آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزیر کشور: نواقض قانون فعلی انتخابات با اصلاحیه رفع می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر کشور

وزیر کشور روز پنجشنبه پیش بینی کرد: احتمالا قانون جامع انتخابات که در دولت در حال بررسی، تا زمان برگزاری انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مراحل نهایی خود را طی نخواهد کرد اما تلاش می کنیم در اصلاحیه هایی، نواقص قانون فعلی انتخابات را رفع کنیم. 

عبدالرضا رحمانی فضلی در سخنانی در همایش فصلی خانه احزاب در تهران گفت: فرآیند انتخابات سال آینده ریاست جمهوری از اسفند ماه سال جاری آغاز می شود و احتمالا قانون جامع انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری نرسد.

 

وی البته تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد لایحه قانون جامع انتخابات را به موقع ارائه دهیم و اگر نواقصی در قانون فعلی باشد، اصلاحیه هایی در آن خواهیم داشت.

 

وزیر کشور با ارائه اطلاعاتی از روند تصویب لایحه قانون جامع انتخابات در دولت گفت: از مجموع 170 ماده قانون جامع انتخابات تاکنون 95 ماده بررسی شده است.

 

رحمانی فضلی افزود: در موضوع لایحه قانون جامع انتخابات منتظر سیاست های کلی بودیم که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند و به دولت فرستاده شد و کمیسیون سیاسی امنیتی، این لایحه را در دست بررسی دارد و امید است تا هفته دیگر همه مواد آن تمام شده و به صحن دولت آمده و سپس به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

 

وزیر کشور همچنین با اشاره به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در قبل و بعد از انقلاب ایشان به عنوان رکن، یکی از ارکان اصلی انقلاب بوده و جای ایشان خالی خواهد بود و راه ایشان مستدام خواهد بود.

 

رحمانی فضلی شهادت جمعی از آتش نشانان را در حادثه پلاسکو تسلیت گفت و افزود: از همه خواهش می کنیم تن به قانون دهیم و الزامات قانونی را بپذیریم. رئیس جمهوری دستور دادند و قوای مقننه و مجریه نیز به طور مستقل موضوع را بررسی می کنند و اگر قصوری باشد حتما برخورد خواهد شد. باید در این زمینه رعایت شئونات افراد مد نظر باشد.

وی افزود: ممکن است در جای دیگری سر خودمان بیاید و باید فرهنگ انصاف گرایی و قانون گرایی نهادینه شود.

 

وزیر کشور همچنین در خصوص نقش احزاب در کشور گفت: باید دمکراسی و مردم سالاری و فرهنگ تحزب و تقویت جایگاه قانونی احزاب را جدی بگیریم. بدنه احزاب باید تقویت شود. بدنه اجتماعی احزاب ضعیف است و حضور فعالی در موضوعات مختلف ندارد. روند اعتمادسازی مردم برای تصمیم گیری و تصمیم سازی بسیار مهم است.

 

رحمانی فضلی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز چند نکته باید گفته شود؛ احزاب در این بخش می توانند مشارکت داشته باشند، اما کار آنها نیست که آن را اجرایی کنند. اقتصاد مقاومتی اگر در کشور اتفاق نیفتد دچار خسران می شویم. انتظار داریم احزاب مانند یک بدنه قوی، علمی و کارشناسی موثر واقع شوند.

 

وزیر کشور افزود: نظام برنامه ریزی باید صورت بگیرد و در نظام دفاعی و انتظامی، تغییرات صورت گرفته است، اما در بعضی از بخش ها این تغییرات صورت نگرفته است. اگر برنامه ریزی متمرکز نداشته باشیم نمی توانیم تغییرات لازم را در کشور انجام دهیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه «حوادث به ما نشان داد که عدم تعادل وجود دارد که این کارایی ندارد و نظام اداری موجود نمی تواند فعالیت ها را پشتیبانی کند»، گفت: نظام پولی و بانکی ما از این دسته هستند. مردم را باید تقویت و تشویق کنیم که در مسایل اقتصادی شرکت کنند. همچنین شفاف سازی در مبارزه با فساد باید صورت گیرد و تا زمانی که ابزار کار سیاسی است هیچ کس نمی نواند با آن برخورد جدی کند مگر اینکه در مراجع قانونی همه پاسخگو باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------