آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نوبخت: دولت در حال تهیه لایحه ای برای تعیین تکلیف بیمه‌هاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نوبخت

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت در حال تهیه لایحه ای برای تعیین تکلیف بیمه هاست، گفت: طرح تحول سلامت برای دولت به عنوان یک سیاست اجرایی، بسیار پراهمیت است.

 به گزارش  ایرنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس که در مخالفت با پیشنهاد انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت به نمایندگی از دولت سخن می گفت، افزود‌: اگر با انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از یک وزارتخانه دولت به یکی دیگر از وزارتخانه‌های دولت نظر همه تامین می‌شود، این همان ایده‌آلی است که دولت برای اجرای طرح تحول سلامت دنبال می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر قرار است با صحبت های آقای پزشکیان این شورا از وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شود و با این کار همه عدالت های علوی محقق شود، ما استقبال می‌کنیم اما مهم این است که ما نسبت به بیمه‌ها چه نوع نگاهی داریم.

 

سخنگوی دولت افزود: سوال این است آیا با انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت تمامی مشکلات حل می‌شود؟ اگر قرار است با انتقال این شورا همه آمال و آرزوها تحقق پیدا کند ما استقبال می‌کنیم اما بحث ما این نیست که قرار است چطور این دبیرخانه اداره شود، بلکه اساس و نگاه ویژه باید به بیمه‌ها باشد.

 

نوبخت تاکید کرد: طرح تحول سلامت برای دولت به عنوان یک سیاست اجرایی بسیار پراهمیت است و آن را اجرا می‌کند، اما اینکه قرار است چطور طرح تحول سلامت از طریق بیمه‌ها انجام شود، مباحثی درباره آن مطرح است.

 

وی اضافه کرد: نخست اینکه آیا قرار است در این‌باره در مدت پنج‌سال برای آن تعیین تکلیف کرده و یا اینکه دولت آن را به صورت لایحه جامع و دایمی به مجلس دهد تا تمامی موارد مرتبط با ساختار اداری به صورت یک مجموعه در آمده و مجلس آن را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: همان گونه که موضوع طرح تحول سلامت در مجلس مطرح است و از اهمیت برخوردار است، برای دولت نیز دارای اهمیت است. به همین دلیل دولت در شرف تهیه لایحه‌ای جامع است که در موارد این چنینی و اداری طرح تحول سلامت تعیین تکلیف کند.

 

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت نسبت به این ساختار نظر دارد که به زودی آن را به صورت لایحه تقدیم می‌کند ولی در مقطع فعلی و برای مدت پنج‌ساله دولت موافق این انتقال نیست.

 

به گزارش ایرنا در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور، یکی از نمایندگان پیشنهاد داد که شورای عالی بیمه سلامت از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل شود که به تصویب نرسید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------