آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

ظریف در نامه‌ای به مینو خالقی: سفارت ایران در دهلی‌نو گذرنامه نرگس کلباسی را صادر می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نرگس کلباسی

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای درباره آخرین وضعیت نرگس کلباسی و ارائه خدمات کنسولی در دهلی‌نو به این شهروند ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارائه توضیحاتی به درخواست مینو خالقی درباره نرگس کلباسی پاسخ داد.

 

در متن این نامه آمده:

 

بسمه تعالی

سرکار خانم مینو خالقی

سلام علیکم

 

نامه سرکار عالی درموضوع وضعیت خانم نرگس کلباسی اشتری که اخیراً ازسوی برخی شخصیت‌های سیاسی، نخبگان و رسانه‌های گروهی مورد توجه و نگرانی قرار گرفته است را دریافت کردم.

 

مایلم به اطلاع برسانم وزارت امورخارجه از ابتدای مطرح شدن مسئله خانم کلباسی علی‌رغم برخی دشواری‌ها با تلاش بسیار پیگیر وضعیت این هموطن بود. به‌منظور حل هرچه سریع‌تر مشکل ایشان و در جهت حمایت کنسولی، سفارت ایران در دهلی‌نو و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد و مراجع ذیربط داخلی با احراز تابعیت ایرانی، گذرنامه ایرانی وی را ظرف مدت کوتاهی از درخواست خانم کلباسی صادر و به وی تسلیم می‌کند.

 

در این شرایط حمایت از حقوق و منافع خانم کلباسی همچون دیگر اتباع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بر اساس قوانین داخلی و مقررات بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین۱۹۶۳ در مورد روابط کنسولی جدی‌تر پیگیری خواهد شد. حضور سرکنسول کشورمان در حیدرآباد هند در دادگاه اول خانم کلباسی و نصب یک وکیل ایرانی و تماس دائمی با ایشان برای حضور در دادگاه دوم بخشی از اقدامات وزارت امور خارجه در جهت حل مسئله بوده است.

 

لازم می‌دانم تاکید نمایم وزارت امورخارجه و کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همواره در جهت حمایت از حقوق و منافع اتباع ایران در هر نقطه از جهان تلاش می‌کند و تمامی مساعی خود را در این جهت به عمل خواهند آورد.

 

در این ایام روحانی ماه محرم و شهادت سالار شهیدان و یاران گرانقدرش؛ با استمداد از ساحت مطهر آن امام همام از خداوند بزرگ برای ملت شریف ایران و سرکار عالی توفیق و سرافرازی مسألت می‌کنم.

 

به گزارش ایلنا، مینو خالقی چندی پیش در نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، به بیان توضیحاتی درباره حمایت حقوقی و کنسولی از نرگس کلباسی اشتری در هندوستان پرداخته بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------