آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

چاووشی: هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود به عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری در انتخابات ندارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,چاووشی

معاون سیاسی استانداری تهران گفت: هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر انتخابات را ندارد و فقط هیات های اجرائی و نظارت بر حسب قانون وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

 به گزارش ایسنا، شهاب الدین چاوشی صبح امروز طی سخنانی در مراسم آغاز به کار ستاد انتخابات استان تهران که در محل ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یاد و نام آیت الله هاشمی را که یکی از معماران پرافتخار انقلاب اسلامی ایران بود گرامی می داریم. مردی که حیات و مماتش همواره فریاد «وحدت» به امت اسلامی بود. او بازویی توانا برای مقام معظم رهبری بود و قدرت نفوذش در دلهای مردم و طبقات مختلف در جریان تشییع و تجلیل باشکوه از یک فقیه سیاستمدار به رخ جهانیان کشیده شد.

 

وی افزود: حضور پرشور و وحدت آفرین مردم در مراسم بزرگداشت آن مرحوم جلوه ای از ارتقاء اعتماد عمومی جامعه و گوشه ای از سرمایه اجتماعی نظام است که باید پاس داشته شود.

 

معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به سالروز توافق برجام، اظهار کرد: امروز در سالگرد اجرای برجام شاهد توفیقات بزرگ ملت ایران هستیم و با آغازی پرتلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی، دولت گام های بلندی را در جهت توسعه همه جانبه کشور آغاز کرده است و علیرغم میل بدخواهان خارجی و داخلی در مسیر عمل به وظائف مهم خود با همه فشارها و مشکلات مصمم و امیدوار است.

 

چاوشی با بیان اینکه موضع ما موضع قانون و حمایت از حضور گسترده مردم برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و در طراز جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: به هیچ کس اجازه تخریب و اقدامات فرا قانونی نخواهیم داد. چارچوب ارتباط ما را در انتخابات پایبندی به موازین شرع و قانون، و حاکمیت اخلاق و امانتداری تشکیل خواهد داد.

 

وی افزود: حق الناس که صراحتاً قرآن و ائمه ما را به رعایت آن فرا خوانده اند و رهبری انقلاب، انتخابات را مصداقی بیّن از آن معرفی نموده اند، مورد توجه جدی کلیه دست اندرکاران امر انتخابات خواهد بود.

 

معاون سیاسی استانداری تهران ادامه داد: هیچ نهاد و مقامی طبق قانون حق ورود به بحث انتخابات را له یا علیه کاندیداها ندارد و هرگونه موضع گیری تحریک آمیز و شبهه ایجادکردن خیانتی بزرگ در جهت لطمه به اعتماد عمومی مردم شناخته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره امانتدار آراء مردم بوده است، گفت: نباید اجازه دهیم با تشکیک های بی جهت، انتخاباتی که می تواند نماد شکوه و همبستگی یک ملت بزرگ باشد در معرض آسیب قرار گیرد. انتخابات گذشته نمونه ای کامل از همراهی و همدلی مردم و مسئولان برگزاری انتخابات بود و هیات های اجرائی و نظارت در نهایت همدلی بر نتیجه انتخابات مردم صحه گذاشتند.

 

چاوشی تاکید کرد: بگذارید شکوه همبستگی در انتخابات تجلی پیدا کند در هر مراسم و راهپیمائی برای دشمن جای تشکیک باقی می ماند عددها کم و زیاد می شود اما حضور یکایک مردم در پای صندوق ها دشمن را از رجزخوانی های مرسوم ناامید می کند و می فهمند که رای مردم چهارچوب جمهوری اسلامی را صیانت می کند.

 

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه امروز به برکت تبعیت از آموزه های مکتب اهل بیت، کشور ما در امنیت کامل است، گفت: برگزاری انتخاباتی با شکوه و در اوج آزادی و امنیت بی تردید به توان و اقتدار ملی میهن ما منجر خواهد شد و این فرصت تاریخی را برای تقویت مبانی جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی باید قدر بدانیم.

 

وی همچنین خطاب به فرمانداران و بخشداران اظهار کرد: توصیه می کنم که فرمانداران و بخشداران در انتخاب هیات های اجرائی و معتمدین از  موجه ترین و امین ترین افراد منطقه خود استفاده نمایند و باورهای مردم را نسبت به سلامت انتخابات بیش از پیش تقویت کنند و اذهان جامعه را برای امر خطیر انتخابات و استفاده از حق قانونی شان در تعیین سرنوشت شان آماده نمایند.

 

چاوشی افزود: نظام ما بدست مردم ایجاد شده  و بدست آنان هم قابل استمرار خواهد بود.

 

معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر انتخابات را نداردو فقط هیات های اجرائی و نظارت حسب قانون وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و بقیه دستگاه ها در اجرای قانون باید کمک کار و یاور هیات های مذکور باشند.

 

چاوشی در پایان گفت: فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفداران شان در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است اما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه دار کردن قوانین را به بهانه رای آوری نخواهیم داد. همه باید به قانون تمکین کنند و روش های اخلاقی را در جامعه دینی پاس بدارند. چراکه سطح آگاهی وشعور مردم بگونه ای بالا رفته که به راحتی می توانند اخلاق مداری را از بی اخلاقی و جوسازی های غیرمنصفانه تشخیص دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------