آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

می‌آیند تا روحانی را بزنند!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وحانی

هرکدام از نامزدهای جریان اصول‌گرایی در یک موضوع خاص روحانی را مورد هدف قرار خواهند داد. برجام اصلی ترین موضوعی است که رقبای اصول‌گرای روحانی به آن ورود خواهند کرد.

  بعد از اینکه حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد نامزد آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مصطفی می‌رسلیم است، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مردم کرمان در مجلس اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. 

 

اعلام نامزدی این دو، حکایت از استراتژی اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دارد. راست‌گرایان تصمیم گرفته‌اند حضوری گسترده در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم داشته باشند. 

 

آن‌ها سال‌ها تلاش کرده‌اند در انتخابات‌های مختلف به وحدت برسند اما در این انتخابات تمام تلاش خود را می‌کنند تا به وحدت نرسند و تمام جریان‌های اصول‌گرا برای اردیبهشت ۹۶ یک نامزد معرفی کنند. 

 

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این معناست که چرا اصول‌گرایان تصمیم به این کار گرفته‌اند؟ 

 

محافظه کاران با توجه به‌شناختی که از روحانی دارند می‌دانند که نامزد آن‌ها به تنهایی نمی‌تواند حریف دولت یازدهم شود. بر همین اساس اصول‌گرایان تصمیم گرفتند با چند مهره به سراغ روحانی بروند. بر اساس این استراتژی در جریان مناظره‌های انتخاباتی روحانی یک سو قرار می‌گیرد و اصول‌گرایان سوی دیگر. 

 

بر اساس این راهبرد سیاسی، هرکدام از نامزدهای جریان اصول‌گرایی در یک موضوع خاص روحانی را مورد هدف قرار خواهند داد. برجام اصلی‌ترین موضوعی است که رقبای اصول‌گرای روحانی به آن ورود خواهند کرد. 

 

اصول‌گرایان شطرنج گام به گامی را برای رقابت با روحانی در دستور کار قرار داده‌اند. نکته‌ای که در این میان اما آن‌ها به آن توجه نمی‌کنند این است که روحانی دارای رای ثابتی است و قطعا سبد رای روحانی به نامزدی اصول‌گرا منتقل نخواهد شد. بر همین اساس حضور چند نامزد اصول‌گرا باعث می‌شود که رای مردم میان آن‌ها تقسیم شود. 

 

تقسیم شدن رای میان اصول‌گرایان تجربه‌‌ای است که آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ طعم آن را چشیده‌اند. همین تقسیم شدن رای می‌تواند زمینه شکست دوباره آن‌ها را فراهم کند. 

 

شاید در این میان اصول‌گرایان بگویند بعد از برگزاری مناظره‎‌ها نامزدهای محافظه کار از انتخابات کنار می‌کشند. این احتمال وجود دارد اما با توجه به سابقه نامزدهای این جریان در انتخابات‌های گذشته می‌توان گفت که نامزدهای اصول‌گرا اهل کنار کشیده از انتخابات نیستند. انتخابات‌های سال ۸۴ و ۹۲ به خوبی حکایت از این معنا دارد. 

 

آنگونه که از شواهد پیداست اصول‌گرایان تمام عزم خود را برای شکست روحانی جزم کرده‌اند و به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند روحانی را تبدیل به اولین رییس جمهور چهارساله ایران کنند. 

 

با وجود این تلاش‌ها، حسن روحانی امید به حمایت اصلاح طلبان و جریان اعتدال دارد تا به پشتوانه آن‌ها بازهم راهی نهاد ریاست جمهوری رود و مسیر اعتدال را ادامه دهد.

 

 اخبار  سیاسی  - عصر ایران/ مصطفی داننده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------