آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پاسخ حمید انصاری به ادعاهای حمید روحانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حمید انصاری

پاسخ حمید انصاری به ادعاهای حمید روحانی

گوینده این افترا همان شیخ علی تهرانی معروف است که سرانجام شومش به پناه بردن به صدام ملعون انجامید/ چه کسی به جنابعالی گفته که موسسه در برابر این مطلب بی تفاوت بوده؟

 

امروز (دو شنبه 13 دی) خبرگزاری فارس و تسنیم اظهارات پرخاشگرانه و مفصلی را از آقای سید حمید روحانی با عنوان نشست خبری منتشر کردند. تیتر انتخابی خبر گزاری چنین است «تریبون دادن مجمع مدرسین به شیخ علی تهرانی برای تخریب امام/مجمع مدرسین و محققین باید لغو پروانه شود/به نظر می رسد مسأله امام برای موسسه تنظیم آثار تمام شده است» و در متن اظهارات نامبرده نیز چنین آمده است «اگر بیت امام و موسسه تنظیم و نشر آثار و نیز مجمع مدرسین و محققین واقعا پیرو خط امام بودند نمی توانستند در مقابل این توطئه ساکت بمانند و بی تفاوت باشند اما سکوت و بی تفاوتی آنها نشان می دهد که مسئله امام برای این جریان تمام شده است و آنها می خواهند از نام امام نان بخورند» پایگاه اطلاع رسانی جماران  علت این هجمه توهین آمیز و ماجرایی که منجر به این اظهارات شده است را از دکترحمید انصاری جویا شد.

 

 به گزارش جماران، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) گفت:

 

 این اولین بار نیست که گروهی با دادن اطلاعات نادرست به سخنوران از هر مسأله ای ولو کاملا بی ارتباط علیه بیت امام و نهادهای منسوب به حضرت امام تیترهای تحریک کننده و خلاف واقع منتشر می کند چنانکه اولین بار نیست که بیت امام راحل و نهادها و یادگاران ایشان مشمول این قبیل الطاف گوینده اظهارات مذکور  می شوند.

 

اما اصل ماجرا چیست ؟ روز پنج شنبه گذشته همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله میلانی در مدرسه فقهی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور ایشان و چندین تن از مراجع تقلید و جمع کثیری از آیات و علما و مدرسین و مسئولین حوزه علمیه  قم برگزار و در پایان همایش از آثار آیت الله میلانی رونمایی می شود.  

 

ظاهرا در ویژه نامه ای که بین حاضران در این همایش توزیع شده و شامل گفتگوها و مطالبی در باره زندگی و مبارزات آن مرحوم بوده است مصاحبه ای با عنوان گفتگو با آیت الله میرزا علی خراسانی درج شده است که در فرازی از آن مطلبی صد در صد دروغ و خلاف واقع در مورد دوران حبس و حصر حضرت امام در سال 42 از سوی گوینده بیان شده است. یاد آور می شوم که در این مراسم هیچیک از اعضای بیت حضرت امام و یادگاران امام راحل – که بدلیل برنامه های پایان هفته و حضور در تهران – در این همایش حضور نداشته و برگزاری آن نیز هیچ ارتباطی با موسسه نداشته است.

 

صبح روز شنبه – اولین روز کاری بعد از همایش مذکور – مسئولین واحد رصد موسسه نشر آثار حضرت امام با دریافت تصویر صفحه حاوی این افترا بسرعت پیگیر تحقیق چگونگی امر ، محل درج و نام نشریه و شناسایی گوینده این مطلب می شوند. اینجانب بلافاصله همان روز شنبه پس از اطلاع، طبق روال معمول در اینگونه موارد،  بر تحقیق سریع موضوع و تماس با برگزارکنندگان همایش برای دریافت اطلاعات تکمیلی و ابلاغ مراتب اعتراض شدید موسسه نسبت به درج و نشر این مطلب کذب تأکید کردم . همزمان به بخش مربوطه برای گردآوری سریع مدارک و مستندات اثبات کذب بودن مطلب و تهیه پاسخی مستدل و مستحکم تأکید شد و به دلیل اهمیت موضوع شخصا نیز چندین ساعت ، مستندات در اختیار را استخراج کردم و در اختیار بخش پژوهشی برای تنظیم پاسخی مستند و تفصیلی قرار دادم.  با جستجوی در منابع مختلف مشخص گردید که فردی با این عنوان و نام که با مرحوم آیت الله میلانی و حضرت امام رفت و آمد داشته باشد شناسایی نگردید.

