آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی پیش از ترک تهران: روابط ما با کشورهای ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان قابل توسعه است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که ایران روابط اقتصادی خوبی با ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان دارد که قابل توسعه است.

 به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ترک تهران برای انجام سفری سه روزه به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در جمع خبرنگاران درباره اهمیت این سفر و اهدافی که دنبال می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران روابط نزدیک با همسایگان است که از نظر اقتصادی و امنیت ملی برای ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

 

وی ادامه داد: در منطقه شمال ایران، آسیای میانه و قفقاز، این سه کشور همسایه ما هستند و این سفر به یک معنا در پاسخ به سفر روسای جمهور این سه کشور در سال‌های گذشته و دعوت رسمی آنها برای سفر به این کشورها است.

 

روحانی با بیان اینکه ایران روابط اقتصادی خوبی با این کشورها داشته و قابل توسعه است تصریح کرد: در زمینه خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی آمادگی خوبی دارد تا در این کشورها فعال‌تر شود. در عین حال این سه کشور هر سه عضو مجمع اقتصادی اوراسیا هستند و ما در سال‌های اخیر روابط نزدیک‌تری با این مجموعه برقرار کردیم و در پی روابط اقتصادی با این کشورها و نهایتا تجارت آزاد هستیم.

 

رئیس ادامه داد: هر سه کشور جز کریدور ایران به غرب یا به شرق یا شمال هستند. به این معنا که ما از ارمنستان می‌توانیم به دریای سیاه متصل شویم و به کشورهای غربی و اروپایی اتصال پیدا کنیم. در عین حال از طریق قزاقستان خط ریل راه آهن داریم و می‌توانیم با کشورهای شمالی و غربی رفت و آمد داشته باشیم. از سویی چینی‌ها به دنبال آن هستند که از مسیر قرقیزستان خط آهنی بکشند که به ایران متصل شود. بنابراین هر سه کشور مسیر کریدوری منطقه ایران به شمال،‌ غرب و شرق هستند.

 

وی با بیان اینکه مسائل منطقه‌ای نیز در این سفر مورد بحث خواهد بود گفت: موضوع تروریسم، ناامنی‌های موجود در منطقه و وحدت و اتحادی که بین ما و این سه کشور در این حوزه‌ها صورت گیرد، مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

 

روحانی همچنین گفت: ما با هر سه کشور در سطح مسائل بین المللی  نیز روابط بسیار خوبی داریم و در سازمان ملل و مجمع‌های دیگر که استحکام این روابط به نفع ما خواهد بود.

 

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: امیدواریم در این سفر شاهد روابط بهتر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم، چرا که ایران با هر سه کشور فرهنگ و تمدن مشترک است و روابط فرهنگی ما با این کشورها بسیار مهم است. در عین حال در این سفر جمعی از بازرگانان، کارآفرینان و تجار نیز حضور دارند و در این کشورها همایش‌هایی با حضور تجار این کشورها برگزار می‌شود که بسیار اهمیت دارد؛ چون اقتصاد ما به سمت سیاست های کلی اصل 44 و خصوصی سازی حرکت می‌کند و این بخش خصوصی است که باید برای رونق بخش اقتصادی کشور بیش از گذشته فعال باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------