آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

تشکیل ستاد انتخابات کشور از اوایل دی‌ماه



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ستاد انتخابات کشور

قائم مقام وزیر کشور از تشکیل ستاد انتخابات کشور از اوایل دی‌ماه خبر داد.

 به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی که برای حضور در همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر به استان گیلان سفر کرده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران گیلان حضور یافته بود، با بیان اینکه تا امروز تمام موضوعات طبق برنامه زمان‌بندی، انجام شده و در هیچ موضوعی عقب نیستیم، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای‌شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی براساس برنامه زمان‌بندی، هرجا نیاز به هماهنگی با شورای‌نگهبان یا مجلس بوده، اقدامات لازم انجام شده است.

 

وی درباره برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل نیز در رشت گفت: دنبال این هستیم با اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل، ضریب امنیت ملی را افزایش دهیم. براساس قانون برنامه پنجم توسعه، در هر پروژه عمرانی و اقتصادی باید طرح پدافند غیرعامل آن به تصویب برسد و دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد. باید تهدیداتی را که در آینده می تواند وجود داشته باشد، شناسایی کنیم و پایداری سیستم را بالا ببریم.

 

قائم مقام وزیر کشور در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید از آغاز کار، مطالعه بسیار قوی از طریق دانشگاهیان و متخصصان درباره آسیب‌های اجتماعی کشور انجام داد که نتایج تجزیه و تحلیل شده، بسیار تکان دهنده بود. نتایج این اقدامات به مقام معظم رهبری و بخش‌های مربوطه ارائه شد و جلساتی در محضر مقام معظم رهبری تشکیل شد که معظم‌له تاکید کردند باید کارهای مهمی انجام شود و ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دستور، از سوی ایشان صادر شد که هم اکنون شورای اجتماعی در وزارت‌کشور ایجاد شده که این شورا، مسائل اجتماعی و تکالیفی که برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشخص شده را پیگیری و رصد می‌کند.

 

وی افزود: تمام نهادها عزم خود را برای رفع مسائل اجتماعی جزم کرده‌اند. امیدوارم با توجه به وارد شدن همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و با مشارکت مردم، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یافته و کنترل یابد. پنج محوری که توسط وزیر کشور در همایش استانداران مطرح شد، مسائل اجتماعی و اقتصاد مقاومتی از جمله این محورها بوده است.

 

مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: معاون‌اول رئیس‌جمهوری، مدیریت ستاد اقتصاد مقاومتی را برعهده دارد و در استان‌ها این وظیفه، بر عهده استانداران گذاشته شده است. در 31 استان کشور، جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌های اجرایی به طور منظم تشکیل می‌شود و در راستای تحقق این راهبرد مهم، حدود یک‌صد وظیفه وزیران به مدیران کل استانی تفویض می‌شود.

 

مقیمی اقتصاد مقاومتی را مقاومت در مقابل تکانه‌های عظیم و سنگین توصیف و بیان کرد: باید فشارها، کمترین اثر را داشته باشد و اکنون شرایطی فراهم است که کار بزرگی در کشور انجام شود اما تا رسیدن به اهدافی که دنبال می کنیم، فاصله داریم.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------