آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

اظهارات صریح ناطق‌نوری:هر کسی مدرکی از فساد فرزندانم دارد منتشر کند/امروز اسم آیت‌الله ارزان شده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ناطق نوری

ناطق نوری گفت: این که عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی کنند، خود نشان دهنده عمق فساد در جامعه است.

به گزارش  ایلنا، حجت‌الاسلام ناطق نوری صبح امروز در همایش مبارزه با فساد که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به سابقه دولت‌های پس از انقلاب گفت: من اعتقاد دارم همه دولت‌هایی که بر سر کار آمدند به نوعی چپ بودند. در آن زمان کشور از نظام پهلوی که بر اساس نظام سرمایه‌داری عمل می‌کرد گذشته بود و مسئولان ما برای گذر از این سیستم به آن طرف بوم افتادند در دولت‌های بعد حتی اگر رییس دولت چپ نبود، اما کارگزاران و مدیران آن‌ها چپ بودند.

 

علی‌اکبر ناطق‌نوری ادامه داد: در مجلس اول وقتی بحث کشت موقت و بند جیم شد، ما عده کمی بودیم که مخالف این طرح چپ‌گرایانه بودیم. پهلوی با اجرای طرح تقسیم اراضی کشاورزی را نابود کرد و این طرح را فقط برای همراه کردن نیروهای چپ داخل ایران گرفت. ما هم در آن زمان با طرح کشت موقت به بار شیشه‌ای بخش کشاورزی چوب زدیم.

 

وی ادامه داد: ما باید برای مبارزه با فساد اول مرز‌ها را درست کنیم و نگاه‌های محدودگرایانه را از اقتصاد برداریم. اقتصاد ما دولتی است حتی با وجود ابلاغ اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی توسط رهبر انقلاب، متاسفانه باز خروجی مناسبی از ابلاغ این دستور به وجود نیامد که این امر ناشی از نگاه تنگ‌گرایانه و چپ‌گرایانه است به طوری که الان به صورت شوخی اصطلاح خصولتی را به کار می‌بریم.

 

ناطق نوری افزود: واگذاری بنگاه‌ها به تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان امام (ره) خصوصی‌سازی نیست و این امر ضرر بیشتری متوجه کشور می‌کند؛ زیرا اگر این بنگاه‌ها دولتی می‌ماندند، باز دیوان محاسبات یا نهادهای نظارتی بر آن نظارت می‌کردند اما الان هر کاری که بخواهند این بنگاه‌ها انجام می‌دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه سالم باشم هیچ کس نمی‌تواند از اسم افراد سوء استفاده کند، خاطر نشان کرد: اگر از اسامی افراد شاخص جامعه در مواردی سوء استفاده می‌شود این نشانه ناسالم بودن جامعه است.

 

ناطق نوری با اشاره به صحبت‌های دو سال قبل خود در مرقد امام گفت: من در آن زمان گفتم که سه چیز مانند موریانه این انقلاب را دارد پودر می‌کند؛ اول تملق، دوم رودبایستی و سوم باندبازی. اما این صحبت‌ها باعث رنجش برخی از آقایان شد چنانچه برای من هزینه‌های زیادی به وجود آوردند.

 

وی ادامه داد: تا وقتی که این سه مورد وجود دارد، هیچ مشکلی از کشور حل نمی‌شود. هر مسئولی تخلف کند می‌گوییم که حالا خب مسئولیت دارد و با آن برخورد نمی‌کنیم. بعدا که دوران مسئولیت آن تمام می‌شود، این استدلال را می‌آوریم که مرده لگد زدن ندارد. ما در کشور کمبود قانون نداریم، بلکه به قانون عمل نمی‌کنیم.

 

ناطق نوری ادامه داد: من با مطالعه رتبه ایران در فساد احساس حقارت کردم اینکه از رتبه ۸۶ به ۱۳۶ نزول کرده‌ایم با مبانی انقلاب متضاد است آیا این جمهوری اسلامی است. امروز با این همه شهید و خون که داده‌ایم باید رتبه آخر را در مبارزه با فساد داشته باشیم. این‌ها همه نتیجه این است که وقتی فلان مدیر را به خاطر هم‌گروهی بودن یا به مصلحت نبودن از فساد آن می‌گذریم این نتیجه برای ما به ارمغان می‌آید.

