آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

ریشت را نزدی ریشه‌ات‌ را نزن!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سعید قاسمی

 

 امام صادق(ع) فرمودند: «حرمه المیت کحرمه الحی؛ حرمت مُرده مانند حرمت شخص زنده است.» گویی به آخرت باور ندارند و گویی پاسخگویی در آخرت را یک بازی می‌دانند؛ بازی‌هایی از نوع آنچه در این دنیا برای تصاحب قدرت راه می‌انداختند و هر بار که با شکست مواجه می‌شدند، فحاشی به بزرگان اعتدالی را پیش می‌گرفتند.

 

آنان همان افرادی هستند که دم از دینداری خود و منافق بودن رقیب می‌زنند، اما ملت قضاوت کرد که آیت‌ا... هاشمی و حامیان ایشان در اوج اخلاقمداری در مسیر یکرنگی و تحقق خواست ملت گام برمی‌دارند. خدا عالم است آنانی که شرم وحیا را فدای بقا و حیات سیاسی خود کرده‌اند و در این دنیا پاسخگو نیستند، چگونه با روی سیاه در محضر الهی درصدد توجیه بی‌اخلاقی‌ترین و زشت‌ترین رفتارهای خود برخواهند آمد.

 

هنوز روزهای زیادی از درگذشت آیت‌ا... هاشمی نگذشته است، اما برخی عنان از کف داده و هجمه به شخصیتی را در دستور کار قرار می‌دهند که دیگر حضور ندارد؛ شخصیتی که مخالفان منصف که ذره‌ای از خدا می‌ترسیدند، پس از رحلتش با تغییر رویکرد اشتباه خود در گذشته به بیان آنچه پرداختند که دستاورد عملکرد اعتدالی آیت‌ا... هاشمی بود، اما افراد کم‌ظرفیت که انتقام بی‌اعتباری خود را با حملات غیراخلاقی به بزرگانی می‌گیرند که محبوب ملت هستند، هر روز بیش از گذشته مورد نفرت ملت قرار می‌گیرند.

 

آیت‌ا... هاشمی در زمان حیات خود پاسخی به این هجمه‌ها و بداخلاقی‌های بچگانه نداد و مشخص نیست چرا این خناسان پی از رحلت او همین مسیر را دنبال می‌کنند. البته پاسخ به این سوال سخت نیست، چرا که به‌خوبی دریافتند مکتب حضرت‌آیت‌ا... هاشمی و مشی او در مغز و فکر ایرانیان حک شده است، بنابراین در غیاب او راهش ادامه خواهد داشت. اکنون چشم‌ها به نهادهای ذیریط است که به این بی‌اخلاقی‌ها و توهین‌ها رسیدگی کنند.

 

نفرت مردم از حرف‌های مشمئزکننده

سعید قاسمی که مدت‌هاست نام خود را به‌واسطه هجمه به آیت‌ا... هاشمی و خانواده ایشان مطرح نگه داشته، پس از رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در اوج بی‌اخلاقی و به‌صورت بسیار زشت و ناپسند چنین گفته است که«سیاست اصلاح‌طلبان پدربزرگی داشت که قسمت است دیگر،... هرچی بخواهند بدوند اینها الان آدم بتراشند، دیگه ما به آن مسیر برنمی‌گردیم». آنچه سعید قاسمی روایت کرده، تنها نشات‌گرفته از یک ذهن آلوده است که البته پاسخ این بی‌اخلاقی با تشییع باشکوه پیکر آیت‌ا... هاشمی از سوی ملت داده شد.

 

نزدیکان قاسمی هم اعتراض کردند

نکته قابل تامل آنجاست که رفتار این فرد به اندازه‌ای وقیح بود که حتی دوستان او هم به این رفتار اعتراض کردند. به عنوان نمونه عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در کانل تلگرامی خود نوشت: «با وجود ارادت و علاقه فراوانم به برادرمجاهد سردار سعید قاسمی باید اذعان نمایم که سخنان اخیر ایشان درباره جسد آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با موازین اخلاق علوی انطباق ندارد.» او همچنین تصویری از تابوت آیت‌ا... هاشمی منتشر کرده که مقام معظم رهبری و سران قوا در حال دعا کردن برای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت هستند و در زیر این تصویر نوشته است: صرفا جهت استحضار سردار سعید قاسمی!

 

سخنان قاسمی توهین و نشر اکاذیب است

 وکیل خانواده آیت‌ا... هاشمی گفت: متن اظهارات مشارالیه را مشاهده کردم؛ قطعا این‌گونه اظهارات در زمره توهین و نشراکاذیب است و قانون این حق را برای بازماندگان مرحوم آیت‌ا... هاشمی قائل شده است تا پیگیری‌های قضائی لازم را به عمل آورند. دیده‌بان ایران نوشت؛ محمود علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده مرحوم آیت‌ا... هاشمی قصد شکایت از فرد هتاک را دارند یا خیر، گفت: خانواده آیت‌ا... هاشمی هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری نکرده‌اند، اما برخلاف شخص آیت‌ا... هاشمی که معمولا به‌دنبال پیگیری‌های قضائی در رابطه با توهین و تهمت‌ها نمی‌شدند، رویه خانواده ایشان پیگیری قضائی و اعلام شکایت به مراجع ذیصلاح است.

