آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

حسن رسولی : حالا که ایران و بویینگ توافق کردند، دلواپسان سکوت کرده اند / به روحانی دست مریزاد می گوییم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسن رسولی

جریان های سیاسی میتوانند با دولت های مستقر یا همراه باشند یا منتقد باشد ولی در اینگونه موارد که به مسایل ملی کشور برمیگردد و به دلیل بازخوردهای که هم در سطح جهانی و هم ابهاماتی در سطح داخلی ایجاد میکند پرهیز بکنند.

 حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران و فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار  انتخاب  با اشاره به قرارداد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بویینگ و حواشی که منتقدان دولت در این زمینه مطرح می کردند، گفت: 5-6 سال از عمر خدمات دولتی را در حوزه حمل و نقل مسئولیت و به طور مشخص در دو زیر بخش جاده ای و ریلی فعالیت داشتم و تا حدودی از وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی معطل هستم، دریک اظهار نظر کلی میتوان عنوان کرد که یکی از مهم ترین عوامل ایراد خسارت های جانی و مالی در این 3 بخش پایین بود سطح ایمنی است. یکی از مهمترین عوامل فرسودگی ناوگان،بالا بودن متوسط عمر ناوگآن است که این نقیصه در دو حوزه هوایی و ریلی نسبت به صنعت حمل و نقل جاده ای و دریایی نمود بیشتر و تاثیر وسیعتری دارد.

 

وی افزود: طی سالهای اخیر دولت های مختلف یکی از اهدافی که همواره مدنظر داشتند کمک به ارتقای ایمنی سیستم های حمل و نقل های عمومی بین شهری، به ویژه از طریق نوسازی و بهسازی ناوگان بود، بدلیل تحریم هایی که علیه کشور ما توسط امریکا و سایر کشورهای متحده غربی از 3 دهه اخیر اعمال می شد، دولت های قبل در رسیدن به این هدف همواره با ناکامی مواجهه بودند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدمات دولت اقای روحانی به سرانجام رساندن پرونده هسته ای و امضای تفاهم نامه مشترک یا همان برجام است که اثار آن به تدریج هویدا میشود.در حوزه ایمنی حمل و نقل هوایی امضا قرارداد جدید مسئولان بخش راه و ترابری به ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما،با شرکت بویینگ نقطه اوج تحقق این هدف توسط دولت اقای روحانی است.

 

وی درباره مخالفت منتقدان دولت یازدهم با پیش زمینه این قرارداد ادامه داد: به نظر من مخالفت هایی که چه در ابتدا و در ادامه امضای پروتکل قبلی بین دو طرف از سوی مخالفان دولت صورت میگیرد بیش و پیش از انکه متوجه منافع ملی و ارتقای سطح ایمنی شبکه حمل و نقل هوایی کشور باشد به عنوان یک بحث سیاسی برای ناکام نمایاندن دولت در تحقق وعده هایی که داده شد مطرح میشود، اکنون به دلیل بی پایه بودن نوع برخوردهای سیاسی و حذفی منتقدین دولت، امروز این توافق نامه امضا شده و بناست بعد از قرین به ۴ دهه گامی اساسی در جهت نوسازی ناوگان هوایی با استفاده از برندهایی معتبری مثل بویینگ و ایرباس برداشته شود. همچنین از آنجاییکه دلواپسان متوجه شده آند که آن نتیجه ای را که انتظار داشتند به وقوع نمی پیوندد، برخلاف سرو صدای اولیه و تحریم در این مقطع سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.

 

وی اضافه کرد: فکرمیکنم که مناسب است جریانات و شخصیت های سیاسی خواسته شود که اعم از اصلاح طلب و اصولگرا که در قبال مسایل مهم از قبیل پرونده هسته ای ایران و تحریم هایی سازمان ملل ویا اقدامات سازنده ای که در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش تلفات و اسیب های انسانی و اقتصادی صورت میگیرد، سخن بگویند و به جای انکه با اسیب تنگ نظرانه رقابتی و جناحی برخورد کنند مصالح جامعه و درد ها و رنج های مسافران رو مد نظر داشته باشند.

 

رسولی ادامه داد: البته میدانیم که جریان های سیاسی میتوانند با دولت های مستقر یا همراه باشند یا منتقد باشد ولی در اینگونه موارد که به مسایل ملی کشور برمیگردد و به دلیل بازخوردهای که هم در سطح جهانی و هم ابهاماتی در سطح داخلی ایجاد میکند پرهیز بکنند.

 

این عضو بنیاد باران تاکید کرد: به نظر من این دستاورد را باید به اقای روحانی و اقای اخوندی و به متولیان سیاست خارجه کشور که با فعالیت های خستگی ناپذیر دیپلماسی اقتصادی شرایطی را فراهم کردند که این قرارداد به امضا برسد و حداقل در یک سال اینده اولین هواپیمای بویینگ وارد خطوط هوایی ایران میشود، دست مریزاد گفت. نباید از نظر دور داشت که در گذشته نه چندان و دور و قبل از انقلاب سیستم حمل و نقل هوایی ایران یکی از ایرلاین های مطرح با تحت پوشش منطقه ای و جهانی بود که متاسفانه به دلایل پیش گفته امروز این بازار از صنعت هوایی ایران گرفته شده و به رقبای ما سپرده شده است، امیدوار هستم در کنار این اقدام بزرگی که در جهت نوسازی ناوگان صورت گرفت تلاشی صورت گیرد که ما بتوانیم به جایگاه قبلی و بازار قبلی در صنعت حمل و نقل هوایی مجدا برگردیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------