 

وی با اشاره به یکی از ملاقات‌های خود با رهبر انقلاب گفت: من چند روز پیش به رهبری گفتم که بنده با این سابقه مدیریتی و انقلابی اگر بخواهم یکی را برای گرفتن ۱۰ میلیون وام به بانک معرفی کنم نمی‌توانم اما چطوری یک نفر ۳۵۰ میلیارد تومان با وثیقه غیرواقعی به راحتی وام می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: امروز پرونده‌های تخلفات برخی از بانک‌ها در دفتر بازرسی است و ما آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را به رهبری گزارش می‌دهیم.

 

ناطق نوری تصریح کرد: دولت نه کشاورز نه صنعتگر و نه تاجر خوبی است و نمی‌تواند این کار‌ها را به نحو شایسته انجام دهد؛ وظیفه آن فقط هدایت و نظارت است به عقیده من مالیات باید بر مصرف باشد نه تولید.

 

وی افزود: در اواخر دولت گذشته ۵۰۰ هزار نفر استخدام شدند و دولت بزرگ‌تر شد. استخدام این افراد به صورتی است که نمی‌توان دیگر عذر آن‌ها را خواست و امروز کار دولت به جایی رسیده است که با قرض گرفتن و جابجا کردن می‌تواند هزینه جاری خود را بدهد و هزینه‌های عمرانی تعطیل شده است. یارانه هم ضربه دیگری بود که بر پیکر اقتصاد کشور وارد شد.

 

وی گفت: نمی‌توان هم اصول و ارزش‌ها را حفظ کرد هم تن به ذلت نداد هم این موارد را در داخل‌‌ رها کرد و هم بخواهیم زنده بمانیم که این‌ها شدنی نیست.

 

علی‌اکبر ناطق نوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور فرزندان و بستگانش در فعالیت‌های اقتصادی و سوء استفاده از جایگاه وی، گفت: من دو پسر دارم و به آن‌ها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند.

 

وی ادامه داد: هفته‌ای دو گزارش به حراست رهبری ارسال می‌شود مبنی بر اینکه از اسم من استفاده شده است. من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی مدرکی از فساد اقتصادی فرزندان یا داماد و سایر بستگان من دارد می‌تواند آن را منتشر کند.

 

ناطق نوری در بخش دیگری اظهار داشت: بعد از آیات قرآن مثل اینکه آیات جدیدی نازل شده است؛ السابقون السابقون اولئک المقربون ظاهرا شده الرابطون، الرابطون، اولئک المرتبطون، زمانی که رابطه جای ضابطه را بگیرد چه کسی می‌تواند رقابت کند؟

 

وی افزود: می‌گوییم که اسلام دین کامل است، چه بلایی سر دین کامل آورده‌ایم که مقام ما در دنیا از رتبه ۸۷ به ۱۳۶ رسیده است؟

 

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای فقط حرف می‌زنند که فلانی یا فرزندانش از فلان رانت استفاده کرده‌اند و مدرکی ارائه نمی‌کنند، خود نشان دهنده عمق فساد در جامعه است.

 

ناطق نوری با بیان اینکه دیگر آیت الله به من نگویید، گفت: این هم از همان مشکلات نظام ما است. همه چیز ارزان شده است، عناوین دکتر و آیت الله و این‌ها هم ارزان شده است. بنده یک طلبه هستم اینکه شما بگویید آیت الله، جاهای دیگر هم به من می گویند. پنج دفعه که به من بگویند آیت الله کم کم باورم می شود، ششمین جا اگر کسی بگوید حجت الاسلام، می گویم این نمی دانم با من چه خرده حسابی دارد که نگفت آیت الله.

 

او گفت: تلویزیون را نگاه می‌کنیم صد‌ها تریلی قاچاق نشان می‌دهند، اینکه می‌گویند ۱۰ هزار انبار گرفته‌ایم، مگر قوطی کبریت است؟ بالاخره این‌ها کجاست و مبارزه با فساد چگونه است؟

 

ناطق نوری تاکید کرد: دو پسر دارم. هشت سال رییس مجلس بودم، این‌ها می‌آمدند جلوی در مجلس، جلویشان را می‌گرفتند و این‌ها را نمی‌شناختند. حق نداشتند در کار من دخالت کنند، به آن‌ها گفتم کار دولتی و تجارت نکنید هر کسی از این دو و از بستگان و داماد‌های من هرچه دارد می‌تواند رو کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------