آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

«انتظار برجامی» اشتباه استراتژیک روحانی



شاید بتوان در برابر کوه مشکلات به روحانی حق داد اما رییس جمهور باید بداند که در سه سال گذشته یک اشتباه استراتژیک انجام داد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 بسیاری از طرفداران روحانی او را رییس جمهور بدشانسی می‌دانند. آنها بر این باور هستند که انتخاب ترامپ، بحران‌های خاورمیانه، ارزان شدن نفت و .... همه نشانه بدشانسی‌های حسن روحانی است.

 

طیف حامیان دولت و البته خود دولت بر این باور هستند که آنها ویرانه‌ای تحویل گرفته‌اند که باید آن را بسازند و طرحی نو دراندازند. دوران احمدی نژاد را به مثابه زلزله‌ای می‌دانند که شهری را ویران کرده است و ساختن آن چند سالی طول می‌کشد.

 

شاید بتوان در برابر کوه مشکلات به روحانی حق داد اما رییس جمهور باید بداند که در سه سال گذشته یک اشتباه استراتژیک انجام داد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

روحانی به درستی مشکلات کشور را در تحریم‌ها دید. به خاطر همین تیمی قابل را راهی مذاکرات هسته‌ای کرد. حاصل مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم رسیدن به توافق بود. توافقی که در دولت قبل تنها بر سر محل مذاکرات بعدی بود و البته حاصل تحریم‌های بیشتر علیه ایران.

 

در میانه تلاش‌ها روحانی برای رفع تحریم‌ها اما «شیخ دیپلمات» یک اشتباه راهبردی کرد و آنهم اینکه روحانی تمام تخم‌مرغ‌های خود در سیاست داخلی و خارجی را در سبد برجام قرار داد.  

 

این سخنان روحانی باعث شد نه تنها دولت بلکه مردم و بازار اقتصادی ایران هم چشم به برجام دوخت. همه نشسته بودند تا ببیند مذاکرات هسته‌ای به چه سرانجامی خواهد رسید. تقریبا پاسخ اکثر مردم به فعالیت‌های اقتصادی در دوران مذاکره این بود که بگذار ببینم برجام چه خواهد شد؟

 

این باور در ذهن مردم نهادینه شده بود در صورت امضا شدن توافق هسته‌ای ایران و وضعیت اقتصادی آن به قبل از سال 84 بر می‌گردد. حتی برخی در آرزوی رسیدن دلار به هزار تومان بودند.

 

انتظار برجامی باعث شد تا کشور شاهد یک رکود شود. توافق هسته‌ای قطعا ثمرات بی‌شماری برای کشور دارد. ایران بعد از توافق قطعا کشوری موفق تر از ایران دوران تحریم است اما بهتر بود دولت و شخص رییس جمهور این را هم به مردم می‌گفت که چیدن میوه برجام نه در سال اول و دوم بلکه در سال‌های بعد اتفاق می‌افتد و یک روند است. موفقیت های اقتصادی حاصل یک روند هستند نه یک اتفاق ضربتی.

 

زندگی عادی مردم باید ادامه پیدا می‌کرد و در کنار آن برجام اتفاق می‌افتد. این مسئله شاید مهم‌ترین نقدی است که بر دولت روحانی وارد است. به خاطر همین است که امروز همه نگران آمدن ترامپ و رفتار او با برجام هستند.

 

برجام برای کشور مفید است و توانست ابر تحریم و جنگ را از سر ایران بردارد اما نباید اجازه داد برجام تبدیل به همه زندگی مردم شود. زندگی باید ادامه پیدا کند و برجام نیز در کنار آن مسیر خود را طی کند.

 

 اخبار سیاسی  - عصر ایران/ مصطفی داننده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------