آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نفوذ ناطق در اصولگرایان، می تواند آنها را به حمایت از روحانی ترغیب کند/ احتمال اجماع اصولگرایان روی باهنر بیشتر از قالیباف است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسین سبحانی نیا

حسین سبحانی نیا :

نفوذ ناطق در اصولگرایان، می تواند آنها را به حمایت از روحانی ترغیب کند/ احتمال اجماع اصولگرایان روی باهنر بیشتر از قالیباف است

سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان اصولگرا، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف را مهره سوخته می دانند ، عنوان کرد: بله، این بحث نیز مطرح است، برای رای آوری باید به همه چیز فکر کرد، أین افراد مجموعا حدود ۴ میلیون رای در انتخابات گذشته داشتند میتوانند در هنگام قطعی شدن کاندیدای نهایی آرا خود به سمت آن کاندیدا هدایت کنند.

   اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسین سبحانی نیا

ناطق در میان تعداد زیادی از اصولگرایان نفوذ دارد و می تواند آنها را به حمایت از روحانی ترغیب کند/ احتمال اجماع روی باهنر بیشتر از قالیباف خواهد بود

 

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت و گو با «انتخاب» درباره اختلاف اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی اظهار کرد: اگر در جناح اصولگرایان به تصمیمی درباره انتخابات دست یافته شود، همه باید به آن احترام بگذارند و به سمت دیگران نروند.

 

وی درباره حمایت حجت الاسلام ناطق نوری از حسن روحانی به عنوان یک اصولگرا گفت: آقای ناطق اعلام کرده است که تصمیم دارد از آقای روحانی حمایت کند، ایشان چهره آی شناخته شده در فضای سیاسی کشور و همچنین اصولگرایان هستند و نظرشان بر این است که از آقای روحانی حمایت کند.

 

ناطق در میان تعداد زیادی از اصولگرایان نفوذ دارد و می تواند آنها را به حمایت از روحانی ترغیب کند/ احتمال اجماع روی باهنر بیشتر از قالیباف خواهد بود

 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نظر ناطق نوری در میان طرفدارانش در جناح اصولگرا چقدر اثرگذار است و تا چه اندازه می تواند نظر آنها به سمت رئیس جمهوری جلب کند، ادامه داد: آقای ناطق در میان تعداد زیادی از اصولگرایان نفوذ دارد و نظرش می تواند آنها را به حمایت از آقای روحانی ترغیب کند. قطعا نظر آقای ناطق با توجه به وجهه ای که دارند در نتیجه انتخابات اثرگذار خواهد بود.

 

سبحانی نیا در ادامه درباره حضور انتخاباتی محمدرضا باهنر، عزت الله ضرغامی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از جناح اصولگرا اظهار کرد: بحث های کلی وجود دارد و نام این افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است ولی اینکه در نهایت چه خواهد شد ، هنوز مشخص نیست.

 

وی با اشاره به حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ادامه داد: اقدامات آقای قالیباف نشان میدهد که تصمیمش برای کاندیداتوری جدی است، او با وجود تشکیلاتی که دارد میتواند در انتخابات حضور یابد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قالیباف با وجود شکست در انتخابات گذشته میتواند در این انتخابات پیروز شود، اضافه کرد: احتمال دارد ولی همه چیز را آرا مردم مشخص می کند. سبحانی نیا در مورد احتمال اجماع اصولگرایان بر روی قالیباف گفت: شاید این اتفاق بیافتد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره محمدرضا باهنر گفت: آقای باهنر از همان چهره های جدیدی است که اصولگرایان به آن فکر میکنند، او حزب و تشکیلات منسجمی دارد که میتواند کمک کننده باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجماع روی آقای باهنر بیشتر از قالیباف است، بیان کرد: اینطور به نظر میرسد، البته در این میان سخن از آقای ضرغامی نیز هست از این رو باید صبر کرد تا مشخص شود که اصولگرایان به چه نتیجه ای خواهند رسید.

 

سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف را مهره سوخته می دانند ، عنوان کرد: بله، این بحث نیز مطرح است، برای رای آوری باید به همه چیز فکر کرد، أین افراد مجموعا حدود ۴ میلیون رای در انتخابات گذشته داشتند میتوانند در هنگام قطعی شدن کاندیدای نهایی آرا خود به سمت آن کاندیدا هدایت کنند.

 

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در انتخابات گذشته اصولگرایان به سه دسته میانه رو، تندرو، تحولخواه تقسیم شدند، آیا فکر میکنید این سه طیف در انتخابات جدید با هم اجماع کنند، گفت: بله این اتفاق افتاد و همین باعث شد که اصولگرایان شکست بخورند احتمال دارد که در انتخابات آینده به دلیل شکست های قبلی اختلافات کنار گذاشته شود.

 

سبحانی نیا در پایان در پاسخ به این سوال که فکر میکنید ریش سفیدی جامعتین در این انتخابات نتیجه بخش باشد و همه طیف های اصولگرا آن را بپذیرند، تاکید کرد: احتمال دارد که اینگونه شود، طیف های مختلف باید دست از خواسته های خود بردارند وگرنه وحدت محقق نمی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------