آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

موسوی خوئینی‌ها به اظهارات خام پاسخ نمی‌دهد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانیون

این روزها چهره بزرگان بهارنشین متفاوت از گذشته است؛ دیگر، کمتر نشانی از نگرانی در چهره آنها دیده می‌شود و هر آنچه هست امید به تقویت آرامش کشور در ۴ سال آینده است. دفتر مجمع روحانیون در بلوار کاوه، خیابان بهار است و شیوخ این تشکل قدیمی در سال ۹۲ همه تلاش خود را برای پیروزی حسن روحانی به خرج دادند، چرا که سال‌ها در فراز و فرود کشور حضور داشته و پیش‌بینی اینکه کشور با حضور رئیس‌جمهور میانه‌رویی به نام روحانی به روزهای خوب باز خواهد گشت، برایشان دشوار نبود.

 

آیات‌ امامی جمارانی و موسوی خوئینی‌ها و حجج‌الاسلام محتشمی‌پور و نوری و دیگران نام‌هایی نیستند که بتوان به راحتی از کنار آنها عبور کرد، چرا که هر یک از آنها گنجینه‌ای از اسرار و راهکارهایی هستند که به بهبود وضعیت کشور کمک می‌کند، اما به طور طبیعی طی سال‌های سال دیواری ساخته‌شده از تفکرات غیراعتدالی که اهداف خود را در هیاهو و اختلاف‌افکنی می‌جستند، مانع از شنیدن صدای این ریش‌سپیدان شده بود. آنان که واقف بودند آرامش و امنیت کشور نتیجه چه مرارت‌ها و سختی‌هایی از سال‌های پیش از انقلاب تا به امروز است، گزینه قهر را ممنوع کرده و بار دیگر ایثار را در دستور قرار دادند، به نحوی که طی ۸ سال استقرار دولت قبل سکوت اختیار کردند و تنها نظاره‌گر خساراتی بودند که به قول رئیس‌جمهور، «نوانقلابیون » با مدیریت خود به کشور تحمیل کردند.

 

سکوت آنها البته به معنای بی‌اعتنایی‌شان نبود، بلکه می‌دانستند با کوچک‌ترین اظهارنظر یا پیشنهادی، فضا برای غوغاسالارانی مهیا می‌شود که مقصران وضعیت نابسامان کشور بودند و برای در امان‌ماندن از پاسخگویی درباره بی‌تدبیری خودشان به دنبال مقصرسازی بودند.در سال ۹۲ بار دیگر این ریش‌سپیدان باتجربه به میدان آمدند و موجبات پیروزی روحانی را فراهم کردند و این روزها در چهره آنها تنها می‌توان رضایت و امید را به راحتی یافت.

 

لبخند به رفتارهای کودکانه!

امروز فیلمساز جوانی که شاید سن و سالش به روزهای دفاع مقدس نمی‌رسد و سال‌های ابتدای انقلاب را هم به خاطر ندارد، فیلمی برای جشنواره عمار می‌سازد و در گفت‌وگو با سایت همسو با تفکرات خودش که نسبتی بااعتدال ندارد، درباره موضوعات سال ۶۷ می‌گوید: «سر قضیه موضوعات سال ۶۷ یک فایلی پخش شد. آدم‌هایی که آن موضوعات را می‌دانند، همه زنده هستند. آقای موسوی اردبیلی چند وقتی است که فوت کرده‌اند، اما آقایان مجید انصاری و آرمین زنده هستند. جریان چپ آن زمان بر دستگاه قضا حاکم بود. منتها نسل جدید فکر می‌کند جریان راست حاکم بود. این نسل فکر می‌کند که جریان لاجوردی آن موقع حاکم بوده است، در حالی که رئیس شورای عالی قضائی چه کسی بوده است؟ موسوی اردبیلی. دادستان کل انقلاب چه کسی بوده است؟ آقای موسوی تبریزی. دادستان کل کشور هم آقای موسوی خوئینی‌ها بوده‌اند.

 

زندان اوین هم دست جریان چپ بوده؛ از آقای مجید انصاری تا آقای آرمین.» در مقابل، باز هم این بزرگان هستند که سکوت می‌کنند، چرا که به‌خوبی واقف هستند آنچه از زبان این جنگ‌ندیده‌ها بیان می‌ِشود، از سوی افرادی به آنها القا شده است که امام خمینی(ره) هیچ‌گاه آنان را در تصمیم‌گیری‌های مهم دخالت نمی‌داد و به نوعی حتی یک‌چهارم اعتمادی که به تعدادی از اعضای مجمع روحانیون داشت، به آنها نداشت. این حرکات و اظهارات ساده‌لوحانه برای اعضای مجمع روحانیون به اندازه یک شیطنت کودکانه ارزش دارد که باید تنها به آن لبخند زد.

 

مجمع روحانیون در مسیری فارغ از نگرانی

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مجمع روحانیون که این روزها دیگر نگرانی سال‌های قبل از ۹۲ را ندارد و تا حدودی به پیروزی روحانی در سال ۹۶ اعتقاد دارد، مسیر فعالیت‌های خود را کمی تغییر داده است. آنها البته هیچ‌گاه ورود مستقیم به عرصه سیاست‌ورزی و انتخابات نداشتند و تنها در معرفی بهترین گزینه به ارائه پیشنهاداتی به اصلاح طلبان می‌پرداختند، چنان که فاضل میبدی در ۲۵ آذر خبر داده بود که «اخیرا روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست رئیس دولت اصلاحات تشکیل جلسه داد. در این نشست بحث‌های انتخاباتی مطرح شد. هر دو مجمع بر سر حمایت از روحانی در انتخابات اردیبهشت سال ۹۶ به توافق رسیدند.»بنابراین دیگر نیازی به بحث و بررسی نیست.

 

شامگاه سه‌شنبه که جزئیات جلسه این تشکل روحانی منتشر شد، نشانی از مباحث انتخاباتی در آن به چشم نمی‌خورد و اعضای حاضر در آن جلسه به منتسب کردن برخی اظهارات به امام خمینی(ره) از سوی فردی در قم، واكنش نشان دادند و از درج اظهارات فردی با نام آیت‌ا... میرزا علی آقاخراسانی در ویژه‌نامه نکوداشت مرحوم آیت‌ا... العظمی میلانی به شدت ابراز تاسف شد. اعضای مجمع روحانیون در آن جلسه تاکید کردند:« با توجه به این سند قطعی در تکذیب دروغ‌پردازی‌های ساواک و دیگر عوامل رژیم پهلوی و بی‌اساس بودن ادعای میرزاعلی آقای خراسانی، غفلت و سهل‌انگاری دوستان دست‌اندرکار این ویژه‌نامه نابخشودنی است، امیدواریم که خود به گونه‌ای شایسته جبران کنند.»

 

همچنین در این جلسه از کشتار مردم بی‌دفاع به دست تروریست‌های تکفیری در عراق و در ترکیه ابراز تاسف شد و در آخر حملات هواپیماهای آل‌سعود به مناطق مسکونی و مردم مظلوم یمن که با سکوت رسانه‌های غربی و مجامع بین‌المللی همراه است، محکوم شد. این موضوعات نشان از آن دارد که مجمع روحانیون با خیال راحت از انتخابات ۹۶ علاوه بر اینکه مانند همیشه خود را ملزم به حفظ آرمان‌های امام خمینی(ره) می‌داند، به حوزه‌های فرامرزی هم توجه دارد. این روزها لبخند ساکنان ساختمان خیابان بهار از خوب بودن هوای سیاست خبر می‌دهد.

 

  اخبار  سیاسی -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------