آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

پیش بینی اختلاف ایران و1+5 در آینده !



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و1+5


اخبار سیاسی - اختلاف ایران و1+5 در آینده به حداقل می رسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اختلافات جزیی ایران و 1+5 در آینده به حداقل خواهد رسید.

به گزارش ایرنا؛ˈاحمد بخشایش اردستانیˈ اظهار داشت: یکی از موارد اختلافی در توافق ژنو این است که ایران چه مدت به موارد ذکر شده در توافقنامه ژنو باید پایبند باشد.

وی با اشاره به اینکه گزینه ایران در زمینه مدت زمان تعهد به توافقات شش ماهه ژنو کمتر از 10 سال و مورد نظر اعضای گروه 1+5 بیشتر از این زمان است، تاکید کرد: در زمان حاضر نوشتن توافق مشترک و مشخص شدن مدت زمان عمل به تعهدات و توافقات باید مدنظر طرفین باشد.
 
نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس، احتمال همکاری کشورهای دیگر با ایران در زمینه تحقیقات هسته ای برغم خوش بینی برخی کارشناسان سیاسی را اندک دانست و افزود: کشور ما باید با اتکا به توان داخلی، تحقیق و توسعه خود را در این زمینه ادامه دهد.
 
بخشایش تصریح کرد:ما با تکیه بر توان داخلی به علم فناوری هسته ای رسیده ایم و بدون دخالت و مشارکت کشورهای دیگر نیز در صورت عدم سنگ اندازی آنان می توانیم به تحقیقات خود ادامه دهیم و پیشرفتها را در این زمینه دنبال کنیم.

 

                                        ............................................


گام‌ها در مذاکرات هسته‌ای در جهت درست برداشته می‌شود

رئیس مجلس در جمع خانواده‌های اعضای سفارت ایران در مینسک با بیان اینکه گام ها در مذاکرات هسته‌ای در جهت درست برداشته می‌شود، گفت:زمان منصرف کردن ایران از فعالیت های هسته‌ای گذشته است.

دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!رئیس مجلس در جمع خانواده‌های اعضای سفارت ایران در مینسک با بیان اینکه گام ها در مذاکرات هسته‌ای در جهت درست برداشته می‌شود، گفت:زمان منصرف کردن ایران از فعالیت های هسته‌ای گذشته است.

به گزارش تابناک، دکتر علی لاریجانی امروز (چهارشنبه 27 فروردین) در جمع خانواده‌های اعضای سفارت ایران در مینسک گفت: رویکرد نسبتا مثبتی در مجموع مذاکرات با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس سنای بلاروس در مسایل مختلف احساس شد.

وی افزود: در موضوعات مشخص تصمیماتی گرفته شد چنانچه این تصمیمات به نتیجه برسد می‌تواند در روابط ایران و بلاورس حرمت‌های رو به رشدی را ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صرف مذاکرات گام نخست است و باید با جدیت آنها را پیگیری کرد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس اقتضا می‌کند ما جدیتمان را بیشتر کنیم و برای فائق آمدن بر مشکلات یک نوع مجاهدت و سخت کوشی لازم است.

لاریجانی تأکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب سال93 را به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامیدند یک واقعیت است شرایط کشور چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ خارجی باید با یک نوع ایثارگری اداره شود.

وی افزود: رویکرد مجلس و دولت خارج کردن کشور از رکود است و عقل حکم می‌کند تمهیدات لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بودجه 93 سعی شد شرایط لازم جهت حمایت از تولید و کارآفرینی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از گروه‌هایی که می‌تواند نقش مجاهدانه‌ای داشته باشد وزارت خارجه است و شما به عنوان کسانی که شرایط بلاروس را می‌دانید وظایف مهمی را به عهده دارید.

لاریجانی گفت: امیدواریم تلاش های وزارتخانه هم در جهت نیاز و کمک به توسعه کشور باشد مذاکرات هسته‌ای گامی به سوی پیش بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام ها در مذاکرات هسته‌ای در جهت درست برداشته می‌شود، یادآور شد: زمان منصرف کردن ایران از فعالیت های هسته‌ای گذشته است بنابر این طرف های مقابل باید رویکرد واقع بینانه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند؛ برهمین اساس امیدوارم این مسأله در مسیر خود حل شود.

اخبار سیاسی - ایرنا,تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------