آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مطهری: حداکثر حقوق نمایندگان 5 میلیون و 400 هزار تومان است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مطهری

حقوق نمایندگان کاملا معمولی است. حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محسن کوهکن در رابطه با اظهارات یکی از نمایندگان درباره‌ی حقوق و هزینه‌ی نمایندگی گفت: حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. هزینه‌ی نمایندگی نیز صرف خدمت به مردم می‌شود و به جیب نماینده نمی‌رود.

 

به گزارش ایسنا، محسن کوهکن، در تذکری شفاهی، خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: از دوره‌ی اول مجلس برای نمایندگان یک حقوق و یک هزینه‌ی نمایندگی در نظر گرفته شده، مجلس مثل دولت یا قوه قضاییه در  استان‌ها دفتر ندارد. کارمند استخدام نکرده و خودرو در اختیار ندارد. از طرفی وقتی فردی نماینده می‌شود، چنین هزینه‌هایی ناگزیر است.

 

او ادامه داد: در دوره‌ی هفتم هیات رئیسه تصمیم گرفت که یک بار برای همیشه، هزینه کند. اما اگر بخواهیم چنین کاری بکنیم چند صد ساختمان و چندین هزار نفر به کار گرفته می‌شود و هزینه‌ای بیش از ۲۰ برابر اعتبار مجلس را باید در سال اول به مجلس تحمیل کنیم.

 

کوهکن خاطر نشان کرد: وقتی حقوق یک مدیر کل را حساب می‌کنیم هزینه‌های خودرو، سفر و دفتر را به حساب حقوق نمی‌دانیم. نمایندگان در سفرهای داخلی از مجلس ریالی به عنوان ماموریت، دریافت نمی‌کنند و مجلس به حداکثر هزینه‌ها اکتفا کرده است.

 

این نماینده مجلس متذکر شد: در هر دوره از مجلس یکی دو نفر از نمایندگان چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند اما اگر جایی هزینه نمایندگی به عنوان حقوق درج شده اشتباه است.  

 

مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: توضیح خوبی دادید بخصوص از طرف شما که سابقه‌ی زیادی در عضویت در هیات رئیسه مجلس را داشتید و به عنوان کارپرداز حضور داشتید. مردم بدانند که پولی که بابت هزینه‌ی دفاتر نمایندگان داده می‌شود صرف خدمت به مردم می‌شود.

 

او ادامه داد: حقوق نمایندگان کاملا معمولی است. حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

مطهری همچنین گفت: همکار محترمی که این مطلب را گفتند ظاهر در پاسخ به سوالی بوده است. مقصود ایشان این نبوده که حقوق نمایندگان بالاست؛ بلکه گفتند حقوق معمولی می‌گیرند و با جمع هزینه دفاتر به این مقدار می‌رسد.

 

نایب رئیس مجلس تاکید کرد:‌ هزینه دفاتر هزینه‌ای نیست که به جیب نماینده برود. نمایندگان شهرستان نیز هزینه‌ی بالایی دارند که گاهی کفاف نمی‌دهند ومجبورند از جیب خودشان هزینه کنند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------