 

تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری قانونی و در صورت لزوم قضایی از سوی موسسه در دستور کار واحد مربوط قرار گرفت. امروز با انتشار اظهارات مذکور مطلع شدیم که احتمالا گوینده این افترا همان شیخ علی تهرانی معروف است که سرانجام شومش به پناه بردن به صدام و چندین سال فحاشی در رسانه های بعثی علیه ملت ایران و امام و انقلاب انجامید. و البته با توجه به اینکه آنچه در این ویژه نامه به حضرت امام نسبت داده شده توهین و افترایی آشکار است باید بطور جدی بررسی شود که انگیزه گفتگو با چنین فردی که سالهای سال حتی سخن عادیش نیز آکنده از دشنام و ناسزا به حضرت امام و ارزشهای انقلاب و ارکان نظام می باشد چه بوده و چرا اتهام بی پایه او را در نشریه همایشی که بمنظور بزرگداشت مقام شامخ مرجعیت و احیای میراث ارزشمند فقیهان وارسته برگزار شده است انتشار داده اند؟

 

ضمنا دیروز و امروز نیز پیگیر تهیه متن جوابیه مستدل موسسه شدم که خوشبختانه متنی کامل و مستند آماده گردیده است. سیاست کلی موسسه در اینگونه موارد که مطلبی خلاف واقعیت در باره حضرت امام در جایی، گفته و یا منتشر شده – که مخاطب عمومی نداشته - این است که به تناسب دامنه انتشار آن مطلب، پاسخ موسسه در محدوده همان دامنه، منتشر و برخورد قانونی مناسب بدون جنجال و هیاهو صورت می گیرد. هرگز موافق با روشی که منتهی به بزرگنمایی اشخاص و جریانات مطرود گردیده و عملا باعث توسعه دامنه انتشار مطالب سخیف و بی پایه و بهره برداری جریانهای معاند می شوند نیستیم.

 

بله اگر مطلبی خلاف واقع از سوی چهره  و یا رسانه ای معتبر منتشر شود و یا مطلب کذب و شایعه ای خلاف واقع در سطح عمومی و وسیع منتشر شود حسب مورد موسسه اقدام به انتشار بیانیه و موضع گیری عمومی می نماید. قبل از انتشار مطلب خبرگزاری فارس بر آن بودیم که پاسخ مستدل موسسه را از طریق الزام دست اندرکاران همایش مذکور به انتشار آن برای مخاطبان ویژه نامه همایش و همچنین نشر آن در شماره جدید نشریه حضور انتشار دهیم اما با توجه به فضایی که متأسفانه مطلب منتشره آکنده از انواع اتهامات بیمورد و بی ارتباط با موضوع نسبت به دولت محترم و بسیاری از جریانها و شخصیتهای معتبر انقلاب در خبرگزاری فارس پدید آورده و باعث جلب حساسیت و توجه افراد زیادی به این مطلب بی پایه گردیده و عملا نام فردی منفور و مطرود را بی دلیل بزرگ و مطرح ساخته است ناگزیر پاسخ مستند موسسه را از فردا در چند بخش در پرتال امام خمینی (س) منتشر می کنیم.

 

تکلیف آنها که اعتبارشان به درج همینگونه مطالب است روشن است اما با توجه به توضیحات فوق جای این سوال جدی از جناب آقای سید حمید روحانی وجود دارد که شما که در کسوت مقدس روحانیت هستید که باید بیش و پیش از هرکسی نسبت به موازین اخلاقی و تقوای کلام و ادب موضع گیری پایبند باشید با کدام میزان شرعی و قانونی و اخلاقی پیش از آنکه سوالی از موسسه در رابطه با مطلب منتشره و اقدامات موسسه بکنید چنین بی پروا بیت امام عزیز و موسسه حاصل حکم و تدبیر حضرت امام را متهم به بی تفاوتی و سکوت کرده و آنان را متهم می کنید که امام برایشان تمام شده و تنها نان امام را می خورند!!

