آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

آیت الله شبیری زنجانی: برخی از آقایان فکر می‌کنند اگر زیاد وارد مباحث سیاسی شوند، بهتر می‌توانند جایگاه روحانیت را حفظ کنند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , شبیری زنجانی

آیت الله شبیری زنجانی: برخی از آقایان فکر می‌کنند اگر زیاد وارد مباحث سیاسی شوند، بهتر می‌توانند جایگاه روحانیت را حفظ کنند / معتقدیم این کار موجب تضعیف دینداری می‌شود / رضایت مردم به بقای یک حکومت کمک می کند

اینکه مساجد، زیاد سیاسی بشوند هم به ضرر حکومت است و هم باعث تضعیف دین می‌شود. اگر مساجد به وظایف اولیه و اساسی خود عمل کنند برای حکومت هم بهتر است. 

حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در دیدار با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بر ضرورت دور نگه داشتن مساجد از سیاست زدگی تاکید کرد وگفت: اگر مساجد به وظایف اصلی خود عمل کنند برای حکومت هم بهتر است.

 

به گزارش  انتخاب ، حجت الإسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، شب گذشته با حضور در دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

 

حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در این دیدار، جدا نبودن دین از سیاست را امری «روشن» خواند و افزود: اما اینکه مساجد، زیاد سیاسی بشوند هم به ضرر حکومت است و هم باعث تضعیف دین می‌شود. اگر مساجد به وظایف اولیه و اساسی خود عمل کنند برای حکومت هم بهتر است.

 

مرجع عالی‌قدر تشیع تصریح کردند: برخی از آقایان فکر می‌کنند اگر زیاد وارد مباحث سیاسی شوند، بهتر می‌توانند جایگاه روحانیت و یا پایگاه مسجد را حفظ کنند، در صورتی که ما معتقدیم زیاد سیاسی شدن و بروز برخی اختلاف نظرات که اجتناب‌ناپذیر است، برای جایگاه روحانیت و مسجد مشکل ایجاد می‌کند و موجب تضعیف دینداری می‌شود.

 

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی بر ضرورت نگاه تخصصی به مسأله سیاست تأکید کرد و افزود: کسانی که در این زمینه تخصصی ندارند بهتر است از زیاد وارد شدن در مسائل سیاست، پرهیز کنند. حالا اگر کسی تخصص دارد، در مسائل کلی نظریه بدهد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اینکه کسی که تخصصی در علم سیاست ندارد و هر چه به زبانش می آید بدون مطالعه بیان می‌کند ایجاد مشکل می‌کند.

 

این مرجع تقلید شیعان خاطرنشان کرد: این حکومت به نام دین و منتسب به دین تشکیل شده است و حفظ آن از فرائض است، منتهی باید دید چه چیزی به بقای حکومت بیشتر کمک می‌کند؟ رضایت مردم در درجه اول اموری است که می‌تواند به بقای یک حکومت کمک کند و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------