 

علیزاده طباطبایی این را هم گفت که در رابطه با این قبیل توهین‌ها و تهمت‌ها تاکنون از طرف خانواده آیت‌ا... هاشمی شکایت‌های زیادی از افراد هتاک و مفتری شده است، اما هنوز به جایی نرسیده است. البته این نخستین بار نیست که سعید قاسمی به آیت‌ا... هاشمی و خانواده ایشان همجه می‌برد. او در اسفند ۹۰ گفته بود: اگر فائزه هاشمی نصف روز زندان برود، ریشم را می‌تراشم. گرچه فائزه هاشمی به زندان رفت و قاسمی قول خود را از یاد برد و ریشش را نتراشید، اما حالا دست‌کم از قاسمی انتظار می‌رود در مقابل اصل و ریشه خود نایستد و تیشه به آن نزند.

 

دستکاری تصویرآیت‌ا...، آخرین سنگر بی‌ریشه‌ها

البته اظهارات علیزاده طباطبایی تنها واکنش به این رفتار نفرت‌انگیز قاسمی نبود. پنجشنبه شب دو عکس از پیکر آیت‌ا... «هاشمی رفسنجانی» منتشر شد. این تصاویر چند روز پس از آن منتشر می‌شود که یکی از نیروهای تندرو شایعاتی را درباره چگونگی درگذشت و وضعیت چهره آیت‌ا... هاشمی پس از آن مطرح کرده بود.

 

در ابتدا تصویری منتشر شد که برخی در اصالت آن تشکیک کردند و شایعاتی را مطرح کردند که چرا گونه آيت‌ا... هاشمی کبود است، اما غلامعلی رجایی عکسی از زاویه دیگری از او را به نقل از یاسر هاشمی، فرزند آن مرحوم منتشر کرد که نشانی از کبودی در آن نبود. رجایی ظهر جمعه در توضیحی بعضی عکس‌ها را دستکاری‌شده خواند و نوشت: «در صورت آقای هاشمی هیچ نشانه‌ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد.» متن یادداشت آقای رجایی با عنوان «جاعلان اگر دین ندارند، لااقل آزاده باشند» در پی می‌آید: «الان دوستی این خبر را به نقل از سایت […] برایم فرستاد و از من خواست تکذیبیه‌ای براین خبر دروغ بنویسم. این سایت با درج عکس دستکاری‌شده از قول من به دروغ نوشته: رجایی هم این عکس را تاییدکرده! زمانه بسیار بدی شده و ایمان بعضی‌ها به تاراج جعل و دروغ برده شده است.

 

عکس پیکر مطهر هاشمی را که پنجشنبه شب منتشر کردم، آقا یاسر حدود شش ساعت پس از فوت این عزیز و بعد از اتمام غسل و کفن پیکر و وقتی از کنار آن بیرون رفتیم تا خانم‌ها با پیکر هاشمی وداع کنند، گرفت و من تا دیروز نمی‌دانستم کسی و از جمله یاسر از پیکر عکسی گرفته است والا در یادداشتم بدان اشاره‌ای کردم. یاسر که یادداشتم را دید، عکس را برایم فرستاد که با این عکس دستکاری‌شده منتشرشده در این سایت و بعضی گروه‌ها تفاوت‌های آشکاری دارد.

 

مجددا عرض می‌شود و با مقایسه دو عکس اصلی و دستکاری‌شده توسط جاعلان و سیه‌دلان به خوبی پیداست که در صورت آقای هاشمی هیچ نشانه‌ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد. به نظر می‌رسد پیروان ماکیاول برای جااندازی یک دروغ به چه شیوه‌های کثیفی متوسل می‌شوند. رحمت خدا بر آیت‌ا... جوادی آملی که در مراسم ختم هفتم هاشمی در مسجد اعظم قم با دلی شکسته گفت: هاشمی مظلوم است حیا و میتا. جاعلان و دروغ‌سرایان اگر مسلمانند، بگذارند فرزندان داغدار و مصیبت‌زدگان هاشمی با این داغ تنها باشند و اگر به شریعت پایبندی ندارند، لااقل آزاده باشند.»

 

در آخرین تصویر، صورت آیت‌ا... هاشمی با همان لبخند و آرامش همیشگی ثبت شده است که شاید این لبخند پاسخی به اقدامات بی‌ارزش و غیراخلاقی جنگ‌ندیده‌هایی است که نام خود را مدافع ارزش‌ها هم برای خود می‌گذارند! بی‌تردید باید کماکان منتظر این بی‌اخلاقی‌ها از سوی نادیان دروغین اخلاقمداری بود، چرا که آنها از تاثیر فقدان آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر جلب آرای همفکران و حامیان او در انتخابات پیش رو و نقش‌آفرینی ممات هاشمی به قدر حیات واهمه دارند.

