه‌ای میان کشورهای 1+5 شکل گرفته بود تا چهره مخدوشی از کشورمان به دنیا معرفی کنند. و قصد داشتند ایران را نابود کنند لذا لازم بود که وارد مذاکره شویم و این اجماع را بشکنیم.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بیش از پیش نیازمند ایجاد آرامش و هم جهت کردن همه نیروها داریم افزود: امروز به حمایت همه مردم نیاز داریم تا زمینه پیشرفت و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم کنیم. امروز در داخل کشور انتظارات عمومی بین آحاد ملت مثبت شده است که می‌توان این امر را مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید خواند باید از این امید مردم پاسداری کنیم و در این مسیر بخشداران، فرماندارن و استانداران باید در ارتباط مستقیم با مردم تلاش کنند این امید به یاس تبدیل نشود.

 

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور نیازمند آرامش سیاسی و اجتماعی است و نباید سر مسائل کوچک مناقشه کنیم. دلسوزانی که با انتقاد از دولت گذشته مخالفت می‌کنند باید بدانند که همه این نقدهایی که بیان می‌شود واقعیت دارد و ما مجبور به بیان آنها هستیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------