آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: نباید برای منافع حزبی از نام سیستانی و بلوچ استفاده کرد



اخبار,اخبار سیاسی,سفر رئیس‌جمهور به زاهدان


اخبار سیاسی - روحانی: نباید برای منافع حزبی از نام سیستانی و بلوچ استفاده کرد

 حسن روحانی رییس جمهوری گفت: هیچ کس نباید برای منافع حزبی، گروهی یا تشکل های خاصی از نام سیستانی یا نام بلوچ یا زابلی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز چهارشنبه در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید در اجتماع با شکوه مردم منطقه سیستان در زابل افزود: خدا را شاکرم که این توفیق را به من و هیات همراه داد تا امروز در محضر شما قهرمانان و بزرگمردان و زنان در این سرزمین اسطوره ها باشیم.
 
رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برای اینکه استان سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گیرد، معضلات و مشکلات مردم، بیکاری ها و عدم اشتغال ها حل و فصل شود، نخستین گام آن است که همه مردم این استان وحدت، انسجام، یکپارچگی، برادری و اخوت اسلامی را بیش از پیش مستحکم کنند.
 
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تمام مردم این استان اعم از سیستانی یا بلوچ، شیعه یا سنی همه با هم بردارند و زیر پرچم واحد اسلام و ایران با اخوت، برادری، مهربانی و یکپارچگی باید زندگی کنند، گفت: این دستور خداوند، قرآن مجید، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر همه ما است که نگاه همه ما به هم نگاه برادرانه و مهربانانه باشد و این رمز توسعه موفقیت و پیروزی مردم و امنیت این مردم است.
 
روحانی تصریح کرد: امنیت استان سیستان و بلوچستان دومین پایه در کنار انسجام و وحدت برای توسعه و پیشرفت این استان است. امنیت استان هم باید به دست شما مردم، همه طوایف، قبایل، مرزداران و همه کسانی که عشق وطن، اسلام و قرآن در دل آنها زنده است، حفظ و پایدار بماند.
 
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسج به وظایف خود عمل خواهند کرد اما باید طوایف و قبایل و همه مردم این بار سنگین مسوولیت را بر دوش بگیرند.
 
وی تصریح کرد: هیچکس نباید برای منافع حزبی، گروهی یا تشکل های خاص از نام سیستانی یا نام بلوچ یا زابلی به نفع حزبش استفاده کند.
 
روحانی تاکید کرد: احزاب، تشکل ها، فعالیت و رقابت آنها آزاد است اما از برادری و اخوت، وحدت و انسجام مردم خدای ناکرده کسی نخواهد کم بگذارد یا سوءاستفاده کند؛ راه برای قابت باز است. این مردم قرن ها است که با برادری، اخوت و مهربانی درکنار یکدیگر زندگی کرده اند. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------