آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است/اقتدار، با ادب منافات ندارد



اخبار,اخبار سیاسی, روحانی


اخبار سیاسی - روحانی: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است/اقتدار، با ادب منافات ندارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "سرمایه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است"، گفت: مردم رفتار و تغییر در رفتار حاکمیت را در برخورد نیروی انتظامی می‌بینند و شکل برخورد و تعامل، به همراه اخلاق، ادب و مهارت نیروی انتظامی را درک می‌کنند.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در جمع فرماندهان نیروی انتظامی سخن می‌گفت، با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: لازم می‌دانم به همه پرسنل ناجا بخاطر تلاش بسیار گسترده در ایام تعطیلات نوروزی در جهت خدمت به مردم، امنیت کشور و رفاه حال مسافران خسته‌نباشید عرض کنم.

وی با اشاره به عملکرد راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز نیز افزود: مخصوصاً از راهنمایی و رانندگی و مسئولان این بخش از نیروی انتظامی که در همه ایام بویژه تعطیلات نوروزی بار سنگینی را بر دوش داشتند و به نحو احسن انجام وظیفه کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز، اظهار کرد: همین که می‌بینیم طبق آمار، تعداد تصادفات کاهش پیدا کرده و تعداد افرادی که بر اثر تصادفات کشته می‌شوند، کاهش یافته است، این بزرگترین تشویق برای راهنمایی و رانندگی و برای دولت خدمتگزار است.

روحانی با بیان اینکه "نیروی انتظامی وظایف بسیار سخت، گسترده و حساسی دارد"، گفت: انجام وظیفه نیروی انتظامی با دشواری‌هایی روبروست. کار نیروی انتظامی با نیروی نظامی متفاوت است و عمدتاً مسئولیت آن برای امنیت ملی است، در بخش‌هایی که با مردم بیشتر در ارتباط هستند ولی نیروی نظامی کمتر ارتباط مستقیمی با مردم دارد.

وی افزود: سرمایه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است و یک بخش از سرمایه اجتماعی به دست نیروی انتظامی است. مردم اخلاق در حاکمیت و تغییر در حاکمیت را همواره در چهره و برخورد نیروی انتظامی می‌بینند. برای مردم، این که نیروی انتظامی جزو دولت، نیروهای مسلح یا تحت فرماندهی فرمانده کل قواست، مطرح نیست بلکه آنچه در ذهن مردم می‌گذرد این است که بخش بزرگی از پیشانی نظام برای مواجه شدن با مردم، نیروی انتظامی است.

رئیس‌جمهور به تأثیر رفتار نیروی انتظامی با مردم اشاره کرد و با بیان اینکه "نیروی انتظامی به عنوان بخش بزرگی از حاکمیت و نظام برای مردم مطرح است"، تاکید کرد: نحوه برخورد نیروی انتظامی، اقتدار، ادب و اخلاق و مهارت حرفه‌ای نیروی انتظامی در تعامل با مردم بسیار اهمیت دارد.

روحانی در ادامه خطاب به فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی گفت: کار شما تنها این نیست که با جرم مبارزه کنید بلکه باید نظم ایجاد کنید. نظم و انتظام، با جرم تفاوت زیادی دارد. شما مسئولیت امنیت عمومی را بر عهده دارید و امنیت یعنی زندگی بدون دغدغه و با آرامش باطن،‌ یعنی برداشتن تمام دغدغه‌ها و ایجاد آرامش و یعنی اینکه افراد جامعه نسبت به سرمایه‌های ارزشمند مادی و معنوی خود نگرانی نداشته باشند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی و نیروهای مسلح نیست بلکه بخش بزرگی از آن بر عهده فرهنگ است؛ مثلاً اگر هر روز ناچار باشید سایت‌ها را چک کنید تا ببینید که آیا کسی به شما تهمت زده یا فحشی به شما داده‌اند، این ناامنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت اجرای قانون و نهادینه کردن آن به عنوان یک فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: حاکمیت قانون، معیار ارزش است. اگر اجرای قانون تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود، این سرآغاز نظم‌، آرامش و امنیت است. البته برای اینکه نظم،‌ امنیت و قوانین در یک کشور پیاده شود، مردم باید همراه باشند و درباره معروف و منکر،‌ ابتدا باید مردم را قانع کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تأثیر نوع رفتار و اخلاق نیروی انتظامی در قبال مردم، تاکید کرد: پلیس باید مقتدر و مجهز باشد، مهارت حرفه‌ای داشته باشد و دانش‌بنیان باشد یعنی هر کاری را با تحقق علمی انجام دهد و بازخوردها را نیز بررسی کند. البته باید همه قصور اخلاقی و انسانی نیز رعایت شود، چراکه برخلاف آنچه برخی فکر می‌کنند، اقتدار، با ادب و تواضع منافات ندارد. 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------