آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

ناطق نوری می‌تواند وضعیت اصولگرایان را ترمیم ببخشد/ اقبالی برای ریاست احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص وجود ندارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مصطفی درایتی

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر اصولگرایان به خود بیایند بهترین فردی که می‌تواند محوریت آنها در برعهده بگیرد و آنها را از شرایط کنونی خارج سازد، آقای ناطق‌نوری باشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به درگذشت‌ آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی نقش خاصی را در میان جریانات سیاسی کشور ایفا می‌کرد به گونه‌ای که هرگاه فضای سیاسی به سمت افراط یا تفریط حرکت می‌کرد، این نقش بیش از هر زمان دیگری متبلور می‌شد و ایشان تلاش می‌کردند تا فضا را به سمت تعدیل جهت دهند.

 

هاشمی مخالف حاکم شدن یک گفتمان خاص در کشور بود

 

او اظهار داشت: ایشان مقید بود جریان سیاسی کشور به سمتی حرکت نکند که تنها یک سلیقه سیاسی خاص در فضای گفتمانی کشور حاکم شده و دیگر جریان‌های سیاسی را حذف کند.

 

هاشمی تلاش می‌کرد از ظرفیت‌های تمامی جریان‌های سیاسی استفاده کند

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش داشت تا از ظرفیت‌های تمامی جریان‌های سیاسی استفاده کرده و مانع از حذف یک جریان توسط جریان‌های قالب شود که نمود این مسئله را در کابینه ایشان مشاهده می‌کنیم.

 

نگرانی جامعه آن است چه کسی خلا نبود هاشمی را می‌تواند پر کند

 

درایتی جبران نبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را امری سخت و حتی نشدنی توصیف کردو گفت: نگرانی کنونی که در جامعه وجود دارد آن است که آقای هاشمی لنگری بود که تعادل و میانه‌روی را در جامعه حاکم می‌کرد و حال با نبود او چه کسی این خلا را می‌تواند پر کرده و جبران کند.

 

نمی‌توان بدیلی برای هاشمی پیدا کرد

 

او در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی چه کسی می‌تواند جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را پر کند، خاطرنشان کرد: پر کردن و جایگزینی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بسیار دشوار است. شاید بتوان گفت که هیچ کسی با سابقه آیت‌الله هاشمی چه در دوران پیش از انقلاب و چه در دوران پس از انقلاب در شرایط کنونی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند جایگاه او را پر کرده و بدیلی برای او پیدا کرد.

 

امیدوارم خط آیت‌الله هاشمی ادامه پیدا کند

 

مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات افزود: امیدوار هستم تا مجموعه حاکمیت جهت‌گیری‌های پس از آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی را به گونه‌ای تنظیم کند که خط تعادل و وحدت‌بخشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حفظ شده و ادامه پیدا کند.

 

خاتمی معتقد است نظام سیاسی بدون حضور مخالفان از قدرتی برخوردار نیست

 

درایتی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی سیدمحمد خاتمی می‌تواند جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را برای جامعه سیاسی ایران پر کند، ابراز داشت: خاتمی جایگاه خاص خود را دارد و همواره براساس آن جایگاه نقش‌آفرینی کرده است. به عبارت دیگر، رییس دولت اصلاحات در جایگاه میانه‌ای ایستاده است که معتقد است نظام سیاسی بدون حضور و تحرک مخالفان از قدرتی برخوردار نیست و همواره تلاش داشته تا مخالفان در قدرت باقی بمانند و این مسئله را نه تنها در حرف بلکه در عمل هم اثبات کرده است.

 

رئیس آتی مجمع باید وحدت و همدلی را حاکم کند

 

او درباره ریاست آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام متشکل از سران قوا و مقامات عالی‌رتبه نظام است که در آن سلایق متعدد و شخصیت‌های برجسته حضور دارند. کسی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است باید بتواند این مجموعه را به درستی مدیریت کند و در آن وحدت و همدلی را حاکم کند.

 

ناطق نوری بهترین جایگزین برای هاشمی است

 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون افرادی همانند حداد عادل، موحدی‌کرمانی، و... برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح هستند فکر می‌کنید رئیس آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام باید چه کسی باشد؟ یادآور شد: فکر می‌کنم در شرایط کنونی بهترین فرد برای تصدی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری باشد.

 

هیچ کسی نسبت به ناطق برای ریاست مجمع در اولویت نیست

 

درایتی اضافه کرد: آن افراد جهت‌گیری‌های سیاسی خاصی دارند و اگر بنا به مقبولیت و کارآمدی باشد من تصور نمی‌کنم که آنها نسبت به آقای ناطق‌نوری اولویت داشته باشند.

 

احمدی‌نژاد اقبالی ندارد که رئیس مجمع شود

 

او درباره مطرح شدن نام محمود احمدی‌نژاد از سوی جریان‌های حامی او هم برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هرکسی از منظر خود به این مسئله نگاه می‌کند اما من فکر می‌کنم که ایشان نه اقبالی در جامعه داشته باشند و نه اقبالی در میان نخبگان نظام و همین موجب می‌شود تا ریاست مجمع برای او برازنده باشد.

 

ناطق نوری می‌تواند وضعیت اصولگرایان را ترمیم ببخشد

 

درایتی ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر اصولگرایان به خود بیایند بهترین فردی که می‌تواند محوریت آنها در برعهده بگیرد و آنها را از شرایط کنونی خارج سازد، آقای ناطق‌نوری باشد. آقای ناطق می‌تواند وضعیت اصولگرایان را ترمیم ببخشد.

 

محوریت خاتمی و ناطق نوری می‌تواند تعامل اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را گسترده‌تر کند

 

او با بیان اینکه در میان اصلاح‌طلبان هم محوریت آقای خاتمی تثبیت شده است، اظهار داشت: محوریت خاتمی و محوریت احتمالی آقای ناطق نوری در میان اصولگرایان می‌تواند زمینه تعامل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را در بسیاری از زمینه‌ها گسترده‌تر از اکنون کرده و شرایط را برای تعادل‌بخشی در نظام سیاسی فراهم کند.

 

اصلاح‌طلبان ظرفیت رای‌آوری‌شان را نشان داده‌‌اند

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان درباره راهبرد اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم تصریح کرد: اصلاح‌طلبان قبلاً ظرفیت‌شان را در انتخابات‌های گوناگون نشان دادند و اگر بتوانند از فیلترها رد شوند زمینه رای‌آوری آنها نسبت به قبل فراهم تر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------