 

بواسطه انس و روابط کاری که مدتی با ایشان داشته ام این حق را بعنوان خدمتگزاری کوچک در موسسه دارم که از ایشان سوال کنم جناب آقای سید حمید روحانی شما که شماره های تماس بنده و مسئولین دفتر حضرت امام و موسسه را داشتید آیا حق این نبود که قبل از آنیکه برادرانتان را متهم به بی تفاوتی و سکوت و... کنید یک تماس کوتاه می گرفتید و بعد داد سخن می دادید و متهم می کردید؟ آیا براستی شیوه شما در نگارش تاریخ انقلاب و نهضت امام هم بر همین پایه از تحقیق و مستندات است؟

 

جناب آقای روحانی همایشی در شهری با حضور چند صد نفر از علما و بزرگان حوزه و مراجع تقلید برگزار شده است ، موسسه حضرت امام و بیت امام در آن هیچ نقش و حضور و حتی از محتوای آن اطلاعی نداشته اند در صفحه ای از – شاید – چندین هزار از صفحات کتب و مطالبی که با حضور مراجع و علما رونمایی شده ، مطلبی دروغ  از قول فردی با اسمی مستعار - که شما شناخته ایدش - منتشر شده؛ این چه ربطی به بیت امام و موسسه نشر آثار امام دارد؟ اگر واقعا دلتان از انتشار این دروغ بزرگ بدرد آمده و خواسته اید یقه کسی را بگیرید چرا حاضران و گیرندگان نشریه و مخاطبان همایش را خطاب قرار نداده اید؟ چرا بمحض اطلاع از درج چنین مطلب کذبی ، انتشار آنرا به موسسه اطلاع ندادید؟ چه کسی به جنابعالی گفته است که موسسه در برابر این مطلب بی تفاوت بوده؟ آیا این است رسم تاریخ نگاری امانتدارانه؟ آیا بقیه مطالبی را که می گویید و می نویسید بر همین پایه از اعتبار است؟ اگر بخود زحمت می دادید و پیش از آنکه برخلاف دستور صریح قرآن کریم که «ولا تقف ما لیس لک به علم انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا» با تماسی کوتاه در جریان واقعیت امر قرار می گرفتید اینچنین بدون تحقیق، بیت امام و مجموعه خدوم اندیشه امام را متهم به بی تفاوتی نسبت به توطئه علیه امام و کنار گذاردن امام نمی کردید و دچار این همه بلا ربط سخن گفتن نمی شدید. اگر پای بیت امام را بمیان نمی کشیدید همچون موارد متعددی که در گذشته از لطف شما بارها مشابه آنچه امروز فرمودید بهره مند بوده ایم! و بواسطه حرمتی که از جنبه های مختلف قائل هستیم سکوت کرده اینبار نیز سکوت می کردیم.  اگر اعتراضی به بنده و موسسه وارد است به سکوتی است که در برابر اینهمه جفاهای بی دلیل کرده ایم.

 

از خوانندگان محترم این عرایض می خواهم واقعا یکبار متن اظهاراتی را که ایشان فرموده اند مرور کنند و ربط بین مطالبی که به بهانه اعتراض به مطلب کذب منتشره در نشریه همایش مذکور بیان شده است را جستجو کنند امیدوارم این بازنگری منشأ تنبهی موثر گردد. از اینکه حقیقتا بر خلاف تمایل قلبی و شیوه معمولم ناگزیر از بیان حقیقت امر شدم عذرخواهم.

 

در پایان ، صحت و سلامت آقای روحانی را مسئلت دارم و تأکید می کنم که انشاء الله اصل دغدغه ایشان که جلوگیری از تحریف انقلاب و شخصیت والای امام است همان امر مهمی است که ما زندگی خویش را وقف آن کرده ایم و انشاء الله تا پایان عمر نیز چنین باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------