 

واکنش چهره‌های سیاسی و حقوقی به توهین به آیت‌­ا... هاشمی در گفت وگو با «آرمان»

 

حسین احمدی­‌نیاز

حقوقدان

مرحوم هاشمی از اعتبار خاصی در بین مردم برخوردار بود. علاقه‌مندان به آیت‌ا... هاشمی باید در مراسم چهلم ایشان، این توهین‌ها را با حضور باشکوه‌تر خود پاسخ بدهند. این اهانت‌ها ناشی از یک کینه‌ و بغض غیراخلاقی است.

 

فاطمه راکعی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب

توهین کنندگان به آیت‌ا... هاشمی، افرادی هستند که با راه امام (ره) و دیدگاه اکثریت مردم در تعارض هستند. این افراد اگر برای مردم ارزشی قائل بودند، بعد از آن تشییع باشکوه، این‌گونه رفتار نمی‌کردند.

 

فاضل موسوی

فعال سیاسیاصلاح طلب

این نوع رفتار و اظهارات برخی ناشی از ضعف‌های شخصیتی و خلأ‌های معنوی این عده است که سعی دارند با این روش نقص خود را بپوشانند. به طور کلی هرکس که بخواهد با توهین و اهانت به دیگران خود را بزرگ نشان دهد، به دور از اسلام است و از نظر روانشناسی هم دچار عارضه است.

 

محمدصادق جوادی‌حصار

فعال سیاسی اصلاح‌طلب

این مورد در تمام آموزه‌های دینی،اخلاقی و انسانی وجود دارد که وقتی شخصی رحلت کرد، نباید علیه او بدگویی کرد، به ویژه اینکه مردم به ایمان،ایثار و تقوای او شهادت دهند. مردم درتشییع پیکر آیت‌ا...هاشمی و موج گسترده‌ای  که از مومنان در آن جمعیت ایجاد شد، به خدمتگزاری، ایمان، ایثار و بزرگی مرحوم هاشمی شهادت دادند.

 

مصطفی ایزدی

فعال سیاسی اصلاح طلب

شخصیت‌های بزرگ هیچ وقت نمی­‌میرند و همواره زنده اند. نام ایشان از این جهت در تاریخ خواهد ماند که نام امیر کبیر هم در تاریخ ماند. آیت‌ا... هاشمی برای کشور زحمات بسیاری کشیدند و کارهای بسیار مفیدی را در راستای رشد و توسعه کشور انجام دادند.تفکر ایشان خصوصا در این دو دهه آخر عمر خود اعتدال بود و اعتدال همیشه ماندگار است.

 

مصطفی درایتی

فعال سیاسی اصلاح­‌طلب

متاسفانه این نوع بد اخلاقی‌ها در کشور ما شایع شده و افراد به قبح این گونه کارها توجه نمی‌کنند. همواره این‌گونه رفتارها نتیجه عکس اجتماعی داشته است. آنچه در تشییع پیکر مرحوم هاشمی مشاهده شد، حاصل و نتیجه بداخلاقی‌هایی بود که نسبت به ایشان شده بود. تندروی از هرمساله دیگری برای کشور خطرناک‌تر است.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت‌آیت‌ا...‌هاشمی

مجید انصاری

در زمان حیات حضرت آیت‌ا... هاشمی ایشان را یک نوع تخریب می‌کردند و پس از درگذشت ایشان نیز به گونه‌ای دیگر. مردم فهیم ایران پاسخ یاوه‌ گویی‌های آن افراد را دادند و پاسخ این یاوه سرایی‌ها را نیز با حضور خود در صحنه و حمایت از یاران انقلاب و همراهان آیت‌ا...هاشمی و رهبر انقلاب خواهند داد.

 

 سایر واکنش‌ها

حسین کنعانی مقدم

فعال سیاسی اصولگرا

اگر واقعا حرف‌هایی بر خلاف نظر رهبری درباره آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی زده شده است، نشان دهنده برخی از عقده‌های سیاسی است که باعث می‌شود نسبت به نزدیک‌ترین فرد به رهبری نیز این گونه سخن بگوییم و این موضوع نوعی توهین است.

 

غلامعلی رجایی

مشاور مرحوم آيت­‌ا... هاشمی

به نظر می‌رسد پیروان ماکیاول برای جا اندازی یک دروغ به چه شیوه‌های کثیفی متوسل می‌شوند.رحمت خدا بر آیت‌ا... جوادی آملی که در مراسم ختم هفتم هاشمی در قم با دلی شکسته گفت: هاشمی مظلوم است حیا و میتا. جاعلان و دروغ سرایان اگرمسلمانند، بگذارند فرزندان داغدار و مصیبت زدگان هاشمی با این داغ تنها باشند و اگر به شریعت پایبندی ندارند، لااقل آزاده باشند.

 

 اخبار  سیاسی  - آرمان /مطهره شفیعی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------