آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

فریدون اسم رمز حمله!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

 از همان آغازین روزهای حضور حسن روحانی در پاستور، اصولگرایان مترصد آن بودند تا پاشنه آشیل رئیس جمهوری را بیابند و در بزنگاه‌های حساس برای تخریب حسن روحانی، آن را نشانه روند. از آنجا که نتوانستند از خود رئیس جمهوری دستاویزی پیدا کنند، تصمیم به ساخت یک«پاشنه آشیل» گرفتند. چه کسی مناسب تر از سایه حسن روحانی، یا به قول غربی ها چشم و گوش رئیس جمهور؟!

 

«حسین فریدون» در طول سه سال گذشته همچون سایه دوشادوش برادرش گام نهاد و آنقدر حضورش در کنار رئیس جمهوری پررنگ و محسوس بود که حتی به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل شد. همین همراهی همیشگی فریدون موجب شد تا اصولگرایان و مخالفان حسن روحانی روی او متمرکز شوند و به سوژه‌سازی پیرامونش بپردازند و او را به اسم رمزی برای تخریب حسن روحانی تبدیل کنند. میزان حمله به حسن روحانی با اسم رمز «حسین فریدون» همچون نمودار سینوسی در بزنگاه های حساس و حیاتی اوج گرفته و پس از چندی فروکش کرده است.

 

حال که کشور در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، تخریب رئیس جمهوری با این اسم رمز، فزونی یافته است، به طوری که روز گذشته 40 تن از بهارستانی ها با اسم رمز «حسین فریدون»، رئیس جمهوری را مورد هدف قرار دادند و در تذکری کتبی خواستار رسیدگی حسن روحانی به اتهامات حسین فریدون شدند؛ اتهاماتی که در هیچ محکمه ای به اثبات نرسیده است.

 

علیرضا زاکانی اصولگرایی که در اتهام زنی به فریدون دستی برآتش داشته است و هیچ گاه هم نتوانسته ادعاهایش را به اثبات برساند، دیروز در صفحه شخصی توئیتر خود چنین نوشت: «محاکمه حسین فریدون اکنون یک مطالبه عمومی است. رئیس‌جمهور مسیر رسیدگی به اتهامات برادر خود را هموار کند.» دیگر اقدام تازه بعضی از اصولگرایان برای حمله به حسن روحانی با حربه «حسین فریدون» ادعای برخی در مورد تامین بخش‌هایی از هزینه ستاد انتخاباتی حسن روحانی توسط بابک زنجانی است. بر این اساس که زنجانی از طریق فریدون این پول را برای تبلیغات روحانی هزینه کرده است. از همین روی در فضای مجازی کمپینی به راه افتاده است پیرامون اعلام هزینه‌ های انتخاباتی همه داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری سال 96.

 

**فریدون؛ خلاصه‌ای از بدی‌ها؟!

اصولگرایان برای تخریب حسن روحانی حسین فریدون را به خمره‌ای تشبیه کرده‌اند که عصاره‌ای از همه مفاسد اقتصادی و اخلاقی در آن وجود دارد! محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد یکی از افرادی است که هرگاه دستاویزی برای حمله به رئیس جمهور نداشته باشد روی حسین فریدون زوم می‌کند و او رامورد هجمه قرار می‌دهد. او نخستین بار حسین فریدون را متهم به تقلید صدای رئیس جمهوری کرد و با بیان اینکه دستیار رئیس جمهور تاکنون بارها به دلیل پرونده‌های سنگین احضار شده، گفت: «یکی از پرونده‌های حسین فریدون «تقلید صدای رئیس‌جمهور» است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیرمجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلو واردات این کالاها را نگیرند.

 

در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهور طی تماسی با مولاوردی معاون روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند. مولاوردی هم که گمان می‌کند این دستور توسط رئیس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداری می‌کند.» که البته هردو این اتهامات تکذیب شد.

