آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

قنبری : روحانی بر پایه منطق و واقعیت جواب منتقدان را داد/ یکسال زمان کمی برای اجرایی شدن تمام مفاد برجام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قنبری

نماینده سابق مجلس گفت: رئیس جمهور با منطق و بر اساس واقعیت‌های موجود جواب منتقدان را داد نه بر پایه حدس و گمانه زنی که عده ای آن را در کشور باب کرده اند.

 داریوش قنبری در گفت و گو باایلنا، درباره سخنان روحانی در یک‌سالگی برجام گفت: سخنان روز گذشته چندین وجه داشت. روحانی در ابتدای سخنان خود به نقش و منش آیت الله هاشمی در سیاست کشور اشاره کرد و باید که گفت خود او نیز پیرو تفکر اعتدالی این عالم عالی‌قدر است و مبتنی بر خط اعتدال و تعادل قدم برمی دارد.امیدوارم که او این رویه را ادامه دهد زیرا کشور را می‌توان با این روش به نحو مطلوب اداره کند.

 

او ادامه داد: سخنانی که  رئیس جمهوری درباره رشد اقتصادی مطرح کردند قابل انکار نیست، شاهد بودیم که چه اتفاقاتی در کشور رخ داد ، امروز رشد منفی اقتصاد به سمت مثبت گام برداشته و به بیش از 6 درصد رسیده است که همین امر باعث ایجاد امیدواری در اقشار و گروهای مختلف جامعه شده .

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رئیس جمهوری به بهترین شکل پاسخ مخالفان خود را داد، عنوان کرد: روحانی به طور منطقی و باتوجه به واقعیات، حقایق و نه بر پایه حدس و گمان ها موجود سخن گفت. او برجام را بهترین دستاورد ملت و نظام دانست و با شکسته نفسی به ثمر رسیدنش را  که دستاورد دولتش بود را متعلق به مردم دانست و به گروهای سیاسی گوشزد کرد منافع کل ملت ایران بر هر چیزی ارجحیت دارد.

 

قنبری خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم از گذشته برخی از گروها مخالف این دستاورد بزرگ هستند و آن را زیر سؤال می برند و ایرادات غیر منطقی را به برجام می گیرند که حتی خودشان هم راه حلی برای آن ندارند.

 

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: همان‌طور که رئیس جمهور گفت برجام سرمایه گذار و کار آفرین نیست زمینه را فراهم کرده برای موفقیت در عرصه های اقتصاد و اشتغال و ما را از آن شرایط دست و پا بسته ای که در آن قرار داشتیم رها کرد .امروز ما به شرایط بهتری رسیده ایم و می توانیم به خواسته های خود برسیم، و انتظاراتی که وجود دارد را به خوبی پاسخ دهیم.

 

او یادآور شد: متاسفانه برخی انتظارات غیر منطقی را از برجام دارند و آن‌ها را نیز اعلام و مردم نیز این‌طور برداشت می کنند که با توافق هسته ای و برجام باید مشکلات اقتصادی و سایر معضلات حل و فصل شود.باید به شکل منطقی گفت که برجام چه کار کرد و ضعیتی را ایجاد کرده است و کشور را به کجا رسانده .

 

این استاد علوم سیاسی به سخنان روحانی درباره سیاست خارجی اشاره و اظهار کرد: روحانی به خوبی توانست پاسخ منتقدان در زمینه سیاست خارجی، برجام و مشکلات متعددی که با آمریکا در این زمینه وجود دارد را پاسخ دهد.

 

او تصریح کرد: همان‌طور که رئیس جمهوری گفت ما فقط در زمینه ای هسته ای  و برجام با آمریکا وارد مذاکره شده ایم.

 

او خاطر نشان کرد: ما باید به یاد داشته باشیم مسائل دیگر ربطی به سایر مشکلات میان ایران و آمریکا ندارد و این مطلب به مردم حتما گفته شود.شاید عده‌ای از این مطلب سؤاستفاده کنند و دستاوردهای برجام را کم ارزش تلقی کنند و زیر سؤال ببرند و تبلیغات منفی در این زمینه به راه بیاندازند .

 

نماینده سابق مجلس با اشاره به این‌که روحانی با سخنان خود مردم را به آینده امیدوار کرد گفت: رئیس جمهوری در سخنان خود امیدواری‌های را تبین کرد. با توجه به فضایی که بعد از برجام به وجود آمده به نظر می رسد آینده کشور رو به پیشرفت باشد و بحث اشتغال که مهم ترین دغدغه مردم است به زودی مرتفع شود

 

او در خاتمه تاکید کرد:‌ یک‌سال زمان کمی برای اجرایی شدن همه مفاد برجام است اما همین رشدهایی که در اقتصاد داشتیم نشان‌گر آن است که باید به آینده امیدوار بود.   

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------