آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

واکنش وزیر اطلاعات به خبر درگیری در زندان اوین



اخبار,اخبار سیاسی,وزیر اطلاعات


اخبار سیاسی - وزیر اطلاعات: به زودی اطلاعیه می‌دهیم

  مدیر کل زندان‌های استان تهران می‌گوید هیچ‌گونه درگیری و ضرب‌وشتمی بین ماموران و زندانیان بند 350 اوین روی نداده است.

سهراب سلیمانی به «ایرنا» گفته است: «تنها یک بازرسی ساده انجام شده که این بازرسی به صورت ماهانه و نوبه‌ای انجام می‌شود.» همچنین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار «شرق» گفت: «وزارت اطلاعات به‌زودی اطلاعیه‌ای در این‌باره منتشر خواهد کرد.»

 برخی رسانه‌های خارجی دیروز پنجشنبه از درگیری و ضرب‌وشتم زندانیان بند 350 بازداشتگاه اوین از سوی ماموران و زندانبانان این ندامتگاه خبر دادند. همچنین «غلامحسین اسماعیلی» رییس سازمان زندان‌های کل کشور در گفت‌وگو با «ایلنا» اخبار برخی سایت‌های خبری مبنی بر اینکه در درگیری دست‌و‌پای برخی از این زندانیان شکسته شده یا مشکل جسمانی برایشان به وجود آمده را تکذیب کرد و گفت: «بنا نداریم که به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ‌پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.»

«منصور حقیقت‌پور» و «محمدصالح جوکار» دو نفر از نمایندگان مجلس و از اعضای کمیسیون امنیت ملی به «شرق» گفتند به دلیل تعطیلات آخر هفته در حوزه‌های انتخابیه خود به سر می‌برند و تنها از طریق پیامک‌ها از وقوع این جریان باخبر شده‌اند. آنها گفتند هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از آنچه در زندان اوین اتفاق افتاده، ندارند اما قطعا آن را پیگیری و نتایج آن را اعلام خواهند کرد.

از سوی دیگر علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با «قانون‌آنلاین» خواستار ملاقات این زندانیان با خانواده‌هایشان شد. او گفت: «امیدوارم چنین خبری حقیقت نداشته باشد. لااقل خانواده‌های این زندانیان سیاسی باید در جریان قضیه قرار بگیرند و اگر برخی از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند اجازه ملاقات به خانواده‌های‌شان داده شود.

 

معلوم نیست چرا شدت عمل نشان داده شده و عده‌ای مصدوم و عده‌ای به زندان انفرادی منتقل شده‌اند. شاید برخی نهادهای اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات برای ایجاد مشکل برای دولت جدید دست به این اقدام زده‌اند. رییس‌جمهوری هم باید از حقوق شهروندان دفاع کند.»

مطهری افزود: «ما این مساله را در مجلس پیگیری و از وزیر دادگستری سوال خواهیم کرد.»
 اخبار سیاسی - روزنامه شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------