معاون رئیس جمهوری: رویکرد دولت یازدهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , معاون رئیس جمهوری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: سیاست دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود ایجاد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور بود.

 به گزارش ایرنا حسینعلی امیری روز پنجشنبه در جریان بازدید از یک واحد تولید کاشی در شهرستان اشکذر یزد افزود: دولت تدبیر و امید، فعالیت چند سال اول خود را بر برداشتن آواره های اقتصادی برجامانده از دولت قبل متمرکز کرد و امروز کشور در مسیر بازسازی و رونق اقتصادی قرار گرفته است.

 

وی اظهار کرد: همچنین دولت یازدهم در شرایط بی ثباتی اقتصادی، عدم توازن قیمت ارز، تورم 45 درصدی ، رشد منفی اقتصادی و تحریم ظالمانه، اداره کشور را بدست گرفت.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: از این رو در مرحله نخست مهار تورم 45 درصد را در دستور کار قرار داد در حالیکه عده ای رسیدن این نرخ را به پنج یا 6 درصد یک رویا تصور می کردند اما دولت این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

 

امیری افزود: نرخ رشد 7.4 درصدی امروز کار فوق العاده ای است که توسط دولت دکتر روحانی صورت گرفت که آثار آن در بخشهای مختلف جامعه قابل محسوس است.

 

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت، تعدادی از واحدهای تعطیل شده در شرایط سقوط قیمت نفت و تاثیر در کاهش رونق اقتصادی قرار داشتند با این حال عمده واحدهای کوچک و متوسط دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر سایه سنگین تحریم و سقوط شدید قیمت نفت را داشتیم اما نه تنها استقراض نکردیم بلکه در صندوق ذخیره ارزی کشور نیز واریزی داشتیم.

 

امیری ادامه داد: دولت منویات مقام معظم رهبری را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی به جد پیگیر بوده و در استانها هم باید این موضوع بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی فعالیت در حوزه اقتصادی را جهاد اقتصادی عنوان و اضافه کرد: امروز اشتغال، مهمترین مسئله کشور است که گسترش آن نیازمند حمایت بخش خصوصی است ضمن انکه مردم و بخش خصوصی باید همچون دوران دفاع مقدس تمام همت خود را برای حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی به کار گیرند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه گفت: عمده تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می شود که باید در راستای سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی از این بخش حمایت شود.

 

وی اضافه کرد: اولویت استان بر محور اشتغال و حمایت از واحدهای تولید و رونق کارخانه های کاشی و سرامیک قرار داده شده که امیدواریم شاهد پیشرفت استان باشیم.

 

بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت در نشست شورای اداری استان یزد و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های سفر دو روزه حسینعلی امیری در سفر به این استان است.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، شامگاه چهارشنبه وارد استان یزد شد.

 

یکصد هزار نفر در سه هزار و 603 واحد تولیدی و صنعتی استان یزد اشتغال دارند و 50 درصد کاشی کشور در یزد تولید می شود.

 

اشکذر در 20 کیلومتری شهر یزد قرار دارد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------