 

کریمی قدوسی حتی ماجرای فیش‌های حقوقی را هم به فریدون ربط داده و گفته بود: «با پیگیری‌هایی که از سوی مجلس پیرامون بحث حقوق‌های نجومی صورت گرفت به سرمنشا این موضوع رسیدیم. یک کانون در نهاد ریاست جمهوری این مسائل را مدیریت می‌کند. آقای حسین فریدون شخص برجسته این کانون است. چرا باید عده‌ای از مسئولان مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی فریدون همچون مدیر عامل بانک ... عزل شود، اما وی همچنان برسرکار بماند؟» او به تازگی هم در جریان تمدید تحریم‌های کنگره آمریکا (ایسا) اظهار داشت: «آقای ظریف جایی می‌گوید من می‌خواستم خط قرمزها ... را رعایت کنم؛ اما حسین فریدون کنار من می‌نشست و وقتی من می‌خواستم کنار خط ‌قرمزها بایستم، او با آرنجش می‌زد به پهلوی من و می‌گفت زود رد شو.

 

ظریف می‌گفته من قول داده‌ام خط‌ قرمزها را رعایت کنم؛ اما فریدون می‌گفته بمال به هم و زود رد شو. به همین خاطر می‌گویم این توافق با عجله انجام شد که امروز آقای ظریف اعتراف می‌کند ما تلاش کردیم قانون داماتو و عدم تمدید را بیاوریم و آن خط قرمز بود، آن را مستند کنیم و آنها قول دادند و حالا هیچی. یک مورد عجله‌ای که گفتم اینجا بود» که البته این اقدامات او از سوی فریدون بی جواب نماند و با شکایت برادر رئیس جمهوری همراه شد.

 

علیرضا زاکانی و حمید رسایی‌ هم در حمله به حسین فریدون به رقابت با یکدیگر می پردازند و هر دو آنها بارها اتهاماتی را به او وارد ساخته اند که هیچ گاه به اثبات نرسیده است.

 

اصولگرایان حاضر در بهارستان هم همچون هم طیفان‌شان با بهره گیری از اسم رمز حسین فریدون به حسن روحانی حمله می‌کنند. همچون روز گذشته که محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، اظهار داشت: «بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به اتهامات حسین فریدون شدند.»

 

**اتهاماتی که هیچ گاه ثابت نشد

خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های اصولگرا هم به هر دستاویزی مستمسک می‌جویند تا به نحوی بتوانند حکمی برای حسین فریدون بیابند و در بسیاری از نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضائیه در این باره سوال می‌کنند.

 

اما در بیشتر مواقع با یک جواب روبه‌رو می‌شوند: «ما خودمان را جای مردم قرار می‌دهیم اگر فرض کنید علیه ما چیزی مطرح شود و اولین توقع این است که تا رسیدگی نشده یا تایید نشده جایی مطرح نشود. هم در شرع این بحث مطرح است هم در قانون. من کاری ندارم شخص آقای حسین فریدون باشد، حسن باشد یا غیره. زمانی یک چیز در جامعه شایع است و گاهی مستند. وقتی از یک مقام رسمی‌گزارش شود و وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و .... چیزی بگویند پیگیری می‌شود. تا زمانی که مستند نشود و اتهام ثابت نشود قابلیت مطرح شدن ندارد تاکنون چنین چیز رسمی‌ای مطرح نشده است اینها مواردی است که باید روشن شود، اگر در حد شایعات باشد اخلاقا، شرعا، قانونا گسترش داده نشود بهتر است.»

 

**آرزوی محال

موضوع فیش‌های حقوقی نجومی‌و همینطور حسین فریدون دستمایه‌های رسانه‌های اصولگرا برای کاهش پایگاه رای حسن روحانی است. پاشنه آشیل‌های تصنعی بی شک نمی‌توانند حسن روحانی را در رقابت‌های انتخاباتی ۹۶ به گوشه رینگ بکشانند، چراکه اصولگرایان که تاکنون و کمتر از پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هنوز نتوانسته‌اند ادعاهای خود را نسبت به فریدون به اثبات برسانند.

 

در مورد قضیه فیش‌های حقوقی هم خود حسن روحانی روز دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم پرده از واقعیت ماجرا برداشت و اظهار داشت که بازی کردن اصولگرایان با موضوع فیش‌های حقوقی امری جناحی و انتخاباتی است چراکه این رویداد تنها منحصر به دولت نیست... موضوع حقوق‌های نجومی‌را جناحی و انتخاباتی نکنید، این بحث ملی است، ما باید با فساد مبارزه کنیم، اگر اقتصاد مقاومتی و توسعه می‌خواهیم باید با فساد مبارزه کنیم و باید همه دست به دست هم بدهیم و شفاف کنیم میزان دستمزد و حقوق‌ها را.»

 

  اخبار  سیاسی -  آفتاب  یزد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------